
Volvo C40 i Volvo XC40 za novu modelsku godinu dolaze sa poboljšanim dometom, a pre svega imaju elektromotor druge generacije, koji pokreće zadnje točkove.
Motor raspolaže sa 175 kW/238KS, što je 5 kW/7KS više u odnosu na odlazeće verzije sa pogonom na prednje točkove, a napaja se istom baterijom od 69 kWh.

Poboljšanja u efikasnosti hlađenja su međutom omogućila baterijskom paketu da pruži veći domet kod oba modela. 2023 XC40 Recharge sada može da pređe 460 km između punjenja po WLTP ciklusu, u odnosu na 425 km. 2023 C40 Recharge ima autonomiju od 476 km, u odnosu na ranijih 438 km. Takođe, 10 do 80% punjenja na javnom punjaču od 130 kW traje 34 minuta.

Veća baterija je takođe dostupna za ova dva električna modela, a koja ima kapacitet od 82 kWh. U ovoj konfiguraciji, XC40 Recharge može da pređe do 515 km po WLTP ciklusu, a C40 Recharge 533 km. Ovde je u paketu i snažniji elektromotor sa 185 kW/252KS i pokreće zadnju osovinu. Vreme punjenja od 10-80% na priključku od 200 kW, u odnosu na prethodnih 150 kW, ovde traje 28 minuta.

Pored predstavljanja novih verzija sa pogonom na zadnje točkove, Volvo je takođe doterao modele sa pogonom na sve točkove za modelsku godinu 2023. Prethodni sistem se sastojao od dva elektromotora, koji su isporučivali po 150 kW/204KS, sada su zamenjeni motorom postavljenim pozadi sa 183 kW/249KS i drugim od 117 kW/159KS na prednjoj osovini. Uz bateriju od 82 kWh, XC40 Recharge ima domet vožnje do 500 km po WLTP ciklusu (poboljšanje od 62 km), a C40 Recharge može da pređe do 507 km, u odnosu na 451 km.

Na kraju, ponuđen je i novi set točkova od 19 inča koji pomaže u smanjenju otpora zahvaljujući svom aerodinamičkom dizajnu.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs