
Najavljujući svoj najnoviji „karting za dvoje“ u holandskoj automobilskoj manufakturi su naglasili da je D8 GTO JD70 prvi automobil koji u zavojima izlazi na kraj s poprečnim silama koje prelaze 2G, a može da se koristi i na javnim putevima.
Donkervoort je svoj najnoviji dvosed najavio u oktobru prošle godine, a osam meseci posle predstavili su brojčano ograničeno izdanje modela koji se krije iza oznake D8 GTO JD70 i kupcima u Evropi nudi se za 163.636 evra.

Za D8 GTO JD70 u holanskoj kompaniji kažu da je „prvi 2G supersportski automobil“, a njihovo najnovije sredstvo za skidanje kože s lica i pomeranje unutrašnjih organa (koje će napraviti u samo 70 primeraka) može da se registruje i koristi na javnim putevima iako će svoje raskošne mogućnosti u zavojima ipak najbolje pokazati na kružnim stazama.

Postavljen na "cut slick“ gumama Nankang AR-1, D8 GTO pokreće Audijev 2,5 litarski 5-cilindarski turbobenzinac koji razvija 420 KS, za čiju distribuciju na zadnju osovinu je zadužen Tremecov 5-stepeni ručni menjač sa skraćenim prenosnim odnosima.

420 "konja“ je zaduženo za manje od 700 kilograma, pa i ne treba da čudi što D8 GTO iz mesta do „stotke“ stiže za 2,7 sekundi. Za ubrzanje od 0 do 200 km/h potrebno mu je 7,7 sekundi, a najveća brzina "karbonskog paketa na cevastom okviru“ (za čije zaustavljanje brinu kočnice s čeljustima koje u sebi nose po šest klipova) iznosi 280 km/h.

Verujemo da bi se ovaj automobil dopao i legendarnom britanskom dizajneru i inženjeru Colinu Chapmanu čiji Lotus Seven je bio i ostao inspiracija osnivaču i vlasniku holandske kompanije Joopu Donkervoortu.
Izvor: Klix.ba / Motor1.com
Foto: Donkervoort