
Chevrolet je predstavio novi trkački automobil Corvette Z06 GT3.R, godinu dana pre nego što će imati takmičarski debi na trci 2024 Rolex 24 At Daytona 2024.
Corvette Z06 GT3.R je prvi Chevroletov trkački automobil koji u potpunosti ispunjava FIA tehničke propise za GT3 automobile. Dizajn i razvoj Z06 GT3.R su plod saradnje između GM Competition Motorsports Engineering divizije i Pratt Miller Engineeringa.

Z06 GT3.R će biti kvalifikovan za više šampionata u Severnoj Americi i širom sveta.
To je značajno trkačko vozilo za Chevrolet, bazirano na veoma cenjenom Chevrolet Corvette Z06 superautomobilu, pri čemu ovaj novi trkački automobil podiže nivo transfera tehnologije između trka i proizvodnje na novi nivo sa više zajedničkih komponenti i karakteristika nego ikada ranije.

Z06 GT3.R počinje svoj život kao aluminijumski okvir šasije iz Chevroletove fabrike u Kentakiju. Okvir pruža laganu, ali snažnu i izdržljivu podlogu za Z06 i Z06 GT3.R
Napredne aerodinamičke strategije takođe povezuju drumski Chevrolet Corvette i njenu GT3 verziju. Inženjeri za motorsport i GM Design Studio su sarađivali na razvoju aero paketa za Z06 GT3.R da bi optimizovali nivoe potisne sile, stabilnosti, smanjenja otpora i hlađenja. Cilj je bio da se dizajnira autombil koja je pogodan za različite specifikacije guma, podešavanja balansa performansi i druge preferencije kupaca, a da pritom ne žrtvuje performanse ili vozne karakteristike na raznim stazama i trkačkim površinama.
Da bi se poboljšale performanse modela Z06 i Z06 GT3.R, svaki od njih koristi slične razdelnike od ugljeničnih vlakana koji obezbeđuju optimalnu silu pritiska na prednjem delu vozila. Na donjoj strani Z06 GT3.R, novi i namenski dizajniran difuzor od ugljeničnih vlakana usmerava vazduh od prednjeg dela automobila ka zadnjem delu kako bi se stvorio optimalan nivo ukupne stabilnosti.
Aerodinamički uređaji podvozja rade zajedno u dopuni funkcionalnosti novog krila koje pomaže protok vazduha u zadnjem delu Z06 GT3.R.
Usisnici na prednjem delu Z06 GT3.R uvlače vazduh da bi ohladili prednje kočnice. Najistaknutiji su bočni vazdušni kanali iza vrata - direktno inspirisani Z06 serijskim drumskim automobilom - koji pomažu u hlađenju motora, menjača i zadnjih kočnica.
Inženjerski tim je dodao trkačke opruge i amortizere, a Z06 GT3.R se vozi na 18-inčnim očkovima.
Chevrolet Corvette Z06 GT3.R će imati 5,5 litarski DOHC V8 motor koji deli više od 70 procenata svojih delova sa motorom iz serijskog Z06, uključujući radilicu i glave cilindara.
Otkrivanje Z06 GT3.R prati dvogodišnji program testiranja. Virtuelna simulacija u Chevroletovom Driver in the Loop simalatoru je počela 2021. Prvi test na stazi Z06 GT3.R je održan u septembru 2022., što znači da će Z06 GT3.R imati punu godinu razvoja na stazi kada dođe u ruke kupaca u trećem kvartalu 2023. godine.
Chevrolet i Corvette Racing uspostavljaju kompletan program korisničke podrške koji će biti dostupan timovima koji koriste Z06 GT3.R u Severnoj Americi i drugde širom sveta.
Sa tehničke strane, inženjeri će pomoći timovima sa stavkama kao što je dokumentacija pre trke, uključujući podešavanje šasije i deljenje podataka plus dokumentaciju nakon događaja, analizu podataka i poređenja.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs