
Prve fabričke slike nove, pete generacije Range Rovera smo videli još prošle nedelje, dok je njegova zvanična premijera najavljena za večeras u Londonu.

Novi Range Rover dolazi na MLA platformi (Modular Longitudinal Architecture), pri čemu je zahvaljujući uporebi aluminijuma platforma novog modela lakša od stare, a prilagođena je i upotrebi plug-in hybrid i električnog pogona.

U svakom slučaju, ovo će po najavama biti najradikalniji i tehnički najnapredniji Range Rover do sada.

Glavni izvršni direktor Jaguar Land Rovera Thierry Bolloré navodi da je novi Range Rover briljantna manifestacija njihove vizije o stvaranju najpoželjnijih luksuznih vozila na svetu, kao i da je to ubedljiva demonstracija pionirske inovacije koja je zaštitni znak Range Rovera više od 50 godina.


U pogledu dizajna ipak nema većih promena, već je primenjena evolucija sadašnjih rešenja, uz inspiraciju sa modela Velar i Evoque. Treba pomenuti i da je koeficijet otpora vazduha smanjen na 0,30.

Sve to uz još luksuzniji enterijer i napredniju tehnologiju, uz Pivi Pro infotainment sistem sa 13.1-inčnim ekranom osetljivim na dodir i 13.7-inčni digitalni ekran ispred vozača.

Sem toga, u ponudi će i dalje biti standardni i produženi LWB model, odnosno verzije sa četiri, pet ili sedam sedišta. Dužina vozila je porasla sa 5000 mm na 5052 mm (LWB verzija je duža za dodatnih 200 mm), međuosovinsko rastojanje je produženo za 75 mm, dok su točkovi do 23 inča.

Uz motore sa unutrašnjim sagorevanjem, novi Range Rover će se nuditi i kao plug-in hybrid, a u toku 2024. godine će dobiti i potpuno električnu varijantu o kojoj još nema konkretnih detalja.

U paleti motora se posebno ističe BMW-ov 4,4 litarski twin-turbo V8 benzinac sa 530KS i 750 Nm, sa kojim novi Range Rover do 100 km/h stiže za 4,6 sekundi (uz launch control sistem) i može do el. ograničenih 250 km/h.

Elektrifikovane verzije će kombinovati šestocilindrični Ingenium 3,0 litarski benzinac, elektromotor sa 105 kW i litijum-jonske baterije od 38.2 kWh. Verzija P440e ima ukupno 440KS i 620 Nm, dok jača varijanta P510e raspolaže sa 510KS i 700 Nm. Ove verzije imaju i elektro mod vožnje u kome mogu da pređu do 100 km (po WLTP-u).
Novi Range Rover će u gami imati i ne-elektrifikovane šestocilindrične benzinske i dizel motore (P400 mild-hybrid 3,0 litarski šestocilindrični turbo benzinac sa 400KS, kao i 3,0 litarski šestocilindrični dizelaši D300 sa 300KS i D350 sa 350KS), sve uz pogon na sva četiri točka i ZF osmostepeni automatski menjač.
Range Rover će se prodavati sa paketima opreme SE, HSE i Autobiography, kao i First Edition koji će se nuditi u prvih 12 meseci prodaje (uz specijalne boje koje uključuju i Sunset Gold boju).
Što se cena tiče, one startuju od 98.000 funti.
Ivan Mitić – Autoblog.rs