
Citroen je i zvanično prikazao C4 X i e-C4 X fastback crossovere koji će u gami ove francuske marke zauzeti poziciju između standardnog hatchbacka C4 i i većeg modela C5 X.
S tim u vezi, izvršni direktor Citroena Vincent Cobee je ove modele opisao kao „pristupačnu, odgovornu i elegantnu alternativu brojnim hatchback i SUV vozilima“.

C4 X i e-C4 X su u osnovi duže verzije C4 i e-C4 modela koji su premijeru imali 2020. Oni naime dele isti dizajn prednjeg dela kao i njihova kompaktna braća i sestre, ali imaju jak nagib krovne linije, što dovodi do potpuno redizajniranog repa u stilu fastbacka. Pozadi su LED svetla, jedinstvena vrata prtljažnika sa integrisanim spojlerom i konvencionalnije zadnje vetrobransko staklo. Pristup u stilu krosovera je zadržan, sa povećanim razmakom od tla i plastičnom oblogom po celoj karoseriji.

Aerodinamičnija silueta je rezultirala i poboljšanim koeficijentom otpora vazduha od 0,29. Sa dužinom od 4600 mm, C4 X je 260 mm duži od običnog C4 hatchbacka, ali dele isto međuosovinsko rastojanje od 2670 mm.

U unutrašnjosti je kontrolna tabla kao kod C4, uključujući 10.0-inčni centralni ekran osetljiv na dodir i poznatu digitalnu instrument tablu. Međutim, novi modeli dobijaju novi MyCitroen Drive Plus infotainment koji je predstavljen u većem C5 X, donoseći novi interfejs, bolje prepoznavanje glasa, više funkcija povezivanja i ažuriranja putem bežične mreže.

Citroen ističe da bezbednosna oprema uključuje do 20 ADAS-a, uključujući poluautonomni Highway Driver Assist Nivoa 2.

Duži zadnji prepust je rezultirao i većim prtljažnikom, sada od 510 litara, za razliku od 380 litara kod C4 hatchbacka. Takođe ima dovoljno mesta za putnike pozadi koji imaju koristi od 198 mm prostora za kolena i nagnutijeg naslona sedišta. Karakter fokusiran na udobnost je naglašen Progressive Hydraulic Cushions oslanjanjem i sedištima iz programa Citroen Advanced Comfort.

C4 X i e-C4 X dele CMP/eCMP arhitekturu sa standardnim C4. Mada će većina evropskih tržišta (Austrija, Belgija, Nemačka, Luksemburg, Holandija, nordijska tržišta, Portugal i Velika Britanija) dobiti samo potpuno električni e-C4 X, Citroen takođe nudi C4 X sa turbo benzincem (PureTech 100 / Puretech 130) i dizelašem (BlueHDi 130) na odabranim tržištima u Evropi, Bliskom istoku i Africi.

Potpuno električni e-C4 X dolazi sa jednim električnim motorom sa 100 kW/136KS i 260 Nm, dok je litijum-jonska baterija od 50 kWh sa tehnologijom od 400 V dovoljna za domet do 360 km i kompatibilna je sa 100 kW DC punjenjem.
Citroen e-C4 X od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,5 sekundi, dok je maksimalna brzina ograničena na 150 km/h.
Citroen C4 X i e-C4 X će se proizvoditi u Stellantisovoj fabrici Villaverde u Madridu.
Prodaja će početi na jesen 2022. godine, ali cene još nisu poznate.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs