
U očekivanju norme Euro 6c i homologacijske norme RDE (Real Driving Emission), Toyota ugrađuje u Yaris novi 1,5 litarski benzinski motor, kao zamenu za aktuelni 1,3 litarski motor.
Ovaj 4-cilindrični motor je deo porodice ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficient Combustion – štednja uz sagorevanje vrhunske termalne efikasnosti) i uvodi nova tehnička rešenja kojima se postižu bolje performanse, povećani užitak u vožnji i, istovremeno, smanjenje potrošnje goriva od 12%* prema važećem ciklusu NEDC.
Za pogon ovog modela iz B segmenta, inženjeri su izabrali atmosferski motor od 1496 cm3 koji razvija 82 kW/111 KS i 136 Nm pri 4400 o/min., od čega je 118 Nm dostupno već pri 2000 o/min. Brzi odziv atmosferskog motora ove zapremine daje Yarisu nivo užitka u vožnji koju će vozač osetiti i u gradskoj vožnji kao i na otvorenom putu.
U poređenju sa 1,3 litarskim prethodnikom, poboljšane performanse se vide u smanjenju vremena potrebnog za ubrzanje od 0 do 100 km/h (11,0 u odnosu na 11,8) kao i dobitku od preko sekunde u ubrzavanju od 80 do 120 km/h (17,6 u odnosu na 18,8).
Da bi zadovoljila zahteve nove norme Euro 6c i novog homologacijskog ciklusa RDE, Toyota je iskoristila svoje znanje na polju hibridnih vozila. U ovom novom motoru to se manifestuje termalnom efikasnošću od 38,5% što ga svrstava u red najboljih motora.
* s menjačem CVT
Izvor: Automototrend.com.hr
Foto: Toyota
identicna zapremina i identicna snaga kao i vec postojeci 1.5 motor koji se vec neko vreme ugradjiva u yaris na americkom trzistu. nasa yaris ima taj motor.
@P1,
sad tokom jakih zima oko 7.5 litara. inace oko 6.5 u normalnim vremenskim uslovima. moja voznja je 80% grad.
mile
Pa to je to, meni je Fiat 500 1,2 po gradu pokazivao 8,4 prosek.
100% grad.
@P1,
ovde su uglavnom ulice sa vise traka i nema semafora svakih 20 metara. tako da verujem da bi trosio vise da sam u nekom vecem gradu gde su guzve vece. doduse ja slabo i vozim yaris, to je zenin auto
mile
A koliko ti troši Honda ?
Slično pretpostavljam.
Da, to što kažeš su drugačiji uslovi nego jedna do dve trake, kao kod nas, sa brdo semafora.
Uspeo sam jednom 7 lit da izvučem, ali to je bilo dosta otvorenog puta uz zeleni talas.
Ovo sve što ti navodim, je vožnja kao po jajima. :)
Na otvorenom je pri oko 160 trošio od 11 do 12.
@P1,
Honda trosi tu oko pola litre vise jer hondini v-tec motori zahtevaju vece obrtaje. v-tec je tromiji od yuga ako ga ne vozis barem na 3,500 rpm
mile
Pa i ovaj je trom, ne ide nikako.
Doduše ja nisam ni hteo da ga silim. Ne svidja mi se to kad moraš da forsiraš da bi uopšte išao, zato i ne troše malo.
Uzbrdice da ne pominjem.
Baš ih ne vole ti mali atmosferci.
@P1,
toyotin 1.5 je manje trom nego hondin 1.5, iako hondin ima vise snage (117 vs 105 ks). yaris mogu bez problema da vozim u "eco", nije on naravno brz, ali ne kocim ni saobracaj iza sebe. dok sa fitom moram jace da dam gas da bi dostigao brzinu. ne verujem da cu opet kupiti hondu, ne samo sto mi smeta to sto trazi visoke obrtaje vec je mnogo tvrda.
mile
Da. Honda je izuzetno tvrda.
Civic ko karting.
Zato su dizeli mnogo prijatniji za vožnju, elastični i u onom opsegu za normalnu-svakodnevnu vožnju.
Već na oko 2k obrtaja možeš da menjaš i ubrzavaš, ako ideš brže onda 2,5-3k obrtaja, nema potrebe iznad samo šaltaš. :)
Benzinac atmo samo veća kubikaža, ili turbo.