
Nakon SP1 i Monza SP2, Ferrari je danas predstavio i treći specijalni model iz nove serije nazvane "Icona".
Najnoviji Ferrari Daytona SP3 je izgledom insipirisan Ferrarijevim trkačkim modelima iz šezdesetih godina prošlog veka, ali ima najnapredniju tehnologiju sportskih automobila koja je danas na raspolaganju. U pitanju su automobili specijalne serije koji će biti napravljeni u ograničenom broju.

Tačnije, Daytona SP3 će biti proizveden u ograničenoj seriji od samo 599 primeraka, a svi su već unapred prodati.

Za Daytonu SP3 je predviđena modifikovana verzija kompozitnog monokoka LaFerrari Aperte, pri čemu je automobil težak 1485 kg bez tečnosti (raspored težine je 44:56 napred/pozadi).
Ovde i podatak da odnos težina/snaga iznosi 1.77 kg po KS.
Što se dimenzija tiče, dužina je 4686 mm, širina 2050 mm, visina 1142 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2651 mm, dok su točkovi od 20 i 21 inča.
Ako nekoga interesuje, zapremina rezervoara je 86 litara.

Motor je centralno smešteni 6,5 litarski V12 sa 618 kW/840KS i 697 Nm, uz 7-stepeni menjač sa dvostrukim kvačilom, zadnji pogon i LSD diferencijal.

Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 2,85 sekundi, do 200 km/h stiže za 7,4 sekunde, a može da postigne više od 340 km/h.

Tu su i targa krov, jedinstveni petokraki točkovi, gume Pirelli P Zero Corsa, 16.0-inčni digitalni panel sa instrumentima i infotainmentom, kao i najnoviji sistemi pomoći vozaču (uključujući Side Slip Control 6.1).



Sa cenom od 2 miliona evra po primerku (bez poreza), Daytona SP3 je i najskuplji model iz Icona serije. Prvi primerci će biti isporučeni krajem sledeće godine, dok će se proizvodnja okončati 2024.
Ivan Mitić – Autoblog.rs