home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Dacia Sandero
 
Poslanica Ester Munjoz iz Narodne stranke, kritikovala je u španskom Kongresu aktuelnu vlast istakavši činjenicu da je cena najprodavanijeg automobila u Španiji, Dacije Sandero, udvostručena u poslednjih sedam godina, što istim tempom nisu pratile plate.

Novi automobili su skuplji nego ikad, a takav talas je zahvatio celu Evropu. Od početka pandemije, cene su nastavile da rastu, što je dovelo do toga da jeftini brend Dacia doživi svoje zlatno doba, piše španski El Pais. To je takođe otvorilo vrata kineskim kompanijama poput Omode i MG-a, koje su iskoristile svoje konkurentne cene da bi se učvrstile na španskom tržištu.

Ova situacija ima mnogo dublje korene, navodi Klix.ba. Za početak, proizvođači poput Forda odlučili su da usvoje strategiju manje prodaje, ali po višoj ceni, što je dovelo do nestanka modela poput kultne Fieste. Cilj? Poboljšanje profitabilnosti, koja je trenutno važnija od samog obima prodaje.

Takođe ne smemo izgubiti iz vida nestašicu poluprovodnika s početka decenije, koja je takođe doprinela široko rasprostranjenom rastu cena, kao ni investicije potrebne za ispunjavanje najnovijih zahteva za emisije i bezbednost. Inflacija je u poslednjih nekoliko godina takođe igrala važnu ulogu.

Konačno, mnogi proizvođači automobila ulažu značajna sredstva u elektrifikaciju, investicije koje moraju da budu profitabilne na ovaj ili onaj način. Ovo je stvorilo idealno tlo za to da kupovina automobila u Evropi danas bude mnogo teža nego što je bila pre samo deset godina.

Uprkos svemu, ništa manje nije istina da se Dacijin uspeh stvarao već dugo vremena. Rumunski brend, deo Renault Grupe, jača svoj imidž racionalne i inteligentne alternative, sa sve pouzdanijim proizvodima poput Sandera. Zanimljivo je primetiti da je ovo vozilo najprodavaniji automobil u Evropi u segmentu privatnim kupcima od 2017. godine, mnogo pre trenutnog rasta cena.

Prošle godine, Dacia Sandero je prvi put postala najprodavaniji automobil u Evropi, a istu poziciju je zauzimala i na španskom tržištu. Međutim, rumunski hatchback s Renaultovom mehanikom sada košta dvostruko više nego pre nekoliko godina. Uspeh jeftinog hatchbacka je iskoristila poslanica Ester Munjoz iz Narodne stranke da bi kritikovala ekonomsko upravljanje španske vlade.

"Ljudi ne mogu da priušte kupovinu stana, pa čak ni najam. Da li znate koji je najprodavaniji automobil u Španiji? Da li znate? Dacia. Da li znate koliko je koštala kada ste došli na vlast? Oko 7.000 evra. Da li znate koliko košta sada? Oko 15.000 evra, a plate se nisu udvostručile."

Istina je da, bez obzira na ekonomsku situaciju, rastuće cene nisu jedinstveno španski fenomen; dešavaju se širom Evrope. Možda je zato Sandero postao bestseler na Starom kontinentu. Hegemonija koja će se sigurno povećati sledeće godine s dolaskom njegovog drugog redizajna, koji bi sa sobom mogao doneti dugoočekivani hibridni pogon koji se već ugrađuje u njegovog francuskog brata, jednako popularnog Renault Clija.

Izvor: Klix.ba / El Pais

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Dacia



čitanja : 155



Komentari