
Kako bi se izbegla "kriza srednjih godina", Škoda je zategnula bore svog SUV-a Kodiaq.

Kodiaq se pojavio 2016. godine u više od 60 zemalja, a do danas je proizveden u više od 600.000 primeraka uključujući model sportskog izgleda Kodiaq GT koji je dostupan ekskluzivno u Kini. SUV se prodaje u konfiguracijama sa pet i sedam sedišta, proizvodi se u četiri postrojenja, a češkoj kompaniji Škoda je doneo veliki uspeh.

Kada je reč o osveženom modelu, kozmetičke promene nije baš lako uočiti na prvi pogled, osim za istinske poznavaoce modela Kodiaq. Poklopac motora je redizajniran, tu je više uspravna rešetka hladnjaka, svetla su tanja i sadrže matrix LED tehnologiju kao dodatnu opremu. Promene su funkcionalne jer je Kodiaq sada aerodinamičniji zahvaljujući redizajniranim branicima i novom krovnom spojleru.

U zavisnosti od paketa opreme, obnovljeni SUV se može dobiti s felnama veličine od 17 do 20 inča, a neke od njih su unapređene kako bi se smanjio otpor vazduha.

Model visokih performansi Kodiaq RS je dobio set novih 20-inčnih poliranih felni metalik crne boje, koje dolaze s plastičnim aerodinamičnim komponentama. Sada je dostupna i veća ponuda felni za slabije pakete opreme kako bi kupci imali više izbora.

U unutrašnjosti mogu da budu opciona ergonomska sedišta presvučena perforiranom kožom, koja dolaze s funkcijom masaže, grejačima i elektronskim prilagođavanjem.

Neki paketi opreme se mogu dobiti s ekološkim sedištima koja su napravljena pomoću recikliranog materijala nastalog od povrća. Osnovni model ima sedišta presvučena tkaninom. Opcioni M Package paket za Syle upremu donosi presvlake u kombinaciji kože i tkanine.
Kodiaq je dobio dvokraki upravljač koji smo već videli u drugim Škodinim modelima, a tu je i sofisticiranije LED ambijentalno osvetljenje. Canton ozvučenje je unapređeno te uključuje deset umesto osam zvučnika, a tu je i subwoofer postavljen u prtljažniku.
Ispred vozača je 10,25-inčni digitalni instrument klaster, a na raspolaganju mu je i 9,2-inčni ekran infotainment sistema osetljiv na dodir.

Kodiaq RS je izgubio twin-turbo dizelski motor te je usvojio 2,0 litarski TSI koji pokreće i Octaviju RS. Ovaj motor razvija 245 KS, odnosno 5 KS više u odnosu na stari BiTDI. Takođe, lakši je za 60 kg, a i poboljšanji sedmostepeni DSG menjač je lakši za 5,2 kg.

Podatak o obrtnom momentu nije objavljen, a ukoliko bude iznosio 370 Nm kao u Octaviji RS sa TSI motorom, to će biti značajno smanjenje u odnosu na BiTDI koji je isporučivao 500 Nm obrtnog momenta.

Dostupni su i drugi motori među kojima je 1,5 litarski TSI sa 150 KS namenjen osnovnom Kodiaqu s prednjim pogonom. To će ujedno biti i jedina verzija sa 6-stepenim manuelnim menjačem.
Kupci će moći da izaberu i snažniji 2,0 litarski TSI sa 190 KS, kao i 2,0 litarski TDI Evo motor sa 150 ili 200 KS. U zavisnosti od odabranog motora, kupci će moći da naruče SUV sa sedmostepenim DSG menjačem i opcionim pogonom na sva četiri točka.
Prodaja obnovljenog Kodiaqa u Evropi počinje u julu.
Izvor: Klix.ba / Motor1.com
Foto i video: Škoda