
Taycan Sport Turismo je najnovija varijanta karoserije inovativnog električnog sportskog automobila kompanije Porsche. Porodica modela električnih sportskih automobila se sada može pohvaliti i trećim dizajnom, uz već postojeće sportske limuzine i Cross Turisma.

Nova varijanta je namenjena ljudima koji žele da kombinuju svakodnevnu upotrebljivost modela Taycan Cross Turismo sa drumskom dinamikom Taycan sportske limuzine. Kao prvi član Taycan Sport Turismo porodice, GTS će biti lansiran krajem februara 2022. godine, a novi modeli će se pojaviti samo tri nedelje kasnije, sredinom marta. Panorama krov sa Sunshine Control funkcijom je dostupan kao nova dodatna oprema po izboru za Taycan GTS. Njegova posebna karakteristika je električna zaštita od odsjaja.

Od proleća će moći da se bira između pet modela:
* Taycan Sport Turismo sa 240 kW (326 KS) i pogonom na zadnje točkove, uz mogući izbor Performance Battery Plus opcije i sa 280 kW (380 KS), od 86.495 €
* Taycan 4S Sport Turismo sa 320 kW (435 KS) i pogonom na sva četiri točka, uz mogući izbor Performance Battery Plus opcije i sa 360 kW (490 KS), od 107.439 €
* Taycan GTS Sport Turismo sa 380 kW (517 KS) i pogonom na sva četiri točka, od 132,786 €
* Taycan Turbo Sport Turismo sa 460 kW (625 KS) i pogonom na sva četiri točka, od 153.968 € i
* Taycan Turbo S Sport Turismo sa 460 kW (625 KS) i pogonom na sva četiri točka, od 187.288 €
„Uvođenje Sport Turisma kao treće varijante karoserije dodaje našoj ponudi električnih sportskih automobila jedan sportski, praktični, svestrani model“ kaže Kevin Giek, potpredsednik linije modela Taycan. „Siguran sam da će nova varijanta nastaviti stopama uspeha modela Taycan. Balans i raznolikost između pet modela Sport Turismo je nešto što smatram posebno privlačnim: asortiman sadrži sve, od neverovatno agilnog automobila sa pogonom na zadnje točkove do izuzetno moćnog Turbo S automobila.“

Iz stanja mirovanja, Taycan Turbo S Sport Turismo ubrzava do 100 km/h za samo 2,8 sekundi, a njegova najveća brzina je 260 km/h. Model sa najvećim dometom je Taycan 4S Sport Turismo, koji u jednom punjenju prelazi do 498 kilometara na osnovu WLTP podataka. Kao deo najnovije Taycan generacije, modeli Sport Turismo sa pogonom na sva četiri točka imaju posebno efikasnu strategiju vožnje. Funkcije punjenja i termičke kontrole su takođe poboljšane.
Obe baterije mogu sa se napune od 5 do 80% za 22 minuta i 30 sekundi. To takođe znači da je potrebno samo pet minuta punjenja da bi se stvorilo dodatnih 100 km dometa.
Funkcionalni dizajn sa puno praktičnih detalja
Taycan Sport Turismo sa modelom Taycan Cross Turismo deli sportsku siluetu, liniju krova nagnutu prema nazad i funkcionalni dizajn. Za razliku od svog bratskog modela, Taycan Sport Turismo se odriče svih „off-road” elemenata dizajna. Dostupan je i sa pogonom na zadnje točkove.
Pozadi, prostor za glavu je za više od 45 milimetara veći nego kod Taycan sportske limuzine. Iznad sedišta vozača je dostupno dodatnih 9 mm visine. Velika vrata prtljažnika omogućavaju jednostavan pristup. Otvor je mnogo duži, 801 mm, i mnogo veći, 543 mm, nego kod limuzine (434 mm, odnosno 330 mm).
Tačan kapacitet zadnjeg prtljažnika zavisi od uključene opreme. U kombinaciji sa dodatnom opremom Sound Package Plus, prtljažni prostor može da primi do 446 litara (limuzina: 407 litara). Može da primi 405 litara i uz prisustvo sistema BOSE Surround Sound System (uključen kao standardna oprema za Taycan Turbo Sport Turismo). Sa oborenim zadnjim sedištima (preklapanjem 60:40), kapacitet se čak može povećati na 1.212 odnosno 1.171 litar. I to pre nego što se u obzir uzmu 84 litra u prednjem prtljažniku.
Panorama krov sa Sunshine Control funkcijom: providan ili mat uz jednostavan dodir
Novi panoramski krov sa Sunshine Control funkcijom ima električnu zaštitu od odsjaja kao posebnu karakteristiku. Velika staklena površina je podeljena na devet delova koji svi mogu zasebno da se kontrolišu. To znači da određeni delovi ili celi krov mogu da se učine transparentnim ili neprovidnim. Kada se podesi na drugu opciju, unutrašnjost ostaje preplavljena svetlom.
Osim podešavanja „Clear“ i „Matt“, može da se odabere i „Semi“ ili „Bold“. To su unapred definisani uzorci sa uskim ili širokim segmentima. Čak ima i dinamičku postavku roletne, koja aktivira sekvencu prebacivanja pojedinačnih segmenata kada vozač Taycana pređe prstom preko slike krova na displeju.
Remote Park Assist i Android Auto su integrisani
Taycan Sport Turismo je takođe vrhunski u pogledu udobnosti, bezbednosnih karakteristika i zabavnog sadržaja. Uz mogućnost daljinske pomoći pri parkiranju (Remote Park Assist), vozač može da daljinski kontroliše ulazak i izlazak sa parking mesta bez sedenja za volanom. Sistem automatski detektuje prostor i meri ga uz pomoć ultrazvučnih senzora i kamere.

Uz Apple Car Play, Android Auto je takođe integrisan u Porsche Communication Management (PCM) sistem od poslednjeg ažuriranja godine modela. Uz iPhone, sistem sada podržava i pametne telefone koji koriste Google operativni sistem – Android.
Štaviše, glasovni asistent Voice Pilot je sada još bolji u razumevanju uputstava u normalnom govoru. Navigacijski sistem brže izračunava, prvenstveno koristi online pretragu za pronalaženje tačaka interesa (POI) i jasnije prikazuje svoje informacije. Planer punjenja (The Charging Planner) je dodatno poboljšan, bolji je u planiranju na stanicama za brzo punjenje i izbegava kratka zaustavljanja punjenja. Osim toga, stanice za punjenje sada mogu da se filtriraju prema klasi svojih performansi.
PR Porsche BiH