
Serijska verzija Lamborghinijevog Urusa je večeras konačno i zvanično predstavljena javnosti, i to nakon više od pet i po godina čekanja od promocije istoimenog koncept vozila.

A kao što je to još ranije potvrdio prvi čovek Lamborghinija Stefano Domenicali, ovaj Super Sports Utility Vehicle pokreće 4,0 litarski V8 biturbo motor sa 478 kW/650KS i 850 Nm obrtnog momenta (ima i sistem za deaktivaciju cilindara za smanjenje potrošnje goriva), u paru sa osmostepenim automatikom, sistemom Active Torque Vectoring, pogonom na sva četiri točka, kao i upravljanjem na sva četiri točka (točkovi su inače od 21 do 23 inča).

Ni tu nije kraj jer deo paketa između ostalog čine i podešavajuće vazdušno oslanjanje i karbon keramičke kočnice (pri čemu su Urusu za zaustavljanje od brzine 100 km/h potrebna 34 metra).

Po fabričkim podacima ovaj skoro 2200 kg teški automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za 3,6 sekunde, do 200 km/h stiže za 12,8 sekundi, dok najveća brzina iznosi 305 km/h. Ako vas interesuje, potrošnja goriva po navodima fabeike je 12,7 l/100 km.

Treba napomenuti da je Urus napravljen na platformi koju već koriste Audi Q7, Bentley Bentayga i Porsche Cayenne. Što se dimenzija tiče, dužina Urusa iznosi 511 cm, širina 201 cm, visina 163 cm, a međuosovinsko rastojanje 300 cm.

Pažnju privlači i sistem ANIMA (Adaptive Network Intelligence Management). Sistem podrazumeva više modova vožnje, i to Strada (za put), Sport (sportska vožnja), Corsa (za stazu), Neve (za sneg), Terra (za off-road) i Sabbia (za pesak). Treba reći da su Terra i Sabbia dostupni u opcionom Off-Road Package-u.

Idemo dalje, oprema obuhvata i prednje i zadnje parking senzore, el. otvaranje vrata prtljažnika, aktivni cruise control, keyless start, 12.3-inčnu digitalnu instrument tablu, sound sistem sa osam zvučnika (opciono i Bang & Olufsen audio sistem sa 21 zvučnikom i 1700 vati), el. podesiva sedišta sa grejanjem, head-up displej, TV tjuner, kameru sa pogledom kao iz ptičje perspektive, Apple CarPlay i Android Auto, kao i kožu, alkantaru i ugljenična vlakna u unutrašnjosti.

Pored regularne verzije sa pet sedišta, Urus će moći da dobije i u varijanti sa dva individualna sedišta pozadi, a ovde treba reći i da je zapremina prtljažnika 616 litara (1596 litara sa oborenim zadnjim sedištima).

Isporuke Urusa će startovati na proleće sledeće godine, a u Velikoj Britaniji očekuju da će cena Urusa na njihovom tržištu iznositi oko 165.000 funti.

Sem pomenutog V8 benzinca, u ponudi će po ranijim najavama kasnije biti i hibridna varijanta. Lamborghinijev šef razvoja i istraživanja Maurizio Reggiani je naime još krajem prošle godine potvrdio da će Urus biti njihov prvi model koji će biti dostupan i sa plug-in hibridnim pogonom. I ne samo to - Urus će takođe biti i jedini hibridni model u njihovoj ponudi.

Što se snage te hibridne verzije tiče, kao indikacija može da posluži Porsche Panamera S E-Hybrid koji ima kombinovanu snagu od 680KS.
Inače, šef kompanije Stefano Domenicali je svojevremneo izjavio da Urus neće dobiti dizel motor, kao i da ne odbacuje ideju o potpuno električnoj varijanti.
Takođe, Lamborghini je povećao svoje proizvodne kapacitete u Sant'Agata fabrici u Italiji, pri čemu će se godišnje proizvoditi po 3.500 komada Huracana i Aventadora a slična bi trebalo da bude i proizvodnja Urusa (najviše za kupce u Kini, Rusiji, SAD-u i Velikoj Britaniji).
Urus je dakle treća Lamborghinijeva modelska linija, a kako kažu ovaj model će pomoći stabilnom rastu kompanije i označiti početak nove ere.
Na kraju, proizvodnja Urusa u fabrici Sant’Agata Bolognese po ranijim saopštenjima iz Lamborghijia demonstrira i njihovu posvećenost u očuvanju vrednosti oznake "Made in Italy" širom sveta.
Ivan Mitić – Autoblog.rs