
Renault je predstavio ograničenu seriju Megana R.S. proslavljajući bogatu istoriju francuskog kompaktnog sportskog hečbeka na Salonu automobila u Tokiju 2023.
Ovaj kolekcionarski model kruniše sagu koja je počela 2003. godine.

Megane R.S. Ultime je poslednji Megane R.S. serije i poslednji model sa logom Renault Sport. Alpine, brend sportskih automobila Renault Grupe, pisaće naredna poglavlja u ovoj priči.

Megane R.S. Ultime ekskluzivni dizajn karakterišu vizuelna obeležja Renault Sporta, uključujući dvostruki dijamant i specifičnu grafiku inspirisanu novim Renaultovim logom.

Trake su na krovu i haubi, zadnjem braniku, vratima i blatobranima. One su mat crne kako bi se uskladile sa četiri dostupne boje karoserije: Star Black, Pearl White, Sirius Yellow i Tonic Orange. Godina osnivanja Renault Sporta, 1976, diskretno je upisana u traku sa desne strane.

Karoserija ima 60 mm šire prednje i 45 mm šire zadnje blatobrane, bočne ventilacione otvore, R.S. Vision farove, centralni auspuh, antenu sa perajem ajkule, spojler i zadnji difuzor.
Mnogi detalji ove ograničene serije su sada crni: logotipi, ručice na vratima, okviri stakala, točkovi, zadnji difuzor i oštrica Formule 1 na prednjem braniku, koja dolazi sa sjajnom završnom obradom i Ultime monogramom.

Standardna oprema uključuje Recaro sedišta sa titanijum crnom alkantarom i izvezenim R.S. monogramom, kao hands-free ključ karticu koja odražava dijamantski uzorak na prugama. Pragovi vrata su ekskluzivni i svaki model ima svoju numerisanu metalnu pločicu u blizini komandi menjača, na dnu konzole. Potpisuje ga Laurent Hurgon, vozač i stručnjak za razvoj koji je radio na Meganu R.S. tokom svoje karijere i trenutno drži rekorde Nirburgringa, Suzuke i Spa-Frankoršampa.
„Megane R.S. predstavlja 15 godina mog rada u Renault Sportu. Od Megana II faze 2, stalno smo poboljšavali njegove dinamičke performanse kako bismo ostali lider u sportskim automobilima sa prednjim pogonom. Rekordi na Nirburgring Nordschleife su nezaboravni izazovi, puni strasti, adrenalina i emocija. A sada, Megane R.S. Ultime... Posebno sam ponosan što potpisujem verziju koja kruniše ovu divnu sagu", navodi Hurgon.
Standardna oprema uključuje mnoge specifične karakteristike Megana R.S. i Megana R.S. Trophy: 9,3-inčni navigacioni ekran sa Bose Hi-Fi sistemom, 10-inčni digitalni klaster, R.S. Monitor telemetrije u vozilu, adaptivni tempomat i pomagala za manevrisanje od 360°. Lista opcija uključuje i head-up displej (samo za volan sa leve strane), kao i krovni otvor (samo za volan sa leve strane).
Ova ograničena serija je bazirana na modelu Megane R.S. Trophy i ima 4-cilindrični turbo motor od 300 KS i 420 Nm, sa EDC menjačem (za Evropu) i Torsen mehaničkim diferencijalom, koji pokreće automobil iz mesta do 100 km/h za samo 5,7 sekundi. Opremljen je Bridgestone Potenza S007 poluslik gumama razvijenim za Megane R.S. Trophy R, uparen sa Fuji Light 19-inčnim točkovima i Brembo kočnicama sa crvenim čeljustima. Tu su i Cup šasija i 4CONTROL sistem upravljanja na 4 točka koji doprinose vrhunskom iskustvu vožnje sportskog automobila.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs