
Kao što je i najavio, Audi je danas održao zvaničnu premijeru njihovog novog električnog modela Q4 e-tron, uključujući i Q4 e-tron Sportback (razlika između ove dve verzije je pre svega u drugačijem zadnjem delu).

Proizvodnja Q4 e-tron modela je nedavno već počela u multi-brend fabrici Zwickau u Nemačkoj. Tamo se pravi i Volkswagen ID.4, a u budućnosti će sa proizvodnih traka Zwickau fabrike silaziti i drugi električni modeli VW Grupe.


Q4 e-tron dolazi sa upadljivom maskom i Matrix LED prednjim svetlima, dok su za unutrašnjost predviđeni 10.25-inčna digitalna instrument tabla, infotainment sistem sa 10.1 ili 11.6-inčnim ekranom osetljivim na dodir, Head-up displej, "Hey, Audi" glasovni asistent, volan sa zaravnjenim donjim delom, kao i Nappa koža.


Vozilo je napravljeno na Volkswagenovoj MEB platformi za električna vozila, pri čemu dužina Q4 e-trona iznosi 4588 mm, širina 1865 mm, visina 1632 mm, dok je međuosovinsko rastojanje 2760 mm.

Zapremina prtljažnika je 520 litara odnosno 1490 litara sa oborenim zadnjim sedištima.

U ponudi će se naći nekoliko verzija, pa će tako kupci u SAD-u dobiti verzije 40 e-tron i 50 e-tron Quattro, obe sa baterijama od 77 kWh.
40 e-tron ima jedan elektromotor i zadnji pogon, 150 kW/204KS i 310 Nm (do 100 km/h ubrzava za 8.5 sekundi), dok 50 e-tron Quattro ima dva elektromotora, pogon na sva četiri točka, 220 kW/300KS i 460 Nm (do 100 km/h stiže za 6.2 sekunde).

Autonomija iznosi oko 250 milja (402 km), a Audi ističe i da je na brzom punjaču dovoljno samo 10 minuta punjenja baterija za 208 km vožnje.

U Evropi će se nuditi i verzija 35 e-tron Quattro sa manjom baterijom od 52 kWh i elektromotorom sa 125 kW/170KS.

Prodaja u Evropi startuje u junu, po cenama od 41.900 evra koliko će u Nemačkoj koštati verzija Q4 35 e-tron (Sportback varijanta će koštati oko 2.000 evra više).
Ivan Mitić – Autoblog.rs