
U porodici novog Renaultovog Megana se nalazi i dCi biturbo dizel motor sa 120 kW/163KS, pri čemu je motor dostupan i u hatchback i Grandtour karavan izdanju ovog francuskog automobila C segmenta.
Motor je uparen sa EDC menjačem sa dvostrukim kvačilom, a deo opreme čini i 4Control sistem upravljanja na sva četiri točka. Kombinovana potrošnja goriva kod hatchbacka iznosi 4,6 l/100 km, a kod Grandtoura 4,7 l/100 km.

Megane GT dCi 165 EDC se nalazi i u cenovniku uvoznika Renaulta za Srbiju, a njegove cene pogledajte na sajtu Renault.rs
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Hmmm... ima oznaku GT a samo 163 KS. Mora da je to onda paket opreme. Slabo je to nešto... Peugeot 207 RC iz 2007 godine ima 175 KS, i hečbek i karavan verzija. A ovo za prosečnu potrošnju gore spomenutog Renoa zaboravite. Dodaj još 2-2,5 litre na tu cifru gore.
To je dizelas. TCe ima 205 ks.
Mene samo zanima da li i GT fura torzionu osovinu pozadi...
GT je u ovom slucaju dizel.Svi Renoi guraju torziju nazad, jer oni forsiraju upravljanje na 4 tocka, sto je tesko odnosno skupo upariti sa multilinkom. Ova platforma kaci i torziju i multilink, ali je Reno omasovio upravljanje na 4 tocka sto je po njima u kombinaciji sa torzijom efikasnije za vodjenje tocka od multilinka.Idealan bi bio multilink i 4 control, ali to mogu samo premijumi da prodaju masama.Verujem da je ovaj dizel zivahniji od benzinca od 200 konja.
Zahvaljujem na odgovoru. Bilo mi je krajnje iznenadjujuce kad sam video da je torzija i kod Talismana... sto nije slucaj kod konkurentnih marki u D segmentu, a koje imaju torziju u vozilima C segmenta (npr. Skoda Octavia i Superb). Pozdrav
bre, tre, dre i sl
Renault odavno ne koristi torzione opruge pozadi. Zadnji modeli su bili Klio 1 i Megan 1.
Drugo, GT je grand turizmo. Kod renoa sportski modeli nose oznaku RS. Novi megan RS još nije izašao, a imaće AWD i preko 300 ks.
Oktopod
Pisu ljudi svasta,misle ako VW grupacija da ima onda imaju svi,Renault je to davno izbacio .Renault je tehnoloski bar dve generacije ispred ostatka auto industrije.
Ne razumem zašto DCI 163 ks sparuju isključivo sa automatskim menjačem? I zašto samo u Megan HB?
Pežo uz HDI 180 takodje "gura" samo AT, ali ga barem nude i uz karavan 308. Mada, mislim da je karavan 1,6 e-THP sa 205 ks bolja zabava za "manijake".
Ne verujem, inače, da bi veliki broj kupaca megana karavana izabrao dizel sa 163 ks (niti da se 308 karavan baš dosta prodaje sa HDI 180 ili e-THP205 ), ali mislim da za proizvodjača nije bilo kakav trošak da i to imaju u ponudu uz karavene (ako već to nude uz HB).
"Slično-nelogično", reno DCI 130 ne nudi ( za sada) uz EDC kod megana, već samo uz DCI 110, a sada i uz DCI 163
@terminator, :D :D ...lajkovao bih ti commentar, cisto iz zajebancije, ali ne postoji like opcija
@oktopod, opruge?! aha.. a kako je resena suspenzija pozadi, tacno?
Dre,pre
Mješate pojam torziona osovina i polukruta osovina.
Torziona osovina ima integrisane torzione šipke koje zamjenjuju klasične spiralne opruge ali to riješenje se već odavno ne koristi kod francuskih auta , konkretno kod Renaulta zadnji model sa torzionom osovinom je bio Kangoo prve generacije.
U nekoj standardnoj postavci tj. na modelima standardne motorizacije multi link osovina samo bespotrebno komplikuje konstrukciju bez nekakvih posebnih benifita , zato je VW nakon Golfa 5 gdje su sve verzije imale multi link na šestici ga je ugrađivao samo na gornju motorizaciju ostale verzije su imale standardnu polukrutu osovinu.
Poenta je znati složiti ovjes , pa tako neki ni uz 16 ramena po točku ne znaju složiti pravi ovjes...
Moje pitanje je trebalo da bude sa akcenom na multi-link naspram ostalih tipova oslanjanja baziranih na osovini.
U pravu si i pojasnio si stvari, ali poenta ostaje ista, radi se o inferiornijem resenju. Izvinjavam se ako sam uneo konfuziju.
dre
Ovdje nema lajkovanja,ali ima bambija,ako ti se dopadne neki post dodas jedan bambi ili dva bambija,tri bambija je maksimum,ne mozes vise.
@Djordje
Sasvim si u pravu.Danas se za polukrutu osovinu uglavnom kaze u zargonu torziona osovina, jer iako ima opruge i amortizere, delimicno radi na principu torzije, odnosno uvijanja oko uzduznoe ose u delu gde je zakac ena za sasiju.To jeste razlicito od klasicne torzione osovine slazem se, ali da se ispravim mislio sam na polukrutu osovinu.Reno je to vesanje za svoje skuplje varijante oplemenio upravljanjem i programiranim vodjenjem tocka, sto je vrlo efikasno, ali pomalo kapriciozno jer je skuplje od multilinka koji to obavlja najkorektnije kod brzih promena pravca, od svih vesanja bez nekakvih hidraulicnih i eletricnih pomagala.Ovo je svakako posebnost kod Renoa, jer je sada to omasovio, ali idealna varijanta je kao sto sam vec rekao ovaj 4control, multilink i 4 WD.Ako se ne varam to sada pravi BMW, neki Infinitiji i raniji sportski Nissani, Honde i Mazde, ali je to onako tehnoloski kapric onih koji to mogu sebi da priuste u smislu da tako skup auto mogu da prodaju, da se ovakav jedan dodatak isplati.U svakom slucaju voleo bih ovo da probam, svi se kod testova Renoa slazu da sasija sada mnogo dobro radi, ali sa druge strane, primetan je nedostatak snaznih motora gde bi se ovo u potpunosti ispoljilo.Mislim da bi mi ovakav jedan megan sa ovim dizelom i tim sistemom bas legao cisto iz fazona.