
Istorijska saradnja između Alfa Romea i Zagata datira od 1921. godine sa rođenjem modela Tipo G1 i evoluirala je, sa Vitoriom Janom kao tehničkim direktorom, u genealogiji modela 6C sve do 1930-ih - početka legendarne ere - sa pojavom modela 8C. Različite verzije proizvedene između 1931. i 1939. godine – dizajnirane za takmičenje – isticale su se u svim najvažnijim trkama tog vremena, od Mile Milja do Targa Florio, od 24 sata Spa-Frankoršampa do trka na stazi Nirburgring i Le Man.

Nakon što je 2023. godine kreirao i predstavio počast mehanici modela 6C – konceptom Giulia SWB – Atelje Zagato je dugo želeo da proslavi i mehaniku modela 8C.
Sinergija sa italijanskim kolekcionarom je omogućila Zagatu da dostigne ovu novu prekretnicu, što je dovelo do stvaranja konceptnog automobila dizajniranog i izgrađenog interno od strane milanskog ateljea na mehaničkoj bazi 8C Competizione, dodajući ovu nedostajuću kariku u Zagatovim savremenim interpretacijama najpoznatijih modela Alfa Romeo.
Reč je o jedinstvenom primerku, baziranom na Alfa Romeu 8C Competicione (koji se pravio između 2007. i 2010. godine), a koji zadržava originalnu mehaniku, uključujući V8 motor.
Prednji deo ovog novog koncepta se odlikuje drugačijim, oštrije isečenim usisnicima vazduha, blago modifikovanim farovima i novim kontrastnim crnim krovom.

Alfa Romeo 8C DoppiaCoda Zagato predstavlja omaž koji je podjednako istorijski koliko i vizionarski. Ova nova kreacija kombinuje dva osnovna stilska koda iz tradicije milanskog ateljea: skraćeni rep i okrugli rep, sintetizovani u originalnom i veoma prepoznatljivom zadnjem delu.
„Možda smo pokrenuli novi početak u Zagatovom dizajnu, posvećen istraživanju „repova“ i novih stilskih i aerodinamičkih rešenja da bismo stimulisali automobilski svet, kao što su to proizvođači karoserija uvek radili. Sa projektom AGTZ Twin Tail iz 2024. godine, istražili smo koncept jednog automobila koji bi se mogao konvertovati u verzije sa kratkim i dugim repom, dajući život za dva modela u jednom. Sa projektom 8C DoppiaCoda, umesto toga, izvršili smo pravu fuziju između okruglog i skraćenog repa u jednom modelu karoserije, koji i dalje može računati na funkcionalnost oba rešenja“, kaže Andrea Mikele Zagato, predsednik Zagata.
„Možda deluje apstraktno reći da su lepota i funkcionalnost svojstveni jednom obliku, ali u stvarnosti to nije toliko komplikovano. Ono što je zaista teško jeste otelotvoriti ovaj princip u složenosti mašine poput automobila, ali Alfa Romeo i Zagato su uspeli više, postajući svedočanstvo kulture lepote i performansi u svetu automobila.“
Iz tog razloga, Alfa Romeo automboili koje je dizajnirao Zagato moraju da otelotvoruju bezvremenske vrednosti, kombinujući funkcionalnost i lepotu, zadržavajući oblik i identitet koji je svaki brend razvio tokom više od jednog veka istorije.
Nakon promovije u Vili d'Este, automobil će biti isporučen svom vlasniku, čime će se ovim novim modelom zapečatiti proslava istorijske veze sa Alfa Romeom, priče koja se nastavlja i koja zna kako da zadivi, čak i danas.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs