
Električni Volkswagen ID.4 je danas i zvanično predstavljen javnosti, ali njegov izgled smo zahvaljujući brojnim procurelim slikama (naročito onima iz Kine) upoznali još pre nekoliko meseci.
Treba podsetiti da je njegova proizvodnja nedavno već krenula u VW fabrici Zwickau u Nemačkoj koja će od sledeće godine imati kapacitet od 300.000 vozila.

Kako bilo, u pitanju je automobil napravljen na MEB platformi, a koji u prvoj verziji dolazi sa zadnjim pogonom i elektromotorom sa 204KS i 310 Nm.

Ubrzanje do 100 km/h iznosi 8,5 sekundi, dok je najveća brzina el. ograničena na 160 km/h.

Treba reći da se 80% kapaciteta litijum-jonskih baterija (neto 77 kWh, bruto 82 kWh) na brzom punjaču može napuniti za oko 38 minuta.

Sem toga, nemački mediji pominju da će ponuda biti dopunjenja i slabijim verzijama sa 148KS/220 Nm, 170KS/235 Nm i 175KS/310 Nm (baterije od 55 kWh).
U zavisnosti od verzije, autonomija će iznositi od 360 km do 520 km.

Takođe, američki mediji pišu da sledeće godine stiže i snažnija varijanta, i to sa dva elektromotora, 302KS i pogonom na sva četiri točka.

Što se dimenzija tiče, ID.4 je dugačak 458 cm, širok 185 cm, visok 161 cm i ima međuosovinsko rastojanje od 277 cm.

Koeficijent otpora vazduha je 0.28, točkovi su do 21 inča, dok klirens iznosi 21 cm.
Unutrašnjost se opisuje kao prostrana, sa purističkim dizajnom i održivim materijalima, digitalnim kokpitom, infotainment sistemom sa ekranom do 12 inča, kontrolom gestovima i glasovnim komandama.
Ovde i podatak da se zapremina prtljažnika kreće od 543 do 1575 litara.

Deo opreme između ostalog čine i adaptivni tempomat, sistem za održavanje vozila u kolovoznoj traci, sistem za automatsko kočenje i LED prednja svetla (opciono i LED matrix svetla).
Takođe, ovaj automobil će biti globalni model jer će se osim u Evropi nuditi i u SAD-u i Kini (u Kini će se za njegovu proizvodnju brinuti tamošnji SAIC-VW).
Kako piše nemački Auto Bild, u Nemačkoj će Volkswagen ID.4 sa 204KS koštati manje od 49.000 evra, dok će najjeftinija varijanta (ona sa 148KS) tamo imati cenu ispod 37.000 evra.
Ivan Mitić – Autoblog.rs