
Lexus je predstavio obnovljeni luksuzni SUV model RX za 2020. godinu, otkrivajući evolucijske promene ključnog modela marke, koji je pomogao u uspostavljanju segmenta luksuznih SUV-a kada je predstavljen 1998. godine. RX svedoči o Lexusovoj stalnoj predanosti održavanju statusa pionira luksuznog SUV segmenta.

Spoljašnji izgled modela RX (2020) zadržava snažan i sportski dizajn, dok je karakterna linija koja ide od prednjeg dela vozila prema zadnjem delu poboljšana, dajući njegovom ukupnom izgledu izuzetan protok i konzistentnost. Rezultat je elegantan, dinamičan spoljašnji izgled koji naglašava Lexusov novi dizajnerski jezik.
Što se tiče vozačkog karaktera RX-a, on obuhvata Lexusove uzbudljive performanse sledeći LC i LS vodeći kupe i sedan, jer su inženjeri posmatrali svaki deo vozila i poboljšavali krutost karoserije i sistema oslanjanja, kao i dodavanje novih amortizera i sistema kontrole kočnica. Prema Lexusu, rezultat je vozilo s izuzetnim osećajem za rukovanje i preciznošću, što korisnicima omogućava precizno praćenje željenih voznih linija. Takođe, novi RX je opremljen prvim svetskim BladeScan tipom AHS (Adaptive High-beam System) za automatsko prilagođavanje dugih svetala u nailasku drugog vozila i najnovijom generacijom Lexusovog bezbednosnog sistema (Lexus Safety System +).

Iako u predstavljanju novog RX-a sam proizvođač nije naveo podatke o motorima, pretpostavlja se da se tu ništa ne menja i koriste se oni iz prethodnog modela. U modelima RX450h AWD (pogon na sve točkove) je benzinski 3,5 litarski V6 motor uz hibridni sistem, kao i u modelu RX450h 2WD (pogon na prednja dva točka). U modelima RX300 2WD i RX300 AWD se za pogon koristi dvolitarski četvorocilindrični benzinac s interkulerom i turbinom.

Novi oblikovani prednji i zadnji barnici sada povezuju prednji kraj sa zadnjim, čime se postiže dinamičniji izgled vozila. Prepoznatljiva Lexusova maska sada ima L uzorak uobličen u mrežu i spaja se s prednjim branikom. Tu je i novi donji panel ispod prednje maske, koji daje izgled čvrstoće i stabilnosti. Pozadi, dizajneri su preuredili zadnji branik koji se stapa s grafikom prozora na donjem delu zadnjeg stuba, dajući zadnjoj strani izrazito elegantan i snažan oblik. Dalje, komponente poput izduvnog lonca i podvozja naglašavaju širinu vozila, što zadnji kraj čini sportskim i agresivnim. Nova elegantno vitka prednja svetla daju prednjoj maski novostvorenu oštrinu. Na zadnjem kraju kombinovana svetla imaju motiv oblika L.

U unutrašnjosti, treći red sedišta sada ima dva različita položaja za sedenje, dok je drugi red sedišta modela s tri reda rekonfigurisan i uključuje tzv. kapetansko sedište u kome se sedi odvojeno od drugog putnika u drugom redu.

Jedna od najvećih promena u novom RX-u su značajna poboljšanja koja doprinose užitku u vožnji koji proizlazi iz promena na oslanjanju i povećane krutosti karoserije. U konstrukciji karoserije se intenzivno koristilo lasersko (Laser Screw Welding ili LSW) i tačkasto zavarivanje na celom vozilu, s povećanim korišćenjem lepka visoke čvrstoće (4,2 metra strateški postavljenog lepka). U kombinaciji s ukrućivanjem stabilizirajućih šipki (sada su one šuplje i 1 mm šire) i povećanom krutošću glavčine, rezultat je brži odziv na reakciju vozača prilikom upravljanja vozilom.
Novi RX ima aktivni sistem pomoći prilikom skretanja (Active Cornering Assist ili ACA) koji eliminiše podupravljanje ako se pritisne papučica gasa usred skretanja u krivini, kao i dramatična poboljšanja u podešavanju elektronske stabilnosti, čime se precizno prati željena vozna linija u svim uslkovima.
Redizajnirani amortizeri RX-a su sada opremljeni novim uređajem za kontrolu trenja (Friction Control Device ili FCD) koji gumenim umetkom dodatno smanjuje visokofrekventne vibracije izazvane malim neravninama na površini puta.
Lexus je pionir u tehnologijama automobilske rasvete i bio je prvi proizvođač automobila koji je opremio vozila LED prednjim svetlima i sistemom prilagodljivih dugih svetala (Adaptive High beam System ili AHS) kako bi povećao bezbednost u trenutku nadolazećih vozila. U novom RX-u Lexus uvodi prvi na svetu sistem BladeScan prilagodljivih dugih svetala. Svetlo s LED izvorom svetli na ogledalo koje se vrti velikom brzinom, a svetlo se prenosi na objektiv kako bi osvetlilo put ispred sebe. Iako se čini da se svetlo ne pomera, BladeScan precizno kontroliše raspodelu svetla sinhronizovanjem rotacije kao i uključivanjem i isključivanjem LED prednjih svetala. Budući da se efekat dugih svetala može proširiti na prirodniji način, sistem osvetljava tačke koje je teško videti s konvencionalnim sistemima dugih svetala, kao što je ivica puta. Takođe omogućava vozaču da pre toga prepozna pešake i saobraćajne znakove, bez ometanja vidljivosti vozača u vozilu ili vozača koji putuju u suprotnom smeru. BladeScan još nije dostupan na svim tržištima zbog regionalnih propisa.
RX (2020) takođe dolazi s najnovijom verzijom, sistema Lexus Safety System +, s naprednim tehnologijama za bezbednost i sprečavanje nesreća. Glavne karakteristike Lexusovog bezbednosnog sistema + uključuju: pre-collision sistem (pre sudara) koji koristi fotoaparat u vozilu i radar s milimetarskim talasima postavljenim na prednjoj rešetki kako bi pomogao u pronalaženju biciklista tokom dana i pešaka u uslovima slabog osvetljenja. Dinamički radarski tempomat (Dynamic Radar Cruise Control ili DRCC) i pomoć pri držanju kolovozne trake (LTA) kombinuju se kako bi novi RX vozač lakše zadržao u kolovoznoj traci. Ako sistem detektuje potencijalni odlazak iz trake, LTA upozorava vozača vizuelnim upozorenjem i zvučnim upozorenjem ili vibracijom upravljača (može se primeniti i mala korekcija upravljanja). Pomoć pri prepoznavanju saobraćajnih znakova (Road Sign Assist ili RSA) prima informacije o znakovima pomoću kamere i navigacijskih karata te ih prikazuje na ekranu s prikazom na head-up displeju i višestrukim informacijskim ekranom.

RX (2020) ima novi ekran osetljiv na dodir, uz Lexusovo originalni daljinski interfejs na daljinskom upravljaču (koje se menja od tipa kontrolera do tipa trackpad). Korišćenje pametnog telefona je ugrađeno u dizajn, s novim držačem telefona i USB priključkom kao i povezivanjem s Apple CarPlay, Android Auto i Baidu CarLifeom. Upravljanje glasom je omogućeno putem izvorne veze s kompjuterom u oblaku (cloudu) ili telefonom korisnika na sistemima Apple Siri, Google Assistant ili Baidu CarLife. Isto tako, vozači mogu da odabre ili Lexusovu navigaciju ili verziju navigacije s pametnog telefona.
Izvor: Tportal.hr
Foto: Lexus