
Ford je prošle godine već prekinuo proizvodnju američkog Fusiona, dok će krajem marta 2022. godine prestati i proizvodnja njegovog evropskog brata Mondea.
Kompanija je naime još ranije saopštila da će sledeće godine prekinuti proizvodnju aktuelnog Mondea (limuzine i karavana) u fabrici u španskoj Valensiji, i to zbog sve većih promena u željama kupaca. Drugim rečima, zbog rasta popularnosti SUV/crossover modela i pada interesovanja za klasičnim limuzinama.

S druge strane, u Kini je kao zamena već sada predstavljen ovaj Ford Evos, serijska verzija istoimenog koncepta.

U pitanju je cross-liftback model dugačak 4920 mm, širok 1920 mm, visok 1600 mm i sa međuosovinskom rastojanjem od 2945 mm, dok su točkovi od 19 i 20 inča.
U opremi su i panoramski krov, sistem automatskog kočenja, održavanje vozila u kolovoznoj traci, Ford BlueCruise autopilot, 12.3-inčna digitalna instrument tabla, kao i veliki ekran Sync + 2.0 multimedia sistema.

Pod haubom je 2.0 EcoBoost turbo benzinac sa 238KS i 376 Nm (ubrzanje do 100 km/h traje 6,6 sekundi), uz osmostepeni automatski menjač i prednji pogon.
Za proizvodnju u Kini se brine Changan Ford, a start prodaje se najavljuje za četvrti kvartal ove godine.
Ostaje pitanje da li će se Evos prodavati i na drugom tržištima. Za sada je najavljena samo Kina, ali pre nekoliko meseci su neki izvori pominjali mogućnost da će se ovaj novitet u Evropi možda prodavati kao Mondeo Evos, kao i da će imati drugačiji zadnji deo u odnosu na kineski Evos.
Ivan Mitić – Autoblog.rs