
Andreas i Florijan Bovenzipen, sinovi pokojnog osnivača Alpine Burkarda Bovenzipena, osnovali su novu kompaniju koja nosi porodično prezime. Nije iznenađujuće da se i ona nalazi u mestu Buhlou.

Bovensipen Zagato ima modifikovanu karoseriju sa karakterističnim Zagato double-bubble krovom. Nema više BMW-ovih upečatljivih „bubrega“, a zamenjeni su suptilnijom maskom od nerđajućeg čelika. Crni saćasti uzorak se ponavlja na velikim usisnicima vazduha. Dok je silueta M4 odmah poznata, paneli karoserije su potpuno novi, a većina je napravljena od ugljeničnih vlakana. Čak je i poklopac prtljažnika preoblikovan da bi se smestio suptilni spojler sa „pačjim repom“.

Kako navodi BMWblog, mogućnost spuštanja zadnjih bočnih prozora i odsustvo B-stubova sugerišu da je Bovensipen Zagato u stvari baziran na M4 kabrioletu (G83), ali sa fiksnim krovom.

Dok se spoljašnjost distancira od svojih BMW korena, kabina i dalje odiše modelom M4. Ali iako je enterijer u velikoj meri preuzet, Bovensipen provodi preko 130 sati na svakom automobilu da bi ugradio kompletnu Lavalina kožu. Kupci mogu da biraju između desetina boja kože i da ih upare sa slkantarom. Ukupno, za izradu vozila je potrebno 250 sati, a uključuje više od 400 delova po meri.

Bovensipen Zagato koristi 3,0 itarski šestocilindrični motor, verovatno twin-turbo S58 iz M4. Međutim, ovde je modifikovan da proizvodi 611 KS. Obrtni moment se povećava za 50 Nm na 700 Nm u poređenju sa standardnim modelom. Pošto je automobil donor verovatno G83, novi kupe dolazi isključivo sa pogonom na sva četiri točka, a dostupan je samo sa automatskim menjačem.
Što se tiče performansi, ovaj 1875 kg teški automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 3,3 sekunde, za 0,4 sekunde brže od G83. Maksimalna brzina je preko 300 km/h.

Bovensiepen Zagato takođe ima 20-inčne kovane felne napravljene po meri, Bilstein amortizere i Akrapovič titanijumski izduvni sistem.
Bovensiepen će objaviti detalje o cenama i brojke o proizvodnji u četvrtom kvartalu ove godine. Pretpostavlja se da će biti znatno skuplji od M4 kabrioleta, koji u Nemačkoj počinje od 112.700 evra. Isporuke bi trebalo da počnu u drugom kvartalu 2026. godine.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs