
Pre tačno godinu dana je bila premijera osvežene treće generacije SUV/crossovera XV e-Boxer, a sada je japanski proizvođač veoma cenjenih automobila objavio da je njihov najprodavaniji model redizajniran za 2021. godinu.
Tako sada model XV ima novi izgled i još više sadržaja. Među novitetima modela Subaru XV (MY21) ističe se dizajn, modernizovan bez značajnije promene linija modela koje korisnici vole, piše Tportal.hr.
Što je promenjeno za 2021. godinu?
Glavni predmet redizajna je poboljšani prednji deo automobila: izmenjena prednja maska, novi, naglašeniji dizajn branika i zakošeniji poklopac motora dodatno naglašavaju sportske linije modela Subaru XV. Izmenjen je i dizajn aluminijumskih naplataka, koji se razlikuju u zavisnosti od paketa opreme s 1,6 litarskim benzinskim motorom ili sistemom e-BOXER, Subaruovim pogonom nove generacije koji kombinuje električnu jedinicu s dve bazne Subaru tehnologije: motorom BOXER i simetričnim pogonom na sva četiri točka Symmetrical AWD.

Dodate su i potpuno nove boje: plava Lapis Blue Pearl, dostupna za 1,6 litarske benzinske verzije; plava Horizion Blue Pearl i žuta Plasma Yellow Pearl za verzije e-BOXER.
Tehnološki nivo paketa opreme Style Xtra i Premium je dodatno unapređen uvođenjem prednje kamere, nezamenjivog elementa za sve one kojima su udobnost, jednostavnost vožnje i sigurnost za upravljačem razlog za kupovinu opreme. Ta tehnologija zaista olakšava i pojednostavljuje vožnju u uobičajenim svakodnevnim situacijama.

Verzije e-BOXER su dodatno obogaćene novim tehnologijama: X-Mode s dva načinima rada, SI-Drive i eActive Shift Control. Sistem X-MODE je unapređen i sada nudi mogućnost prilagođavanja pogona različitim vremenskim uslovima i uslovima na putu: način SNOW/DIRT je savršen za savladavanje klizavih površina prekrivenih snegom, zemljom ili šljunkom; način D.SNOW/MUD je idealan za posebno zahtevne puteve na kojima bi točkovi mogli da potpuno izgube kontakt s podlogom, primera radi u dubokom snigu ili blatu.
SI-DRIVE, sistem upravljanja elektronikom vozila, omogućava personalizaciju odgovora na komande vozača izborom jednog od dvu načina 'Intelligent' ili 'Sport'. Taj sistem, u kombinaciji sa sistemom Paddle Shift na upravljaču koji omogućava ručnu promenu brzine, vožnju čini još zabavnijom.
Osim toga, u ponudi je prvi put i e-Active Shift Control koji se aktivira dok je vozilo u načinu SI-DRIVE Sport. Kada vozač, pre ulaska u krivinu, do kraja pritisne papučicu kočnice, simulira se prelazak u nižu brzinu s dvostrukim efektom povećanja kočenja motora u krivinu i lakšim izlaskom pomoću brzog ubrzanja koje omogućava režim motora koji je već blizu režima maksimalnog obrtnog momenta.
Motori XV-a za 2021.: 1,6i benzinski i 2,0i e-Boxer hibridni (MHEV)
Model XV sada ima na raspolaganju dva tipa boxer motora za 2021. Prvi je 1,6 litarski benzinac snage 114 KS (84 kW), a radi se o četvorocilndričnom 'H' motoru s Multipoint sekvencijalnim ubrizgavanjem goriva i najvećeg obrtnog momenta 150 Nm pri 3600 o/min. Ovaj motor je uparen s CVT Lineartronic menjačem, a pogon mu je stalni na sva četiri točka Symmetrical AWD.
Druga mogućnost je dvolitarski e-Boxer hibrid (MHEV) uveden prošle godine, kao i kod Forestera. Subaru je odabrao da koristi svoj FB20 benzinski boxer motor, prikladno optimizovan u smislu potrošnje goriva, modifikovan za upotrebu isključivo na hibridnim modelima.To je dvolitarski 4-cilindrični boxer motor, s direktnim ubrizgavanjem, dvostrukom bregastom osovinom, s prirodnim usisom, i zadovoljava norme Euro6d-TEMP. Ovaj motor je uparen s CVT Lineartronic menjačem s lančanim prenosom, uz mogućnost ručnog menjanja stepeni prenosa u 7 'brzina' pomoću polugica na volanu, dok se snaga na točkove prenosi Active Torque Split AWD sistemom.
Njegova maksimalna snaga je 150 KS (110 kW) između 5600 i 6000 o/min. i ima najveći obrtni moment od 194 Nm pri 4000 o/min. Njegova električna pogonska jedinica se sastoji od AC sinhronog elektromotora s trofaznim trajnim magnetima, koji pruža snagu od 12,3 kW (16,7 KS) i obrtni moment od 65 Nm, a smešten je unutar 'Hybrid Lineartronic' menjača. Baterije su litijum-jonskog tipa s maksimalnom snagom od 13,5 kW i napona 118,4 V, te kapaciteta 4,8 Ah. Maksimalna brzina ovog hibridnog Forestera je 193 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h 10,7 sekundi. Emisija CO2 prema WLTP normama je 180 g/km u kombinovanim uslovima, a potrošnja goriva 7,9 litara na 100 km (WLTP). Međutim, treba reći da se s ovim e-Boxer hibridnim sistemom štedi do 11 posto goriva u odnosu na benzinsku 2,0 litarsku verziju XV-a.
Težina XV-a e-Boxer u odnosu na XV model s 1,6 litarskim benzincem je 1553 kg, odnosno 114 kg više. A raspored težine je 59,4 posto na prednjoj osovini i 40,6 posto na zadnjoj osovini, što je tek neznatno drugačije nego kod XV-a s 1,6 litarskim benzincem.
Izvor: Tportal.hr / Subaru
Foto: Subaru