
Ovo je dugo najavljivani Volkswagenov električni model ID.Buzz, napravljen na njihovoj MEB platformi za električne automobile.

Kupcima će biti ponuđeni modeli sa standardnim i produženim međuosovinskim rastojanjem, ali ovaj potonji neće biti dostupan pre 2023. godine.

Ovo je takođe i prvi model iz ID serije koji će se nuditi u putničkoj i dostavnoj Cargo varijanti.

Na početku će se putnička verzija nuditi sa pet sedišta, a koja ima elektromotor sa 150 kW/204KS i 310 Nm, pri čemu je najveća brzina elektronski ograničena na 145 km/h.

Domet sa jednim punjenjem baterija od 82 kWh (77 kWh neto) će po ranijim najavama iznositi više od 200 milja (više od 322 km), dok punjenje do 80 odsto kapaciteta na brzom punjaču traje 30 minuta.

Dimenzije putničkog vozila: dužina 4712 mm, širina 1985 mm, visina 1937 mm i međuosovinsko rastojanje 2988 mm.

Verzija sa standardnim međuosovinskim rastojanjem i pet sedišta ima prtljažnik zapremine do 1121 litra.

Sledeće godine na evropsko tržište stiže i verzija sa tri reda sedišta za šest putnika, u tri reda sa po dva sedišta.
Vozilo između ostalog ima i dinamička "IQ. Light" LED Matrix svetla, alu točkove od 18 do 21 inča (bazne verzije i ID. Buzz Cargo su postavljeni na 18-inčne čelične točkove), 10.0-inčnu digitalnu instrument tablu, 10.0 ili 12.0-inčni ekran infotainment sistema, a tu je i izbor od 11 boja i dvobojnih kombinacija.

ID. Buzz će se praviti u Hanoveru u Nemačkoj (proizvodnja startuje u prvoj polovini ove godine), a narudžbine u Evropi će početi da se primaju u maju. Cene će biti saopštene u narednim nedeljama, a treba reći da ID.Buzz na američko tržište stiže tokom modelske godine 2024.


Treba podsetiti da je Volkswagen Commercial Vehicles još prošle godine potvrdio da će ponuditi i autonomnu verziju modela ID.Buzz.
Takvo vozilo nosi naziv Volkswagen ID.Buzz AD (Autonomous Driving), a pre svega će služiti za prevoz putnika u urbanim područnjima. Nemački proizvođač za sada nije saopštio mnogo informacija, ali je između ostalog najavljeno da će se ID.Buzz AD pojaviti 2025. godine i da će imati autonomni sistem vožnje koju je razvio Argo AI (između ostalog ima Lidar na krovu koji može da detektuje objekte udaljene i više od 400 metara).
Ivan Mitić – Autoblog.rs