
Jaguar Land Rover je večeras u Londonu i zvanično promovisao drugu generaciju uspešnog modela Range Rover Evoque.

Dosadašnja, prva generacija je od predstavljanja 2011. do danas širom sveta inače prodata u oko 800.000 primeraka, uključujući tu i prilično popularnu Cabrio varijantu.

Ukratko, Britanci su za novi Evoque primenili dizajnerski rečnik sa Range Rover Velara, a pored modernijeg izgleda novi Evoque će ponuditi i šire mogućnosti za personalizaciju, bolju ekonomičnost, modifikovano oslanjanje, unapređeno upravljanje, veći komfor, bolju zvzučnu izoalciju, digitalnu instrument tablu, novi volan, veći ekran osetljiv na dodir, kao i nešto veću praktičnost. S tim u vezi, nudi i više mesta za noge putnika na zadnjim sedištima, a i prtljažnik je za 10% veći nego kod dosadašnjeg modela.

Takođe, automobil ima i za 20 mm duže međuosovinsko rastojanje, kraći zadnji prepust, veća zadnja vrata, kao i nove alu točkove do 21 inča.

Treba napomenuti da je novi Evoque napravljen na unapređenoj D8 platformi sa starog modela, kao i da je dužina ostala 437 cm.

Na početku će novi Evoque biti dostupan sa 2,0 litarskim Ingenium benzinskim i dizel motorima, ali će kasnije ponuda biti proširena i plug-in hybrid verzijom.

Skoro sve verzije su sa pogonom na sva četiri točka, a jedina sa prednjim pogonom je varijanta D150 diesel sa manuelnim menjačem. Na vrhu je verzija P300, sa benzincem od 296KS, 9-stepenim ZF automatikom i 4x4 pogonom.

Ostale Evoque verzije su sa dizelašima od 178KS i 237KS, kao i benzincima sa 197KS, 246KS i 296KS.

Što se performansi tiče, kao primer se navodi da verzija D150 diesel sa prednjim pogonom od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za 9,9 sekundi i postiže maksimalnih 201 km/h, dok benzinski Evoque P300 do 96 km/h stiže za 6,3 sekunde i može do 241 km/h.
Takođe, svaki 4x4 Evoque je sada mild hybrid sa 48-voltom tehnologijom i starter generatorom, pa je potrošnja goriva manja za do 6 odsto.

Oko godinu dana nakon početka prodaje u gami će se pojaviti i Evoque plug-in hybrid, sa kombinacijom 1,5 litarskog trocilindričnog benzinaca sa 197KS i elektromotora. Ova verzija će moći da pređe i nekoliko desetina km samo na struju, a emisija CO2 će iznositi samo 45 grama po km.
Ivan Mitić – Autoblog.rs