
Hyundai je prve slike nove Kone objavio prošlog meseca, dok je sada saopštio neke dodatne specifikacije, uz komplet novih fabričkih fotografija i video priloga.

Treba napomenuti da su ovde saopštene korejske specifikacije za verzije sa SUS motorima i za hibridnu varijantu, dok će Kona EV i verzije za globalno tržište biti predstavljeni u martu.

Dakle, na korejskom tržištu, paleta nove Kone uključuje dve SUS opcije i Hybrid, a stiže i Kona Electric.
Što se SUS verzija tiče, 2,0 litarski atmosferski benzinac ima 110 kW/149KS i 180 Nm obrtnog momenta i isključivo je uparen sa Hyundaijevim IVT menjačem. Sledi 1,6 litarski T-GDi turbo motor 146 kW/198 KS i 265 Nm obrtnog momenta.

Kona Hybrid kombinuje 1,6 litarski GDi motor i jedan električni motor, a sistem proizvodi ukupnu snagu od 104 kW/141 KS i 265 Nm obrtnog momenta.

Nova Kona je i nešto veća od dosadašnjeg modela, dugačka je 4350 mm, široka 1825 mm i visoka 1580 mm, sa međuosovinskim rastojanjem od 2660 mm.
Tu je i opciona N Line oprema koju odlikuju sportskiji body kit i opcija kontrastnog crnog krova i jedinstvenih 19-inčnih aluminijumskih felni.

Hyundai tvrdi da je nova generacija Kone prostranija i raznovrsnija od modela koji zamenjuje, nudeći 77 mm više prostora za noge, 11 mm više prostora za glavu i najbolji prostor u klasi za ramena za putnike pozadi. Ovo je omogućeno zahvaljujući 60 mm dužem međuosovinskom rastojanju i tanjim prednjim sedištima.

Sa preklopljenim zadnjim sedištima, postoji do 723 litara tovarnog prostora.

Digitalni kokpit se sastoji od dva ekrana od po 12,3 inča, a tu su i ambijentalno osvetljenje, pametna električna vrata prtljažnika, bežično punjenje, funkcije daljinskog upravljanja i brojni sistemi pomoći vozaču, uključujući pametni tempomat i pomoć pri vožnji na autoputu (HDA).

Koliko će se nova Kona sa globalnim specifikacijama razlikovati od ovog korejskog modela saznaćemo u martu, zajedno sa podacima o snazi i dometu za Konu EV.

Ipak, nezvanične informacije kažu da će Kona EV verovatno imati specifikacije kao i Kia Niro EV, što podrazumeva elektromotor sa 150 kW/204KS i 255 Nm, kao i baterije od 64.8 kWh sa dometom od 463 km (punjenje od 10% do 80% kapaciteta traje 43 minuta).
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs