
Volkswagen je početkom januara na CES sajmu u Las Vegasu najavio ID.7, novi model u svojoj ID. gami električnih vozila, ali ga je tada pokazao samo u kamufliranoj verziji.
ID.7 se najavljuje kao „sledeći korak na Volkswagenovom putu elektrifikacije“, a dok čekamo na zvaničnu promociju 18. aprila na predstojećem sajmu u Šangaju, iz Kine stižu prve slike ovog automobila bez ikakve maske.

494 cm dugački ID.7 će biti napravljen na Volkswagenovoj MEB platformi za električna vozila, pri čemu će autonomija (u zavisnosti od verzije) iznositi i do 700 km. Ovde i podatak da je međuosovinsko rastojanje 297 cm, kao i da je koeficijent otpora vazduha 0,23.

Ponuda će podrazumevati baznu verziju sa jednim elektromotorom i zadnjim pogonom, kao i snažniju varijantu sa dva elektromotora i pogonom na sva četiri točka.
Varijanta sa jednim elektromotorom i zadnjim pogonom za kinesko tržište ima 150 kW/204KS, baterije od 77 kWh, dok je najveća brzina ograničena na 155 km/h.

Sem toga, najavljuje se i moderna, prostrana i varijabilna unutrašnjost.
ID.7 je dobio i novi ekran osetljiv na dodir od 15.0 inča, head-up displej, digitalno kontrolisane ventilacione otvore (koji automatski prilagođavaju temperaturu u automobilu u zavisnosti od toga koliko je napolju toplo ili hladno), kao i "Hello Volkswagen" glasovne komande za kontrolu osnovnih funkcija.

ID.7 će se od druge polovine 2023. prvo prodavati u Kini, ali još tokom godine stiže i varijanta za Evropu i Severnu Ameriku. Tačan termin ove potonje varijante još nije saopšten, ali ranije najave kažu da će se proizvoditi u Volkswagenovoj fabrici u Emdenu.
ID.7 se nalazi među 10 novih električnih modela koji će biti lansirani do 2026. godine, pa izvršni direktor Tomas Šefer tvrdi da će Volkswagen imati najširi električni portofolio u automobilskoj industriji.
„Od osnovnog e-automobila do Volkswagena ID. Buzz i novog vodećeg modela, imaćemo pravu ponudu u svakom segmentu“, rekao je Šefer.
Ivan Mitić – Autoblog.rs