Lamborghini je duže vreme najavljivao da će napraviti serijsku verziju koncepta Huracan Sterrato koji se pojavio pre više od tri godine.
Konačno, serijski Huracan Sterrato, koji će istovremeno biti i poslednja evolucija Huracana, predstavljen je na Art Basel događaju u Majamiju. U pitanju je prvi Huracan spreman za terene van asfalta, pri čemu Lamborghini ističe da ovakav Huracan kreira “novi segment u svetu supersportskih automobila”.
„Sa konceptom Sterrata za sve terene, jedinstveno smo kombinovali iskustvo vožnje pravog super sportskog automobila i zabavu vožnje jednog reli automobila“, objasnio je Rouven Mohr, Lamborghinijev glavni tehnički direktor. „Lamborghini automobili uvek isporučuju emocije: Sterrato donosi novi stepen uzbuđenja u vožnji.”
Automobil se nije mnogo promenio otkako je studija ovog vozila predstavljena u junu 2019.
To znači da je pred nama povišeni Huracan (+ 44 mm), sa širim tragom točkova (+ 30 mm napred i 34 mm pozadi), sa dva dodatna prednja svetla, proširenjima blatobrana, zaštitnim elementima, krovnim šinama, novim točkovima od 19 inča, gumama 235/40 R19 i 285/40 R19 (sa run-flat tehnologijom), karbon-keramičkim diskovima (380 mm napred i 356 mm pozadi), kao i modifikovanim oslanjanjem i zadnjim mehaničkim samoblokirajućim diferencijalom.
Tu je i unapređena verzija LDVI sistema (Lamborghini Integrated Vehicle Dynamics), sa specifičnim STRADA i SPORT kalibracijama, kao i RALLY režima za uslove slabog prianjanja.
Što se dimenzija tiče, međuosovinsko rastojanje iznosi 2629 mm, dužina je 4525 mm, širina 1956 mm, a visina 1248 mm.
Pokreće ga 5,2 litarski V10 motor sa 610KS i 560 Nm, uz 7-stepeni menjač sa dvostrukim kvačilom i pogon na sva četiri točka.
Ubranje do 100 km/h traje 3,4 sekunde, dok je najveća brzina 260 km/h.
Unutrašnjost karakteriše ekskluzivni Alcantara Verde Sterrato materijal i Human Machine Interface (HMI) koji ima novu grafiku i posebne karakteristike vožnje; po prvi put, instrumenti imaju digitalni inklinometar sa indikatorom nagiba, kompas i indikator geografskih koordinata.
Serija je ograničena na 1499 primeraka, a proizvodnja kreće u februaru 2023.
Ovo je takođe i Lamborghinijev poslednji novi model koji ima samo motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Nakon toga, svako njihovo novo vozilo biće u određenoj meri elektrifikovano, dok će u drugoj polovini decenije stići i prvi potpuno električni model.
Ivan Mitić - Autoblog.rs