
Kako bi na pravi način proslavio svoju 20. godišnjicu, švedski Koenigsegg je realizovao modernu zamisao svog prvog proizvodnog automobila CC8S, i to kao izuzetno moćnu i modernu viziju onoga što naziva „ultimativnim vozačkim automobilom“ nazvanim CC850.
Kako se ističe, to je više omaž tom automobilu nego rekreacija ili 'restomod', jer je mehanički bliži Koenigseggovim novijim modelima Jesko, Gemera i Regera, a spaja elemente dizajna CC8S sa elementima preuzetim iz tih novijih modela.

Očigledne karakteristike preuzete iz pionirskog 'megaautomobila' iz 2002. uključuju Koenigseggov zaštitni znak zadnjih kružnih svetala, točkove i Synchrohelix sistem otvaranja vrata.

Unutrašnjost je slično zamišljena, usvajajući minimalističku estetiku po uzoru na najranije Koenigsegg automobile, sa analognom klasterom instrumenata iza volana i bogatstvom izloženih ugljeničnih vlakana.

CC850 raspolaže sa svih 1366KS i 1384 Nm, koliko ima varijanta najnovijeg 5,0 litarskog V8 twin-turbo motora. Motor može da radi na sintetička goriva, crvenu liniju ima pri 8500 obrtaja, a brend obećava da su „slušni osećaji zaista neuporedivi“.

Napravljen oko monokoka od ugljeničnih vlakana, sa panelima od ugljeničnih vlakana/kevlara i sa aluminijumskim rezervoarima za gorivo, CC850 je težak samo 1385 kg. To bi trebalo da bude jedan od najbržih automobila sa unutrašnjim sagorevanjem u proizvodnji, iako Koenigsegg tek treba da iznese detalje o performansama.

Koenigsegg kaže da CC850 „nije stvoren da obori Jeskove rekorde staze ili maksimalne brzine, već da bude tamo u pogledu performansi i ponudi najviši nivo zadovoljstva i uživanja vozača.“

Godišnjica kompanije pada otprilike u isto vreme kada i 50. rođendan osnivača Christiana von Koenigsegga, tako da će biti proizvedeno samo 50 primeraka. Kompanija tek treba da potvrdi datum lansiranja, a trenutno nije poznata ni cena.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs