
Na početku treba podsetiti da je Rolls-Royce u januaru ove godine proizveo poslednji primerak dosadašnje, sedme generacije modela Phantom.

Torsten Müller-Ötvös, prvi čovek u Rolls-Royce Motor Cars, tim povodom je između ostalog izjavio da je svaki model sa Phantom nazivom za poslednjih 90 godina resetovao standarde po kojima se ocenjuju luksuzna dobra.

Dosadašnji Phantom VII se u proizvodnji nalazio od 2003. godine, i to u Goodwood fabrici u Velikoj Britaniji, a između ostalog pažnju je privlačio i 6,75 litarskim V12 motorom.


Poslednji primerak Phantoma VII koji je napustio Goodwood je inače napravljen po narudžbini Rolls-Royce kolekcionara, pri čemu se radi o verziji sa produženim međuosovinskim rastojanjanjem, sa Blue Velvet bojom eksterijera, bočnom linijom sa motivima nautike, Powder Blue kožom...


Na redu je naslednik – ovo je dakle Phantom VIII, i to sa potpuno aluminijumskom strukturom koju Rolls-Royce zove "Architecture of Luxury".

Kao što se i očekivalo, velikih promena dizajna u odnosu na stari model ipak nema, ali i ovaj Phantom je itakako elegantan i dominantan.

Drugim rečima, Rolls-Royce se opredelio za evoluciju u dizajnu, što će mu omogućiti da ostane lako prepoznatljiv kao top model ove marke i "najluksuznije vozilo na svetu".


Za pogon se brine 6,75 litarski biturbo V12 motor sa 563KS i 900 Nm obrtnog momenta, dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 5,3 sekunde (odnosno 5,4 sekunde kod produžene LWB verzije).

Treba pomenuti i 8-stepeni ZF menjač, podešavajuće vazdušno oslanjanje, točkove od 21 i 22 inča, pa sistem upravljanja na sva četiri točka, laserska prednja svetla ("najnaprednija na svetu") koja svetle do 600 metara, Night Vision i Vision Assist, aktivni tempomat, sistem za detekciju pešaka, kao i 12.3-inčni infotainemt ekran, najkvalitetniju kožu, drvo pa čak i svilu za unutrašnjost.
Britanci takođe navode i da je novi Phantom pri brzini od 100 km/h za 10 odsto tiši od prethodnika.

Što se dimenzija tiče, Phantom VIII je dugačak 5762 mm, širok 2018 mm, visok 1646 mm, međuosovinsko rastojanje je 3552 mm (kod LWB verzije je duže za još 200 mm), dok težina vozila iznosi 2625 kg.
Prodaja startuje sledeće godine, po očekivanoj ceni od oko 400.000 funti.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Evolucija Djordjevicevog masterpisa u pogresnom pravcu.Sve izgleda iskrivljeno,cak i instrument tabla izglda prenatrpana i ako je sve isto kao na predhodnom modelu samo na drugom mestu.Dojadilo Englezima da im 2 Beogradjanina dizajniraju kompletnu ponudu RRa.
Ovo je najbolja kupovina BMW-a, i najveći promašaj Mercova, koji se zanosio sa Majbahom :)
Kad se samo setim te skalamerije :) I za koje kratko vreme je završio karijeru.
@ Oktopod,
Slažem se. Mislim da je Maybach prvenstveno propao jer su u Mercedesu,po mom mišljenju bespotrebno forsirali svoj dizaj na drugu marku. Time ga nisu dovoljno "izdvojili" i tu im je bio kraj.
Oktopod Mercedes je drao Rolls-a dok je BMW bio u klasi VW-a, Opela.
Da ne bude sad zabune BMW fanova koji odjednom gotive RR koja je susta suprotnost filozofije Bemare, ja gotivim RR, samo hocu da napomenem na je Mercedes nekad parirao RR-u a BMW ni za 100 godina nece parirati nekome iz ultra luksuzne klase.
"samo hocu da napomenem na je Mercedes nekad parirao RR-u"...
....a onda je BMW preuzeo RR-a, i sada je RR 7 svetlosnih godina ispred Mercedesa.
Naravno da je Phantom drag fanovima BMW kad je od glave do pete "engineered and build by BMW". Vrhunska umetnost i sluzi za divljenje....
NoName
RR vs Mercov (nekad Majbah), razlika je bar za 2 klase. Toliko.
Kao razlika između Škode (klot) i Audija (full)
Oktopod "So is it better than a Roller?(Maybach 62) Well ofcourse!" - Richard Hammond, Top Gear. Toliko.
Facelift.
Dobar izbor za babe i dede.
Njih iovako briga što je zastareo, kada se uporedi sa S klasom.
Naravno i za BMW fanove, koji vole i Huskvarna motorne testere, jer ih je BMW držao.
Kocka koja nema nikakve vozne osobine, a bmw trolovi se oduševljavaju. :)
Doduše isti se oduševljavaju i BMW-om na baterije, pa ne čudi.
Očekivao sam da će malo više odraditi, osim restajlinga.
Ali kao što rekoh, njegovoj ciljnoj grupi to nije ni bitno.
Nadovezao bih se na oktopoda, razlika je 3 i više klase, što se tiče tehnologije, u Mercovu korist.
Spram S klase, ovo deluje kao odltajmer.
Hahah, evo nam i dr. Pit-a!
Sto se baba i deda tice, razlika izmedju Merca i RR-a je ta sto je ovaj drugi za mnogo bogate babe i dede, a ovaj prvi za iskompleksirane babe i dede.
Sto se tice Ricarda Hamonda, ne sumnjam da je izjavio da je Maybach proizveden 2015. bolji od RR-a iz 2003., a napravljenog na osnovi serije 7 iz 2001. Nadam se da ce se pit aka NoName sloziti i sa njegovom izjavom kada je bio uzivo na BBC-u:"Serija 3(f30) je najbolji auto na svetu"
Kao sto sam vec napisao, ne mora nuzno da mi se svidja RR, nikad ga necu kupiti cak i da budem imao dovoljno novca jer to nije moj stil, ali, dakle ALI, slavim ovo cudo tehnike kao pokazatelj inzenjerske moci brenda koji cenim, posto je kao sto sam vec napisao, ovaj auto "100% engineered and build by BMW"
A iz tog razloga neki su prinudjeni da mrze ovakva inzenjerska remek dela.....kako jadno od doktora pita i med.sestre noname.
Ne zna se da li izgleda impresivnije spolja ili unutra. Tačno auto zasva vremena. Kao ni 1 drugi. BMW group je čudo.
toma "ne sumnjam da je izjavio da je Maybach proizveden 2015. bolji od RR-a iz 2003., a napravljenog na osnovi serije 7 iz 2001"
Maybach je ugasen 2013. godine ako nisi znao a Maybach je napravljen na sasiji iz S W140 a elektronike iz W220, sa feceliftom je elektronika iz W221 a ovo nije facelift. Znaci da je RR danas u necijem drugom vlasnistvu i isti kakav je danas, ti ne bi slavio "ovo cudo tehnike kao pokazatelj inzenjerske moci"?
NoName
malo sam zbunjen, da li se prica o Maybach automobilima ili ovim sada Maybach paketima dodatne opreme....osim toga velika je zajebancija i pominjati Maybach u nekom pozitivnom svetlu, u temi gde se predstavlja novi Phantom. A nacickali se Merc fanovi na temu, zavist prsti na sve strane, pa jos pominju S klasu i seriju 7. A u ovoj godini do sada S klasa (sedan + vec pominjani paket opreme sa prodzetkom MOR-a + kupe + kabrio) prodat je u 36.000 primeraka, a serija 7 (dakle samo limuzina) u oko 33.000 primeraka....
pit
pa ti se javljas sa razlicitim nikovima (glupost je zajednicka za sve, tako se i razotkrivas) svi su te vec na blogu provalili, i pricas o nekoj bolesti? Svasta....
A i dosao si na ovu temu, i tacno se iz svake recenice vidi da prosto kipis od muke...oladi malo
toma Izvinjavam se ako sam te zbunio, baratamo komplikovanim informacijama, teska matematika je to...
"A nacickali se Merc fanovi na temu, zavist prsti na sve strane" Pre bih rekao da se navickali BMW fanovi, puni ponosa da uce druge ko je i sta je RR. "Juce" su prvi put culi za RR, nikad ih u zivotu nije zanimao a sve sto sada znaju o RR-u pocinje od "davne" 2000. godine. Ne treba napomenuti da postoje izvesni fanovi koji ne znaju osnovne stvari o kompaniji koja je kupila RR.
"Britanci takođe navode i da je novi Phantom pri brzini od 100 km/h za 10 odsto tiši od prethodnika." kad sam vozio pre par dana 730d pomislio sam da li moze biti tisi auto. kakva li je tek izolacija u ovom cudu...
samo da mu ubace jedan elektro motor koji ce prelaziti iz cuga jedno 1000 kilometara i to je to.
E samo jos to "fali", baterije u Rolsu. :)))
Na sta spadose bmw fanovi.
Nekad im je ideal bio V8, V12, ili makar R6.
Doduše i sada je, pravim BMW fanovima.
Bild acht:
http://www.auto-motor-und-sport.de/news/rolls-royce-phantom-viii-2018-daten-infos-marktstart-preise-8546726.html
dziveli :-)))
Treba videti uživo, ali farovi malo izgledaju kineski.
Nego zanimljivo je da nakon farova sa Grand Čirokija, Fantom sada dobi štopove sa Fiata 500. :)
Jedino u šta nema sumnje je da Rols koristi kvalitetne materijale u enterijeru.
E sad, spram S klase enterijer deluje zastarelo.
Nema nekog velikog pomaka u odnosu na 2003-u.
https://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2018-s-class/1280x960/wallpaper_35.htm
NoName ohhh sorry vidim da si pricao o onom propalom modelu (totalno nebitan i beznacajan model u istoriji automobila, pa se promakne greska). Gde njega nadje.
Sto se tice RR-a ja i ne krijem da me ta kategorija automobila nikad nije interesovala, ali sobzirom da je ocaj auto "100% engineered and build by BMW" volim da gledam kako moj omiljeni auto brend sa lakocom vrsi veliku i malu nuzdu po konkurenciji.
Bespotrebna prepucavanja. Kao sto je Merdzan kupio AMG, da poboljsa pozicije u sportskom domenu, tako je i BMW kupio Rolsa da bi imao takmaca u ultra lux kategoriji. Isto je uradio i VW sa Bentlijem. Jednostavno, svako se bori da ima ono sto nema.
Rols mora da izgleda ovako. Ako bi se odjednom radikalno promenio dizajn, Rolsa niko ne bi kupio za te novce. To je nesto kao svecano odelo. Godinama sako i kravata izgledaju isto i ako bi se tu uvele neke sportke i slicne kombinacije, to vise ne bi bilo to. Druga stvar, znacajan broj vlasnika RR poseduje, gotovo sigurno, i S klasu. RR se vozi za prikazivanje, a ocigledno je da se Majbah vise koristi za voznju. Recimo, kad sam na Mobile.de trazio RR i Majbah proizvedene od 2003 do 2013,sa predjenih vise od 100 000 km, sajt je nasao 3 Rolsa i 20 Majbaha.