
Mada će Seat tek sutra zvanično predstaviti novu, petu generaciju Ibize, prve slike su ipak procurele u javnost i pre najavljene promocije.
Kao što se vidi sa slika, dizajn je inspirisan većim Leonom, pri čemu fabrika navodi da Ibiza V predstavlja "značajan korak napred za Seat dizajn."

Očekivano, automobil je napravljen na MQB platformi Volkswagen Grupe, a u odnosu na prethodnika ima za 95 mm duže međuosovinsko rastojanje (sada 2564 mm) i nudi više mesta u unutrašnjosti. Ovde treba pomenuti da je dužina automobila sada 4059 mm, širina 1780 mm, visina 1444 mm, kao i da zapremina prtljažnika iznosi 355 litara.

Seat će novu Ibizu kupcima nuditi samo u hatchback verziji sa 5 vrata budući da je ona i najpopularnija.
Što se motora tiče, na početku će se nuditi trocilindrični benzinci TSI sa 95KS i 115KS (krajem 2017. stiže i 1,5 litarski četvoroclindrični benzinski motor sa 150KS), kao i 1.6 TDI dizelaši sa 80KS, 95KS i 115KS. Naravno, kasnije će gama biti obogaćena, verovatno i sa sportskom Cupra varijantom.
Od menjača će u gami biti manuelni sa 5 i 6 stepeni, kao i DSG sa sedam stepeni.
U vesti se pominje i da će se kao deo opreme nuditi i sistemi Traffic Jam Assist i Front Assist, adaptivni tempomat, zadnja kamera, LED prednja svetla, Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink, bežično punjenje za smartphone, Beats audio sistem, kao i 8.0-inčni ekran multimedije kod skupljih verzija (kod nižih paketa opreme tu će biti 5.0-inčni ekran).
Takođe, jedna od verzija u gami je Ibiza FR, između ostalog i sa aero paketom, modifikovanim oslanjanjem, većim alu točkovima i izduvnim sistemom sa dve izduvne cevi.
Seat je inače do sada proizveo više od 5,4 miliona Ibiza (svih generacija zajedno), od čega je oko 80% izvezeno u 75 zemalja.
Još ranije je potvrđena i informacija da će Seat tokom 2017. godine na bazi nove Ibize napraviti i manji SUV/crossover Arona, čija promocija se očekuje u septembru, na sajmu u Frankfurtu.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
U nastavku i PR saopštenje Seata o istoriji Ibize:
Legendarni model
1984. Michael Jackson zavladao je svetskom muzičkom scenom albumom Thriller. Na velikom platnu filmovi Ghostbusters i Indiana Jones (Temple of Doom) oborii su sve rekorde gledanosti do tad. Takođe to je bila godina kada se rodio osnivač Facebooka, Mark Zuckerberg i godina kada je model SEAT Ibiza prvi put predstavljena na tržištu. Od tada, ovaj model se vozi na ulicama i putevima širom sveta već 33 godine u kontinuitetu. Nastavite da čitate neke zanimljive činjenice o ovom legendarnom modelu.
Četiri generacije i više od 5.4 miliona prodatih vozila
U tri dekade SEAT Ibiza je akumulirala četiri generacije. Ona je najprodavanije špansko putničko vozilo, do sada je prodato 5.4 miliona jedinica. Kada bi se postavili u pravu liniju jedan za drugim, kolona bi bila dugačka od Barselone do Novog Zelanda.
Created in Barselona
Svaka generacija Ibize je dizajnirana, razvijena i proizvedena u Barseloni. Italijan Giorgetto Giugiaro bio je Direktor Dizajna za prvu generaciju. Motor je razvijen u saradnji sa Porsche-om, čime ostvaruje System Porsche oznaku a proizvođač modula Karmann pomogao je oko karoserije.
Potrošnja goriva smanjena je na manje od pola
Posle 33 godine, SEAT Ibiza ima potrošnju koja je manja od polovine potrošnje prvog modela. Od 7.8l/100km 1984. Godine do 3.6l na sadašnjoj Ibizi 1.4 TDI sa 90Ks.
8 od 10 Ibiza su izvezene
Svaki dan 700 novih SEAT Ibiza izlazi sa proizvodne trake fabrike u Martorellu. Od tog broja 80% se izvozi u više od 75 zemalja. U stvari iza internacionalizacije marke stoji Ibiza kao prvi model koji je izvezen iz Martorella.
Zanimljivi detalji Ibize
Više od 700 robota je uključeno u proizvodnju. Svako vozilo ima 3.000 delova i putuje trakom dugačkom skoro 12 km do kraja proizvodnog procesa. Dodatno, od 1984 godine potrošeno je 70 miliona kg boje što je ekvivalentno bojenju Ajfelovog tornja 1.000 puta.
Uloga žena
Ibiza je prvo SEAT vozilo koje je uključilo žene u proizvodni proces. Danas, žene čine 1 od 5 radnika na traci (21%), najveći odnos u španskoj industriji. Na globalnom tržištu sve je više i više žena kupaca u poslednjih deset godina, 51% u odnosu na 42% u 2004 godini.
Strast za takmičenjem
Ibiza je bila zvanično vozilo Olimpijskih igara u Barseloni 1992 godine. Takođe postigla je zavide rezultate u trkačkim takmičenjima, kao što su FIA svetski šampionat u kategoriji vozila do 2 litra zapremine 1996., 97. i 98. godine
Mali Leon , fantastična , meni odsad broj jedan u klasi.
Još kad dođe paklena Cupra...
paaa.... ovo je očit i velik pomak na bolje iz vana i iznutra...
Clio me ne brine, jer je na "pola života" svoje generacije. ali problemi za novi C3, upravo su debelo porasli... :/
Realno je najlepsi u klasi, ali ostaje gorak ukus da je smanjeni Leon, Stavise...pre bih poverovao da je novi Leon u pitanju.
Stoga ce odusevljenje brzo proci.
Enterijer je, s druge strne, tesko razocarenje. Jedna neiventivna germanska strogost koja nimalo ne odgovara duhu vatrene spanske matke...
Clio IV je i dalje u vrhu, al' je previse cest na ulicama. C3 ima smisla samo ako je u top paketu i dovoljno "shashav". Cekaju se novi Polo, Yaris i Mazda 2.
Najveca greska je Pezo 208, u to odbijam da verujem.
Bese nekad jedan model Punto, al' niko vise i ne veruje da je postojao...
Imam prijatelja koji je lud za Seatom, a vozi polovne Folkswagene...i sem Leona nikada nisam mogao da razumem tu njegovu ljubav, ali ovo izgleda fantasticno! Prednji kraj i bocna linija fenomenalnk, zadnji bas i me vidim dobro. Sve u svemu bravo za Seat.
Meni se u ovoj klasi najvise dopadala Fiesta pre facelifta, ali ovaj novi model mi je daleko iza starog i ove Ibize. Ostali su mi svi jesto zbrckani, priznajem C3 u nekoj tamno sivoj boji sa crvenim krovom me je bas odusevio,... Valjda sa 208 ubodu kao nekada sa 206, nesto fancy
UCS, evo ti uvećane slike zadnjeg kraja.... daleko bolje neg prekopirani leonov nos:
https://i37.servimg.com/u/f37/14/87/23/13/projet13.jpg
usput, danas sam vozio novi C3 srednjem paketu I sa 81 konjkm tricilindričnim atmosfercem... mogao bi opširnije ali nije mesto... sve što mogu reć, da bi C3 uz malo vise pažnje bit u vrhu klase ali na žalost nije. mislim... nije loš, daleko od toga, ali će mu ovakvi automobili, ko što je ova Ibiza ili Micra, nadolezeće zamjene Pola, 208-ce pa i Corse i Clia u narednim godinama jako otežat postojanje...
@drugmirko Znaci nista od zamene c2 VTRa novom c3? Pricaj o zamerkama za c3, ja da mi nije drugarice koja vozi drecavo zeleni c3 prethodne generacije rado bih ukljucio c3 kao upgrade za ženin UP! Mada su mali zbckani paketi kod nas...
Zna li neko definitivno kad predstavljaju c3 picasso ili aircross kako ce se vec zvati?
Sve ovo lepo izgleda na slici, sa felnama 17-18 cola, nabudženim gumama i ful opremom. Enterijer je baš spatanski siromašan, čak i u ovoj full varijanti.
Sa ratkapnama i 14 ticama, klot, biće smešan kao i Fabija. Klio vlada i dalje, i prodavaće se više nego i Ibica i Polo i Fabija zajedno.
@J4ZZER
:))... C2VTR slučajem "nesretnih okolnosti" sa gospođinim službenjacima, zamenio je 4g. star Pug 508SW...
a za novi C3... hajd na brzinu, iako nije mesto za to... auto deluje izuzetno čvrsto i kompaktno, ima dobro podešen (težak) i dosta precizan volan, koji za razliku od mojeg C2 ne daje osećaj prejake servo asistencije. popravili su i vodilice i "izbornik" ručnog 5 stepenog mjenjača. armatura je lepa i pregledna a cela unutrašnjost daje simpatičan ugođaj. celi auto prijatno iznenađuje sa jako dobrom zvućnom izolacijom i udobnošću!
a sad negativno... iako malo ispegleni 5 stepeni menjač još uvek je ono isto g*vno iz mojeg C2! unutrašnjost, iako simpatična, praktićki cela je "tvrdoplastična". mogli u barem na vrh armature i vratnih obloga stavit nešto prijatnije... a sama armatura je za moj ukus malo previsoka. infotainment sistem je spor (deluje mi sporije neg u Picassu i 308-ci) i smontiran je blago prenisko za moj kus. sjedala su (za svoj izgled) čak i bolja neg bi se očekivalo ali im nikako ne bi falilo vise bočne potpore za noge! auto je definitivno pretežak za onu atmosfersku tricilindarsku "zvećku" ispod haube (ili motoru fali par 10 Nm okretnog) a "ultrakomforno" ogibljenje bi mirno moglo bit malo tvrđe. to ne bi bitno pokvarilo udobnost ali bi smanjilo bočni nagib u krivinama i pridonjelo agilnosti voznih osobina... mislim, auto se za svoj udoban set-up vozi iznenađujuće dobro, ali ipak...
autić je za sad "fora" zbog svojeg izgleda ali već sad malo "ispod" svoje konkurencije tehnikom i tehnologijom... a to će se u narednim godinama samo drastično uvećavati... primjer za to je vidljiv već na ovim šugavim fotkama nove Ibize...
u glavnom, da su napravili malo lakši auto sa interierom iz malo boljih materiala i normalnim 6 stepenim menjačem, bio bi "pun pogodak", ovako je samo "prosječan"... i za sada, "simpatičan".
@drugmirko Ja sam se zaprepastio sa ciframa potrosnje c3 benzinca... na nivou znatno vecih vozila.
Sto se tice menjaca.. Jesenas sam puno razmisljao o Cactusu kao o nekom prelaznom resenju, em jeftin, em poseban, em udoban i odem da ga testiram i plastika losija nego u mom jazzu oko menjaca, ali hajde gore izgleda bas pristojno u onim Habana i Voolet bese li paketima, ali menjac posle moje Hondice kao da mesim sa onom rucicom... Rekoh sebi, bezi brate, ovo ne na nije upgrade nego je downgrade...a jeste poskakivao Cactus sa 82ks, kanda je stvarno lak kao pero
e, vidiš... C3 je teži od Cactusa i sa punim tamkom goriva i vozaćem ima preko tonu i 100 kila... a taj atmosferski trocilindar ima samo 118Nm okretnog... normalno, da ždere ko s*inja ;).
a plastika u C3 je još gora neg u Cactusu, jer osim one uske trake na prednjoj strain armature, nema one mekanije obloge, kakvu ima Cactus, već je sve "plastikus-durus"!
i dok u njega uz 110 konjsku mašinu ne stve novi Aisinov EAT6 automatik auto neće imat bar pristojne kombinacije motora i transmisije... :(
@drugmirko Imas li kakav info kad ce prezentacija c3 picasso zvanicna? Znam da voliš Citroena i vidim da si aktivan na carspyshots.net i jos par stranih foruma.
Takodje imas li iskustva sa c4 picassom? Ima kod nas odlicnu cenu, obicno je sve kod nas jadnije opremljeno i skuplje negi kod Vas, ali c4 picasso je bas konkurentan, a 3008 mi preskup za Allure, da licu na nesto?
@drugmirko
Vidim poznajes Citroene. Imam DS3 2011 1.6t Sport chic model, 155ks. Sta mislis o njemu?
Inace, mogu reci da obozavam taj auto. Iako sam pre par dana kupio veci i noviji auto, mislim da necu uopste prodavati malisana DS3. Enterijer mu je super, onaj sportski volan, zaista kvalitet materijala jako dobar. Imali smo Mini pre toga jedan, ovaj DS3 je i sto se tice prostora i svega ispred Minija. Jedino sto zameram kod DS3 je sto nema puno 'pregrada'. Nema ni za casu napravljeno. Neku malu rupicu napravili ono u dnu kokpita i to je to. I to ga obozavam iako sam morao da mu menjam poklopac onaj na motoru, pustao ulje vec na 110.000km. Kaze majstor uglavnom svaki DS3 ima tu gresku. Samo mi deo izvadio 500chf iz dzepa. Bez ruku majstora. A, opet i dalje volim taj autic. Cuvacemo ga jos ovde u Ch gde zivim, pa kroz godinu, dve u Srb cu da ga oteram da ne sluzi tamo kad odem :)
@J4ZZER
novi C3P se predstavlja u sledećih par sedmica a najkasnije u martu na salonu u Ženevi.
a sa C4 Picassom -osim ćeprkanja po njegovoj unutrašnjosti u salonu mojeg servisera i kratke vožnje, dok sam čekao, da mi je gotov redovni na C2- i nemam. sve što na snovu toga mogu reć je, da je u svakom pogledu puno bolji auto od prijašnjeg i da se u usporedbi sa prijašnjim, ovaj novi (kratki, kojeg sam vozio) na cesti ponaša puno bliže kompaktima C segmenta! osječa se nova, čvršča EMP2 platform i 150 kila manje...
mogu ti samo reći, da ima susjed Grand verziju i (za sad) je iznimno zadovoljan!
3008 ni novi ni stari nisam nikad vozio... samo sam im "prdio u sic" :))... ali moram reći, da mi se već u starom jako dopadala unutrašnjost, dok je ovaj novi po meni trenutno fa*ing best buy te vrste vozila, jer izgleda fenomenalno a kažu da se odlično ponaša i na cesti!
@dusan
DS3 je za mene najbolji "gradski prgavac", bolji čak i od "etalona klase", Minija!!! iz jednog jednostavnog razloga:
PUNO je udobniji (iako je tvrd) i praktičniji za svakidašnji život od Minija (za razliku od njega se može vozit i na zadnjim sedištima a ima čak i gepek :))... jer, nazivanje istim ono pozadi Minija je blaga uvreda.) - ali se u usporedbi s njim NI PRIBLIŽNO ne vozi toliko lošije, koliko je udobniji i praktičniji!!!
u biti, opće se ne vozi bitno lošije! malac je popriličan go-cart! a (ak se ne pretjeruje sa "personifikacijom") i izgleda ko grom! i od Minija nema nešto drastično lošiju završnu obradu a ni materiale... nisu ih bez veze prodali skoro pola miliona!
jedino, moj seviser nije bio pretjerano impresioniran sa tom BMW-ovom Prince mašinom (VTi i THP četverocilindarska serija)... za VTi kaže "teško i problematično s*anje" a nije puno lepih reći imao ni ta THP... kao problemi sa lancem, zatezaćima, pumpama za vodu, ovo, ono...
debelu većinu toga otklonili su unutar godine-dve ali ipak... bio je sav sretan, kad su prešli na PureTech seriju motora. nadam se, da tvoj neće imat problema, ako ih nije bilo do sada!
ako te zanima kakve sve probleme može imat tvoj THP, osim po DS forumima, pogledaj i po Mini forumima... Cooper i Cooper S su mislim da imali istu mašinu... odnosno, verovatno ju još uvek imaju... partnerstvo sa BMW-om je raspalo zbog toga jer je 2010-te PSA-u "prismrdio" GM a ne zbog toga, jer bi BMW bio nezadovoljan ;).
u glavnom, sa srećom, zavidim ti autić (htio sam ga i ja, onak, za "krizu srednjih godina :)) ) ! a sad moram prestat smetlit po Seatovoj temi ;) :).
@drug mirko
Imali smo Mini sa 1.6 115ks, sad ako kazem ovaj je za njega raketa, ono i jeste jer je razlika u snazi solidna. Ali zato je DS3 mnogo udobniji, prostorniji. U Mini ima 4 mesta i tako se i registruje naravno, DS3 ima 5. Ima dosta veci gepek. U minijev gepek nismo mogli jedan kofer normalne velicine da nabijemo, tj jesmo nekako i nista vise oko kofera, na koferu itd. DS3 mi ima i onaj veci ekran, navigaciju, blutut, razne senzore, sto za parking, sto za brisace, svetla itd. Ima i super led napred. Za mene se DS3 i bolje vozi. Mini ima nekako tezi volan, DS3 ima jako lak, okretljiv, ima mnogo zanimljiviju unutrasnjost, mislim i na instrumente. Posebno im je dobar smek kod takvog auta, a kad das kontakt one kazaljke odu do kraja pa se vrate na nulama, kao kod zestokih sportskih automobila. Ja kad dao Mini i seo u DS3, kao u avion da sam presao. E, sad. Ima i to sto je Mini jednostavno Mini i nekako su retro, meni je ipak DS3 bomba.
Supruga razmisljala tada i o Audiju A1, pa sta cemo, ma ajde DS3 jer kada sednes i sve to, ne moze niko da kaze da je unutra nesto posebno bolji od DS3 pa ni A1. Sto se tice dizajna, materijala itd. A, opet bi smo za A1 morali da dodamo jos 2-3.000 a ne bi imali istu opremu ko u DS3. Do sada nikakav problem sem ovog poklopca. U Srb je taj deo mnoogo jeftiniji, ali razmisljao ja dok narucim, dok neko donese...Ma plati koliko treba i gotovo jer za ruke srecom nissm ni trebao da dajem jer mi drug radi u Citroen garazu, pa zna to. Radio kuci i to je to. Veruj obozavam kad sednem u taj autic. Onaj sportski volan, super materijala, super muzika sto se zvucnika tice. Super motor i vuce, samo gas i i gas i ide kao raketica. Na auto putu na tempomat 125 kmh i pokazuje oko 6,3 litara, sve zavisi. Po gradu ako hoces moze mnogo malo da trosi posto ima i 6 tu brzinu i da ga stedis medjutim ja ga ne stedim, kad mogu u trecu ja teram u drugu i dalje. Kad mogu vec u cetvrtu, ja dalje u trecom. Volim tog malisana, das mu samo gas i cepa asfalt :)
Znas mu mozda neku manu , pored toga sto znas oko njegovih motora ? Nesto drugo, da znam sta ce me mozda docekati :) Znam da imaju ovaj motor i Mini modeli :) a cuo sam ima i Bmw 1
Do 2011. godine je na tom 1,6 otklonjen problem sa ubrizgavanjem, u početku je postojao i problem spiranja ulja sa cilindara, bio je neki "zajeb" sa ubrizgavanjem, prve verzije, posebno 2008 i 2009, pisalo je dosta o tome, čak i ovde na blogu. Taj problem sa "spiranjem" je imao u početku i 1,4 TSI, ali je softverski rešeno.
Za probleme 1,6 VTI ( 120 ks ) i THP ( 150 i 155 ks ) može dosta da se pročita na Peugeot club Hrvatska. Po godinama i kako je otklanjano. Ali, "vanos" i lanac nikada nisu rešeni. Lanac je za zamenu još i džaba (oko 200 eura je u Srbiji ), ali "vanos", on ubija cenom. Tu opravke nema, samo zamena. Kucatje samo na google "vanos BMW" i odmah izadju (i) zamenski setovi vanosa za taj motor. Taj motor je kvarovima "ušio" i lančani 1,2 TSI.
@dusan
u biti ne... čuo sam za probleme sa "škleptavim" suvozačevim pretincem i pojasem, koji se ne namata kad je otkopčan ali u sve su svemu, ako nema problema sa motorom, DS3 je prilično pouzdan autić... ali iskreno, ko i kod svih današnjih auta... pouzdanost najviše zavisi od odnosa vlasnika do vozila i redovitosti održavanja... uživaj :)
@moron
Eeee, tako je na mom DS3 izasla greska na ekranu: 'Greska na motoru!' I nije hteo preko 50 na sat. Odem do majstora kojeg znam samo da mi baci pogled preko kompjutera sta mu je, kaze cilindar 2. Mi imali neku garanciju od neke kuce za koju nam on ne preporucuje da idemo, jer do 120.000km placaju samo 40%, a posto ce te poslati u Citroen direktno, Citroen garaza ce ti dodati jos neke stavke i tako ces platiti mnogo vise od tih 60%. Da, toga ima I ovde da dodaju u njihovim servisima. Odes za jedno, ostavis auto I kao popravljali 4 necega. Umesto 300, platis 800. Tako ima Citroena I u drugom gradu, tu radi jedan drugar, ja kod njega I on ga pregleda I obrise mu tu gresku i kaze pogledace preko dana. Nije bio cilindar, nego poklopac motora, onaj plastican sa nekim dodatkom. Pustao ulje, nije bio zalepljen kako treba I kaze da mu mnogo DS3 dolazilo sa istom 'boljkom'. Kaze greska fabricka od Citroena.
@drugmirko
Ma naravno, odrzavanje je najbitnija Stavka. To I nije problem, a ovde u CH se I mora ako zelis da vozis. Jer I za najmanju gresku tehnicki npr ne moze da se prodje. Brisac da ti je los vracaju. Ovde je to obaveza. Ali I da nije tako rigorozno svakako bih to odrzavao kako treba. Na kompjuteru pre par dana, prikazuje da je cist totalno, bez greskice male :)) Ima jos duuugo godina da ga cuvam, iako mi ga jedna garaza prodala odmah sa greskom oko tog poklopca. Oprali dobro sve, vec posle 2 nedelje vidim malo ulja na parkingu. Velim mozda nije od njega, proslo jos vremena, izbaci gresku na motoru. Odem kod tog prevaranta, kaze imas kucu koja ti daje garanciju idi kod njih, baca mi papir. Italijan, znam da su odvratni ali opet verovao da je on covek. Pritom, nisam ja isao kad se napravio ugovor nego zena, nisam ni gledao, garanciju napravio od 0km do 110.000, a prodao auto sa oko 90.000km. A, od toliko do 110.000 placaju garanciju samo 30%. Ko kaze da nema prevaranata na zapadu ;)
Mislio da ga tuzim, nego dzabe. Pritom zena potpisala, opet I da moze nesto, on covek ima garazu na neverovatnom mestu, dnevno prodaje po 3-4 auta minimum. Ne zna koliko para ima. Samo bi ispucao vise hiljada franaka na advocate I troskove I opet nista ne bih uradio, najverovatnije. Zato platio deo 500, drug promenio za dzabe I teraj. Tako bih ovom italijanu napravio neku losu reklamu, neki fazon da mu vratim barem malo sto je djubre ispao, nego me mrzi da se majem...Ne djubre toliko sto mi tako prodao auto, vec sto mi baca papir kad sam dosao i kaze 'Idi kod njih sto si ovde dosao', jos sve dok sam pod garanciju on ima duznost da mi se okupira oko auta jer je na lizing. Nego sta ces...Bitno da je opravljeno I da malisan opet sija punim sjajem :)