
Nakon duge kampanje, Renault je napokon i zvanično predstavio svoj novi model Austral.

Austral je prvi Renaultov model koji je baziran na trećoj generaciji CMF-CD platforme i dolazi kao zamena za model Kadjar, a pri tome donosi niz noviteta. Najočiglednija promena je u potpunosti novi dizajn jer je kompaktni crossover dobio novi izgled eksterijera i bogato tehnološki opremljenu unutrašnjost. Ovaj paket zaista predstavlja značajan korak napred u odnosu na model koji zamenjuje.

Novi Austral je dug 4,51, širok 1,83 i visok 1,62 metra, a međuosovisno rastojanje iznosi 2,67 metara. Prema tome, duži je i viši od Kadjara, ali i nešto uži te ima duže međuosovinsko rastojanje. Zapremina prtljažnika varira između 500 i 575 litara zavisno od toga da li vozilo ima fiksiranu ili kliznu zadnju klupu. Izborom hibridnog modela smanjuje se zapremina prtljažnika zbog dodatnog hardvera na 430 do 555 litara. Unutrašnjost nudi dodatnih 35 litara zapremine za odlaganje sitnica.

Austral pokreće 1,2 litarski trocilindrični motor s turbopunjačem uparen s blagom hibridnom tehnologijom (Mild Hybrid Advanced) koja se predstavlja kao "alternativa za dizel". Zato je i logično što u ponudi nema dizelskog motora jer je Kadjarov dCi izostavljen. Deo pogonskog sklopa je 48V litijum-jonska baterija i starter motor, a ukupna snaga iznosi 130 KS i prenosi se na točkove putem 6-stepenog menjača. Ovaj blagi hibrid troši 5,3 litra na 100 km, a emisija CO2 iznosi 123 g/km. Bez blage hibridne tehnologije, motor bi trošio 20 posto više goriva.

U ponudi je i veći 1,3 litarski četvorocilindrični bezinski motor razvijen u saradnji s Mercedesom, koji je uparen s 12V litijum-jonskom baterijom i starter motorom, kao i 6-stepenim manuelnim ili X-Tronic automatskim menjačem. Verzija s manuelnim menjačem razvija 140 KS, dok ona s automatskim isporučuje 160 KS i 270 Nm obrtnog momenta. Snažniji motor troši 6,2 litra na 100 km, a emisija CO2 iznosi 136 g/km.

Što se tiče E-Tech Hybrid modela, to je "pravi" hibrid koji ispod haube ima 1,2 litarski motor, a automobil uvek kreće u električnom modu. Moguće ga je dobiti sa 160 i 200 KS, potrošnja iznosi 4,6 litara na 100 km, a emisija CO2 105 g/km.

Skuplje verzije ne samo da imaju multi-link, nego i 4Contol Advanced sistem upravljanja zadnjim točkovima, preciznije, njegovu treću generaciju.

Austral je prepun tehnologije, dolazi sa 9,3-inčnim head-up ekranom, 12-inčnim vertikalnim ekranom osetljivim na dodir i 12,3-inčnim digitalnim klasterom. Takođe, poseduje matrix LED svetla, kameru od 360 stepeni te sisteme pomoći za vozača koji zadovoljavaju drugi nivo autonomije.

Najbolji paket opreme namenjen Australu je nazvan Espirit Alpine te donosi više sportski izgled. Uključuje 20-inčne aluminijumske felne crne boje, kao i Alpine oznake. Slabije verzije poseduju felne veličine od 17 do 19 inča. Austral odlikuju i crni detalji te ekskluzivna Satin Shale Gray siva boja karoserije. Unutrašnjost najbolje opremljenog modela je presvučena kombinacijom Alkantare, Nappa kože i tkanine koja liči na ugljenična vlakna. Konac je plave boje, papučice su aluminijumske, a na pločicama pragova se nalazi Alpine logo.
Renault će početi da prodaje Austral u četvrtom kvartalu ove godine.
Izvor: Klix.ba / Motor1.com
Foto i video: Renault