
Još ranije su se pojavili teaser crteži i špijunske slike maskiranih test primeraka nove generacije Kijinog modela Rio, a sada je južnokorejski proizvođač objavio i nekoliko zvaničnih fotografija, uz podsećanje da će promocija novog Ria biti organizovana na predstojećem sajmu automobila u Parizu.

Treba podsetiti da je dosadašnja, treća generacija u prodaji od 2012. godine, kao i to da se kod nas nudi sa 1,25 i 1,4 litarskim benzincima (sa 85KS odnosno 109KS), kao i sa 1,1 i 1,4 litarskim CRDi dizelašima (sa 75KS odnosno 90KS).

Slike pokazuju da novi Rio odlikuje dizajn u skladu sa izgledom novijih modela ove marke (rad Kijinih dizajn studija u Nemačkoj, SAD-u i J. Koreji), uz karakterističnu masku, dok su u unutrašnjosti kvalitetniji materijali i bogatija oprema.

Takođe, Kia saopštava da je produženo i međuosovinsko rastojanje, što će značiti više mesta za putnike pozadi, a očekuje se i veći prtljažnik (sadašnji raspolaže sa 288 litara). Konkretno, dužina sada iznosi 4065 mm, širina 1725 mm, a međuosovinsko rastojanje je 2580 mm.

Kia obećava i najbolju praktičnost u klasi, a očekuju se i Android Auto i Apple CarPlay integracija.
Podaci o gami motora tek slede, ali novi Rio će veliki deo komponenti pozajmiti od bratskog Hyundaija i20, uključujući tu i najverovatnije i 1,0 litarski T-GDI turbo motor sa 100KS i 120KS.
Neke glasine pominju i sportski Rio GT (za modelsku godinu 2018), sa nekih 150KS do 180KS, uz agresivniji aero paket, sportski podešeno oslanjanje, veće točkove i dve izduvne cevi
Zvanična promocija novog Ria za novinare će biti održana 29. septembra u Parizu, dok prodaja u Evropi treba da počne pre kraja ove godine.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
U nastavku i kratko PR saopštenje uvoznika Kije za Srbiju:
Novi Rio četvrte generacije će svetsku premijeru doživeti 29. septembra na
Mondial de l’Automobile.
Riov progresivan novi izgled nastao je u Kijinim dizajnerskim centrima u
Frankfurtu i Irvineu (Kalifornija), u saradnji s Kijinim glavnim centrom u
Namyangu (J. Koreja).
Ravne linije i glatke površine daju vozilu prepoznatljiv, ali nov
karakter, dok duži prepust, poklopac motora, međuosovinsko rastojanje i
uspravniji C stub pružaju još samouvereniji i više uravnotežen izgled nego kod
prethodnika.
Novi Rio će kupcima nuditi praktičnost, sigurnosne tehnologije, najnovije
usluge konekcije, kao i udobniju i zabavniju vožnju s odličnom upravljivošću, što
će Rija postaviti u sam vrh klase.
Rio je Kijin najprodavaniji globalni model, koji je u prošloj godini našao
473.000 novih kupaca. Proizvodnja Rija četvrte generacije za evropska tržišta
počinje krajem godine, tako da ga kod nas možemo očekivati početkom iduće
godine.
Kijina novinarska konferencija na Mondial de l’Automobile u Parizu je u 29.
septembra u 14:45. Kijin izložbeni prostor nalazi se dvorani 3 sajmišta (Paris
Expo Porte de Versailles).
Nekako mi prelaz sa konkavnih na konveksne linije deluje plastično, kao kod Peglice i fiata 127.
Ublaženi prelazi sa jasnom definicijom početka i kraja, talijansko crvena, fale samo obliji farovi
Izgleda da je danas najlaksi posao na svetu biti dizajner automobila. Ovo je pljunuti novi Hjundai i20, sa detaljima sa Kijinih modela. Tamo (Š)KODI(L)AQ isti skraceni Audi Q7 MkI, sa detaljima a Skodinih modela. Sramota je koliko su svi ti "dizajneri" dobro placeni, a skoro nista ne rade. Izgleda da je Sreyer preneo tu bolest iz Volfsburga u Rizelshajm.
@ AQS
Ni 1 Hyundai ne izgleda dobro kao Kia. Popravlja Šrejer kerefeke koje je do sad radio Hyundai dizajner.
I treba da liči KIA na HYUNDAI, oni su porodica. Zamisli da su kopirali recimo Lanciu Y.
Šalim se
Liče i VW, Škoda, Seat, sa po kojom linijom prozorm više/manje.
Videćeš novu IBIZU, Fabija sa trouglastim farovima.
Seat Leon Audi A3 sa 3.bočnim trouglastim staklom...
Seat Ateca Trouglasto trapezoidni Tiguan...
Nesto smeta oku mome a ne umem da objasnim sta. Izgleda kao vozilo iz Golf klase a znam da nije. Prelaz sa haube na A stub je sada primetniji, tj. ugao je manji. Profil me, onako na blic, sa druge slike podseca na A klasu. Njuska podseca na Golf Mk6. Ipak, treba uzeti u obzir da su sve fotke ovde napravljene sa metar visine i da ce drugacije izgledati uzivo. Enterijer je prva liga, iako je iz top paketa.
@ LAcity
Slazem se sa tobom. Samo sto to moze smetati onima koji bi da se njegov auto vise razlikuje od komsijinog, i ako su kupili automobile iz iste grupacije, ali razlicitih marki. To je postao problem i koh Hyundai/KIA i kod VW/Audi grupacije. U redu je da koriste iste platforme, zbog ustede i manje konacne cene automobila, ali ovo postaje smesno.
@UCS
Unutra je stvarno vrh. Samo mi se cini da mu je tablet isti kao onaj u VW-ima ?! Ali kaseta ispred suvozaca deluje kao da je velicine novcanika.
@ Uroš Radulović
A ovako? Šira maska, manji gril u braniku i svetla koja prate oblik zadnjih svetala, a ne ćoškasta do šoferke razvučena?
Moze?
http://i.imgur.com/v0In5AS.jpg
@LAcity,
Svidja mi se sto si povecao gril ali ne i sto si "istupio" far gore na haubi. Sad bas lici na Golf Mk6 sa bokom A klase. Generalno, nesto su trebali da urade sa C stubom.
Meni se i20, kako vreme odmice, sve vise dopada. Redovno vidjam jedan bakarne boje kod mene u kraju i na neki cudan i neobjasnjiv nacin me podseca na detinjstvo i jedna Daihatcu Charade koji je tada kod nas na trzistu bio u iskljucivo sivoj boji i potpuno jedinstven dizajnom.
@AQS,
Instrumenti i sam volan neodoljivo podsecaju na neki prethodni Audi A3 sto ne cudi buduci da je Peter Screyer umesao prste.
Jedino mi ovaj ekran deluje kao stilska greska jer je ovoliko izvirio pa deluje kao da su ga se poslednjeg setili.
Ima na netu slike unutrasnjosti novog Hjundaija i30, tu tek deluje kao naknadno resenje. Ali izgleda da je imperativ danas da ti ekrani budu na vrhu table pa zato tako "izviruju".
Na moju srecu, ima i drugih resenja.
Napredak u unutrašnjosti je, bar na osnovu slika, glavna stvar u vezi novog Ria. E sad, pitanje je da li su materijali toliko kvalitetni koliko je unutrašnjost unapređena. To će se videti tek u praksi...btw, profil je skoro identičan Mercedesovoj A klasi što možda i nije loša stvar.
@ UCS cuore radulovicci
Ali čemu onaj ćošak prazan i neupotrebljiv? C stub je ravan ko daska. Vidi kako je C stub na novom Tipu odrađen sa nekom izbočenom linjicom, ali deluje fantastično, sličan potez novi Megan sedan C stub.
i20 mi je nekako prost, nedovršen, polovičan, ne liči na vozilo današnjice. Gril kao neki Citroen, a dno branika pozadi kao kutija za brašno, grafika zadnjih svetala mi je ko vanzemaljac, zadnje staklo premalo sa onim C stubom gradski auto koji nije za grad (nepregledan) , sve mi još miriše na i20 na Koreju. svetla za maglu i rikverc svetla na i20 kao da su naknadno zelepljeni stikeri (vidi kako to radi Fiat kod modela Grande Punto). I konačno predji far se proteže iznad točka sve do vrha ruba blatobrana pa ispada da je krilo svega 30cm lima
i20 samo srebrni pegla sve one nedostatke. Ali onda liči na neki Ford B-max
I dokle više migavac uz masku a spoljni ćoškovi farova prde prazni i guraju se ka šoferci?????
@ UCS QV
Znam šta ti smeta, provalio sam, najgluplje od svega kao i kod Aurisa pre redizajna, položaj svetala za maglu u nekoj rupi bez smisla i definicije. I dalje misle da Toyota diktira trendove i mnogo bi da budu Nemačka Toyota
@LAcity,
"Ali čemu onaj ćošak prazan i neupotrebljiv?"
Ako pricamo o dizajnu generalno, taj deo je cisto stilski a ne funkcionalan. Da izgleda vise mackasto. Mislim ako cemo uci u upotrebljivost fara mozemo celu jednu temu da otvorimo i tu ce uci svi proizvodjaci. Za Tipo i C stub se slazem, davno nije nesto tako jednostavno istaklo jedan deo karoserije.
Hyundai i20 mi se dopada jer ne podseca toliko na ostatak game i uvodi malo ostrije linije i uglove u odnosu na fluidan dizajn ostatka game. Hyundai Elantra za 2015 godinu mi je jedan od ruznijih automobila danasnjice.
@AQS,
Ubih se sad trazeci kucajuci "New Hyundai i30 interior spycam" ali izlazi samo eksterijer. Pre neki dan je neko na blogu okacio link i tu videh, mozda bi auto mogao da pomogne.
@LAcity,
Tojota je generalno poznata po kriminalnom dizajnu branika. Mozda je kulminacija bila sa aktuelnim Jarisom.
Ali gledaj to ovako, koliko ima evropljana a koliko azijata?
Na konto globalnog ukusa i kako posmatramo dizajn.
U prevodu, nase misljenje se toliko ne racuna...