
Toyota GT 86 je na tržištu bila od početka 2012. godine, i to zajedno sa svojim blizancem Subaruom BRZ. Prvi je naslednika predstavio Subaru (novi BRZ je naime predstavljen još u novembru prošle godine), dok je sada pred nama i naslednik Toyote GT 86.
Dok je Subaru za svoju verziju nove generacije zadržao stari naziv, Toyota je novi sportski coupe nazvala GR 86 (od Toyota Gazoo Racing), kako bi bio u skladu sa nomenklaturom novijih sportskih modela iz njihove ponude (GR Supra i GR Yaris).

Ovde i podatak da je Toyota od 2012. godine širom sveta plasirala više od 200.000 primeraka modela GT 86.

GR 86 je u odnosu na prethodnika dobio moderniji izgled, modifikovano oslanjanje, niže težište, značajno poboljšane vozne osobine, torzionu čvrstoću povećanu za 50%, novi sistem kontrole stabilnosti, kvalitetnije materijale u unutrašnjosti, moderniju tehnologiju, kao i motor veće zapremine.

Motor je 2,4 litarski benzinac koji raspolaže sa 173 kW/235KS i 250 Nm obrtnog momenta, a dolazi u paru sa 6-stepenim manuelnim menjačem i opcionim 6-stepenim automatikom.

Novi model nudi i bolje performanse od prethodnika, pa tako ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 6,3 sekunde (ranije 7,4 sekunde).

Što se izgleda tiče, ističu se nova prednja svetla, drugačiji branici, nova hauba, širi blatobrani, integrisani zadnji spojler i dve izduvne cevi.
Tu su takođe i nova instrument tabla, moderniji infotainment sistem, tehnologije za asistenciju vozaču, sportska sedišta i kožni volan sa crvenim šavovima, kao i sportske pedale.

Treba napomenuti da je ovaj 2+2 coupe sa zadnjim pogonom težak 1270 kg, dugačak je 4265 mm, širok 1775 mm, visok 1310 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2575 mm, a klirens je 130 mm.
Trag točkova napred je 1520 mm a pozadi 1550 mm.
Automobil je postavljen na točkove od 18 inča (gume 215/40 R18), a ovde i podatak da je zapremina rezervoara za gorivo 50 litara.
Na kraju, GR 86 se na tržištu očekuje na jesen, dok cena još nije poznata.
Ivan Mitić – Autoblog.rs