home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako pišu Vrele Gume, BMW je izneo približnije detalje u vezi sa Efficient Dynamics porodicom motora, koja uključuje trocilindarske i četvorocilindarske benzinske i dizel jedinice. Naravno, unapređenja se tiču redukovanja potrošnje goriva, buke i zagađenja.

Motori će se naći u brojnim modelima BMW-a i Minija. To znači da će moći da budu postavljeni uzdužno i poprečno, u zavisnosti od primene. Još uvek se ne zna tačno vreme lansiranja nove generacije motora, ali očekuje se da serija 5 za 2017. bude prvi nosilac.

Benzinci će dobiti 7 ks i 20 Nm više o bilo kojem nivou snage da se radi. Na taj način će 1,5-litarske trocilindarske jedinice doći sa 103 ili 115 ks. 2,0-litarski četvorocilindraš će se naći u rasponu od 149 do 234 ks. BMW obećava manju potrošnju goriva i emisiju CO2 za pet odsto.

Svi benzinski motori su u „Twin Power“ turbo postavci sa direktnim ubrizgavanjem goriva, Valvetronic sistemom i Double Vanos tehologijom. Turbo punjač je izmešten, tako da sada počiva uz izduvnu granu, u sklopu glave motora. Pritisak ubrizgavanja goriva je povećan na 350 bara. Novi sistem hlađenja takođe povećava efikasnost, zahvaljujući dvostrukom izlazu vodene pumpe, koja šalje separatne tokove u blok i glavu motora.

Što se dizela tiče, BMW obećava poboljšanje od 5 odsto kada su u pitanju potrošnja i emisija štetnih gasova. Nema reči o povećanju snage, ali sve četvorocilindarske jedinice će se prebaciti na twin-turbo postavku, što je prethodno bilo rezervisano samo za najsnažnije dizele.

Akcenat je na redukovanju emisije polutanata, što je goruća tema u današnjoj automobilskoj industriji. Novi (EGR) sistem recirkulacije izduvnih gasova će „odvaditi“ dodatnu količinu azotnih oksida pre nego što dodatni selektivni katalizator (SCR) odradi dodatnu redukciju pre nego što proizvod sagorevanja ne ode u životnu sredinu. SCR koristi poznati AdBlue, koji se ubrizgava u tok izduvnih gasova, gde pravi hemijsku reakciju sa azotnim oksidima, pretvarajući ih u bezazleni azot i vodu.

Common-rail ubrizgavanje je dobilo viši pritisak, a tu je i inovativni, „proširujući“ profil prečnika cilindra. Po BMW-u, on prevenira da klip postane labav na vrhu hoda, što redukuje buku i smanjuje trenje na dnu hoda, što takođe dodatno doprinosi efikasnosti.

Izvor: Vrelegume.rs



čitanja : 783



Komentari