
Honda je još u avgustu potvrdila da će uskoro u Japanu prikazati blago obnovljenu verziju modela Fit (u Evropi kao Honda Jazz).

To se sada i desilo, pa Fit za japansko tržište u modelskoj godini 2023 dolazi sa blagim vizuelnim izmenama i povećanom snagom hibridnog pogona. Tu je i nova verzija Fit RS sa nešto agresivnijim stilom.

Aktuelna generacija ovog modela se inače pojavila 2019. godine, u standardnom i Crosstar izdanju sa (pro)terenskim izgledom.


Ovaj doterani model je u Japanu dostupan u verzijama Basic, Home, Luxe, Crosstar i RS, kao i sa izborom od 13 boja (uključujući dvobojne kombinacije).

Svaka od navedenih verzija ima specifične stilske detalje i male razlike u poređenju sa modelom pre fejslifta, mada najveću pažnju ipak privlači novi sportski RS. Fit e:HEV RS će biti biti najsportskiji Fit u ponudi, ali samo što se tiče vizuelnog nastupa.

Kako bilo, Fit e:HEV RS dobija crnu saćastu prednju masku, redizajnirani branik sa većim otvorima, crvene RS oznake, upadljivije bočne pragove, zadnji krovni spojler, veće alu točkove, hromirani završetak izduvne cevi, kontrastne šavove na kožnom volanu i novi selektor režima vožnje.
Ostatak unutrašnjosti nije menjan, uključujući 7.0-inčnu digitalnu instrument tablu i 9.0-inčni ekran osetljiv na dodir.

Honda navodi da e:HEV sistem u obnovljenom Fitu pruža više snage i poboljšani odziv gasa. To praktično znači 90 kW/123KS i 253 Nm, što je za 10 kW/14KS više nego ranije.
Treba napomenuti da japanski kupci mogu da dobiju Fit i u klasičnoj SUS verziji i sa 4x4 pogonom.
Verzija sa SUS motorom umesto 1,3 litarskog agregata sada ima 1,5 litarski DOHC i-VTEC sa 87 kW/118KS i 142 Nm.
Bazni benzinski Fit sa prednjim pogonom u Japanu košta 1.592.800 jena (11.120 evra), Fit RS e:HEV FWD tamo treba da se plati 2.346.300 jena (16.380 evra), dok je najskuplji Fit Luxe e:HEV 4WD koji ima cenu od 2.664.200 jena (18.600 evra).
Kako se očekuje, promene kao na japanskom Fitu će kasnije biti urađene i na evropskoj Hondi Jazz.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs