
Teslin nestrpljivo očekivani električni šleper Semi napokon je pokazao lice, pa bar na fotografijama i papiru deluje kao pun pogodak.
800 km! Toliko će ovo električno čudo, opterećeno sa 36 tona tereta moći da prevali u svakodnevnim uslovima pre nego što potroši bateriju. Za punjenje iste, putem takozvanog Megachargera biće potrebno samo 30 minuta za 640 km.

Ovo čini Teslin Semi šleper izuzetno konkurentnim transportnim sredstvom za kraće udaljenosti. Na dužim će i dalje dominirati konvencionalni dizelski šleperi koji prevaljuju i više od 2.000 km s jednim rezervoarom.

Mada je u prezentaciji Teslinog prvog čoveka nedostajalo mnogo tehničkih detalja, pa tako i onaj o snazi četiri elektromotora smeštenih u zadnje točkove, podatak o ubrzanju je tu - do 100 km/h neopterećeni Tesla Semi će stići za koju desetinku više od pet sekundi. Potpuno opterećen, za 20 sekundi.

Autonomni sistem upravljanja, Teslin Autopilot, biće standardan na svim modelima, kao i automatsko zadržavanje vozila unutar trake i autonomno kočenje.

Od bezbednosnih stavki treba pomenuti kabinu napravljenu od ugljeničnih vlakana, blindirana stakla koja će izdržati i termonuklearnu eksploziju (ili dobijate povraćaj novca), kao i elektronsku kontrolu obrtnog momenta na zadnjim točkovim koja će anulirati mogućnost nastanka takozvanog ‘jacknifea’ odnosno situacije u kojoj prikolica želi da prestigne šleper.
Tu je i 1,6 miliona km garancije na elektromotor.

Sve ovo kupci bi, ako naruče odmah, mogli da dobiju već 2019, tvrdi harizmatični Musk koji je do sada već stekao renome čoveka koji previše obećava.

Za sada nije poznato gde će Tesla proizvoditi Semi i koliko će ovo vozilo budućnosti koštati.
Izvor: Tportal.hr
Foto: Tesla
Od 0-100 km/h za pet sekundi (prazan)?
To će biti ključan argument za kupovinu ovih kamiona ...
Ovo bih mogao i ja da vozim. :)
Šalu na stranu, verujem da sa ovih 5 sekundi žele da skrenu pažnju na sebe.
Ne verujem da će serijski model imati te performanse, niti mu trebaju.
Više mu znači autonomija.
800km je neki maksimum koji se inace moze preci u toku dana po reguli i ako nema belaja u saobracaju.Tako da ovaj kamion bez problema moze i na long haul.Dok vozac spava baterija se puni.I ujutru pun gas.
tesko da ce od ovoga ista biti barem jos neko vreme. jer vecina punjaca se nalaze u strogim centrima gradova, barem ovde u wisconsinu, a kamion ne sme u centar grada.
tek kad stave brze punjace na tradicionalne truck stop onda mozda i zazivi. i naravno, veliku ulogu igra i cena, nece ih mnogo prodati ako cena bude $750,000-$1,000,000.