
Toyota je na sajmu automobila u Njujorku i zvanično predstavila potpuno novu generaciju SUV modela RAV4.

Toyota RAV4 koristi kompanijinu TNGA platformu koja je omogućila povećanje međuosovinskog rastojanja za 30 mm, ali je ukupna dužina ovog SUV-a ipak smanjena.

RAV4 je malo širi i niži u odnosu na odlazeći model, a kao rezultat svega SUV izgleda nešto robusnije i mišićavije. Opciono je moguće dobiti dvobojnu karoseriju, što je postalo veoma popularno za crossovere i SUV-ove. Takođe, ova opcija čini RAV4 još atraktivnijim.

U teoriji, produženo međuosovinsko rastojanje bi trebalo da omogući SUV-u bolje ponašanje na putu dok kraća prednja i zadnja ramena doprinose offroad performansama, kao i torque vectoring tehnologija koja omogućava bolje prijanjanje na putu, bezbedniji prolazak kroz krivine, konstantniju brzinu i performanse. Takođe, ova tehnologija može da prenosi 50 posto snage motora na zadnje točkove dok prebacuje snagu levo ili desno.

SUV ima pogon na sva četiri točka, ali se u normalnim uslovima snaga prenosi samo na prednje točkove. To je jedan od tri dostupna pogona na sva četiri točka, jer su tu još tradicionalniji pogon, kao i Toyotin AWD-i hibridni pogon koji sada stvara 30 posto više obrtnog momenta za pokretanje zadnjiih točkova pomoću električne energije.

RAV4 za američko tržište pokreće poznati 2,5 litarski četvorocilindrični motor koji se nalazi u standardnim i hibridnim modelima, ali je on ekonomičniji nego pre. Toyota je pripremila i novi osmostepeni automatski menjač za standardne modele, dok će hibridi nastaviti da koristi CVT menjač.

Unutrašnjost karakteriše minimalistički dizajn, tu je standardni 7-inčni ekran infotainment sistema koji ima "plutajuću" poziciju, a opciono je dostupan veći 8-inčni ekran. Takođe, na raspolaganju je Toyotin Entune 3.0 audio sistem koji podržava Apple CarPlay i Amazon Alexa sisteme. Opciono je moguće dobiti Entune Audio Plus s većim ekranom i Sirius XM radio uređajem, dok Entune Premium opcija uključuje i navigaciju.

Naravno, u unutrašnjosti SUV-a se nalazi nekoliko USB portova, bežični punjači smartphonea, kao i opcioni JBL sound sistem od 800 W. SUV je dobio i novi ekran koji olakšava kretanje unazad i koji nudi veći ugao i bolji pogled na ono što se nalazi iza SUV-a, a što snima kamera. To je takođe opcija, a standardno dolazi samo u modelu s opremom Limited, koji uključuje 19-inčne naplatke i brojne hromirane detalje.
Brojne bezbednosne sisteme ne plaćate dodatno. RAV4 tako poseduje Toyotin Safety Sense paket koji uključuje sistem upozorenja na sudar, sistem detekcije pešaka i sistem automatskog kočenja u hitnim situacijama, kao i dinamični tempomat, sistem upozorenja na napuštanje trake s asistencijom upravljanja, automatska duga svetla i drugo.
Novost je pseudo-autonomni sistem Lane Tracing Assist koji upravlja automobilom i smanjuje umor vozača posebno prilikom gužvi ili pri vožnji autoputem. Novost je i sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova koji upozorava vozače ukoliko ne obraćaju pažnju.
Prodaja nove Toyote RAV4 neće početi do zime, a hibridna verzija se očekuja 2019. godine. Cena takođe još uvek nije poznata.
Izvor: Klix.ba / Motor1
Foto i video: Toyota