home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
KIA Sportage

Kao što je prethodno najavljeno, južnokorejski proizvođač automobila KIA predstavio je evropsku verziju pete generacije SUV modela Sportage.

Ovo je prvi put u periodu od 28 godina da je KIA ponudila verziju SUV-a namenjenu specijalno za Stari kontinent.

Sportage je jedan od najprodavanijih modela južnokorejskog brenda koji se prodaje na globalnom tržištu, a nova verzija je bazirana na N3 platformi Hyundai Motor Grupe.

KIA Sportage

Ova platforma je omogućila kompaniji KIA da razvije dve različite verzije, model s dugim međuosovinskim rastojanjem koji je lansiran u junu i namenjen južnokorejskom te američkom tržištu te verziju s kraćim međuosovinskim rastojanjem razvijen specijalno za Evropu gde će biti ponuđen s blagim hibridnim, "tradicionalnim" hibridnim i plug-in hibridnim pogonima. Električne verzije neće biti delom zbog činjenice da je Sportage veličinom sličan potpuno električnom crossoveru EV6.

KIA Sportage

Kia u saopštenju navodi da će novi Sportage uspostaviti nova merila u svom segmentu, što se odnosi na njegov napredni dizajn eksterijera i enterijera, tehnologiju povezivanja i veoma efikasne pogonske sklopove.

Primenjen je Kijin novi dizajnerski jezik "Opposites United" pa novi Sportage odlikuje mišićav stav i snažna, ali prefinjena silueta.

KIA Sportage

Zapaženiji novi detalji su, između ostalog, oštre karakterne crte. Na prednjem delu dominira trenutno prepoznatljiv i provokativan stav, sa crnom maskom i detaljnom grafikom koja se proteže preko celog novog "lica". Zadnji deo karakterišu mišićava ramena čije linije blago padaju do spoja sa uskim dnevnim svetlima koja obgrljuju novi Kia logo i amblem Sportage. Tu su i alu točkovi od 17 do 19 inča.

KIA Sportage

Enterijer je usmeren ka vozaču koji se poigrava "smelošću u karakteru, mekoćom u kvalitetu i inovacijama u tehnologiji", uz 12.3-inčnu digitalnu instrument tablu i 12.3-inčni ekran osetljiv na dodir. Takođe, nudiće se i Harman Kardon sound sistem.

KIA Sportage

“Sa inspiracijom nađenom u etosu na tački susreta prirode i modernosti kreirali smo novi Sportage koji svojom avanturističkom, ali savremenom spoljašnjošću, prekrasnom unutrašnjošću i sa puno dosad neviđenih detalja izaziva dizajnerske norme,” rekao je Karim Habib, viši podpredsednik i vođa Kijinog globalnog dizajnerskog centra. “Sa novim Sportageom nismo hteli da napravimo tek korak napred nego smo se radije prebacili na potpuno drugačiji nivo SUV segmenta.”

KIA Sportage

Prva evropska verzija Sportagea u 28-godišnjoj istoriji ovog modela

Plug-in hibridni Sportage se temelji na prvoj evropskoj varijanti Sportagea u 28-godišnjoj istoriji ovog vrlo uspešnog modela. Sportage PHEV sa ukupno 265KS će privlačiti ljude koji žele preći na struju, a ujedno uživati u praktičnosti i obliku novog urbanog sportskog terenca. PHEV varijantu pokreće 1,6 litarski T-GDI motor, elektromotor sa trajnim magnetom sa kapacitetom od 66.9 kW i litijum-jonski polimerni baterijski sklop kapaciteta od 13.8 kWh.

Tu je i Sportage HEV sa ukupno 230KS koji dolazi sa 1,6 litarskim T-GDI benzincem, elektromotorom od 44.2 kW i 1.49 kWh baterijama.

1,6 litarski T-GDI je takođe dostupan u novoj Sportage gami, sa mild hybrid (MHEV) sistemom i 150KS ili 180KS u zavisnosti od verzije. Na kraju, evropskim kupcima će se nuditi i 1,6 litarski dizelaš u verzijama sa 115KS i 136KS. U zavisnosti od motora, u paleti su  6-stepeni manuelni i 7-stepeni automatski menjač sa dsvostrukim kvačilom.

Evropska verzija Sportagea je dugačka 4515 mm, što znači da je kraća za značajnih 85 mm u odnosu na globalnu verziju, ali je za 30 mm duža u odnosu na model prethodne generacije. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2680 mm te je duže za 100 mm nego pre, ali za 75 mm kraće u odnosu na "globalnog brata".

Takođe, širina iznosi 1865 mm, je visina 1645 mm, dok je zapremina prtljažnika 591 litar (sa oborenim zadnjim sedištima 1780 litara).

Obe verzije novog Sportagea imaju "hrabar" izgled prednjeg dela koji odlikuje najnovija verzija "KIA-inog nosa", dok je bočni profil je doživio promene zbog smanjenja ukupne dužine i međuosovinskog rastojanja.

C stub je značajno promenjen te više nema prozora koji je deo globalne verzije. Takođe, redizajniran je zadnji branik, a evropski modeli u GT-Line opremi imaju crni krov koji pravi kontrast. Bočni rerovizori su pomereni sa A stuba na vrata kako bi se unapredila vidljivost i poboljšala aerodinamika.

U slučaju evropske verzije napravljene su promene u podešavanju šasije, upravljanja i udobnosti.

Autoblog.rs / Klix.ba / Motor1.com







čitanja : 9684



Komentari