
Iz automobilske grupacije Stellantis je prošlog meseca stigla vest da će Peugeot u naredne dve godine predstaviti najmanje pet modela koje će pokretati samo elektromotori, a među njima bi trebalo sa budu i nove generacije crossovera 3008 i 5008. Do tada, u Peugeotu su za aktuelnu generaciju pomenutih modela već pripremili blage hibridne verzije (MHEV – Mild Hybrid Electric Vehicle) koje bi trebalo da budu dostupne u drugom kvartalu ove godine.

U Peugeotu kažu da će 3008 i 5008 koji su potpomognuti 48-voltnim blagim hibridnim sistemom u gradskim uslovima na 100 kilometara trošiti 2,5 litara goriva manje u odnosu na konvencionalno pokretane verzije, a potrošnja na otvorenom putu je smanjena za 0,7 litara. Prema WLTP normama, prosečna potrošnja biće manja za jedan litar, a emisija izduvnih gasova smanjena je 20 g/kmm navodi Klix.

MHEV Peugeote 3008 i 5008 pokreće novorazvijeni 1,2 litarski trocilindarski turbobenzinski motor koji razvija 136 konjskih snaga pri 5.500 obr/min i 230 Nm najvećeg obrtnog momenta pri od 1.750 obr/min. Novom turbobenzincu (s lancem umesto zupčastog kaiša) asistira elektromotor smešten u kućištu novog 6-stepenog automatskog menjača s dva kvačila koji nudi 28 KS i 55 Nm obrtnog momenta, što je dovoljno da Peugeotov dvojac u situacijama u kojima ne treba mnogo obrtnog momenta pokreće samo e-motor.

Prilikom svakog usporavanja elektromotor postaje generator koji puni litijum-jonsku bateriju smeštenu ispod vozačkog sedišta, pa zapremina prtljažnika u oba modela ostaje ista u poređenju s konvencionalnim verzijama.


Već se zna da će Peugeot svoj novi blagi hibridni sistem uskoro ponuditi i za modele 208, 2008, 308, 308 SW i 408 koje trenutno pokreće poznata kombinacija koju čini 1,2 litarski trocilindarski turbobenzinac (130 KS) i 8-stepeni automatski menjač.
Izvor: Klix.ba / Motor1.com
Foto: Peugeot