
Land Rover Classic je prikazao svoje prvo specijalno izdanje Defendera s tradicionalnom temom – Classic Defender Works V8 Islay Edition. Ovo tematsko izdanje slavi Spencera Wilksa, glavnog direktora firme Rover Car Company i jednog od osnivača Land Rovera, te škotsko ostrvo Islay gde je nastao naziv Land Rover.
Classic Defender Works V8 Islay Edition je nadahnut Land Roverom Series IIa u vlasništvu Spencera Wilksa koji ga je i koristio, a sada je deo kolekcije Land Rover Classic, te jednim od hebridskih ostrva na kojem je provodio odmore.
Wilksovo imanje Laggan na ostrvu Islay je korišćeno za testiranje ranih prototipova, a 1947., dok je vozio svoj modifikovani Rover, lovočuvar imanja je komentarisao da to mora da bude 'Land Rover' (lutalica poljanama), i tako je nastao taj naziv, navodi Tportal.hr.
Iz iste tehničke specifikacije kao i Classic Defender Works V8, Islay Edition pokreće 5,0 litarski benzinski motor V8 od 405 KS u kombinaciji s osmostepenim automatskim prenosom ZF. Svaki je sveobuhvatno restauriran, inženjerski obnovljen i nadograđen, upotrebom vozila donatora u periodu od 2012. do 2016. godine.

Svako pažljivo majstorski izrađeno i ručno sastavljeno vozilo je jedinstvena ponuda najprobirljivijim klijentima koji traže istinski luksuzan, sveobuhvatno inženjerski prilagođen, kolekcionarski klasični Defender, direktno od originalnog proizvođača.
Works V8 Islay Edition biće ograničen na 30 primeraka, 17 će biti dostupno kao 90 short wheelbase (kratko međuosovinsko rastojanje) a 13 kao verzija 110 (dugačko međuosovinsko rastojanje) sa sedam sedišta.

Classic Defender Works V8 Islay Edition ima završni sloj u Heritage sivoj – naglašenoj Mid Grey srednje sivim tonovima originalnog Wilksovog vozila – s Limestone kontrastnim krovom i čeličnim točkovima za zahtevne terene. Završni sloj lukova točkova takođe je Heritage sivi, za još prefinjeniji dizajn spoljašnjosti.
Tradicionalni logotipovi i oznake Land Rover imaju završni sloj u boji karoserije, a tu je i rešetka hladnjaka u klasičnom stilu, poznata iz davnog Defender Heritage Limited Edition, dok zadnji blatobrani takođe nose oznaku legendarnog nasleđa.
Jedinstvena za Works V8 Islay Edition je bočna grafička oznaka 'GXC 639C' - što je bila registracija Wilksovog Series IIa - koja je suptilna počast vozilu koje je nadahnulo ovu tematsku verziju vrhunskog klasičnog Defendera.
Kao što je to bio slučaj s prethodnim izdanjima Defender Works V8, Islay Edition ima moderna poboljšanja uključujući LED prednja svetla za poboljšanu vidljivost. Ti tehnički dodaci se proširuju na sveobuhvatna poboljšanja ispod karoserije, koja uključuju nadograđene sisteme vešanja i kočenja koji su prilagođeni za vrhunske performanse i dinamiku na putu.
Unutrašnjost Classic Defender Works V8 Islay Edition je mesto gde se oživotvoruje povezanost ovoga vozila s ostrvom Islay, odakle potiče Land Rover (uključujući nastanak samog imena Land Rover), kroz promišljene naglaske i neverovatnu pažnju prema detaljima.

Luksuzna koža Land Rover Windsor Ebony prekriva Premium Defender sedišta, bočne ukrase, vrata, oblogu krova i instrument ploču. Detalj u boji karoserije okružuje centralnu konzolu i sistem za informisanje i zabavu Classic, kojim se u originalni ekran i prednju masku uvode moderne funkcije poput satelitske navigacije, radija DAB i tehnologije Bluetooth. Ista Heritage siva boja karoserije okružuje uzdužnu ručicu menjača za osmostepeni automatski menjač ZF.
Veze s ostrvom Islay su utkane u promišljene detalje koji se nalaze svuda u unutrašnjosti. Područje ramena na sedištima, delovi vrata, poklopac centralnog naslona za ruke i detalji imaju završnu oblogu od taktilnog, posebno odabranog tvida, koji je izradila predionica Woolen Mill s ostrva Islay – pružajući jedinstvenu vezu s lokacijom i njegovim mestom u istoriji Defendera.
Uzorak tvida se odlikuje zemljanom osnovom koja odražava lokalni pejzaž. Za Land Rover Classic su odabrane boje koje predstavljaju to područje, s plavom koja predstavlja more i nebo ostrva Islay te suptilnom žutom koja predstavlja travnati pejzaž s tresetom. Posebna tkanina se takođe nalazi na jedinstvenom pretincu u centralnoj konzoli, za male predmete kao što je pametni telefon.
Kućište svakog držača za čaše je također izrađeno od drveta bačve za viski.
Detalji od hrastovog furnira se protežu do poda zadnjeg prtljažnog prostora, a prelepo obloženi i istrajni detalji zadovoljavaju iste stroge standarde kvaliteta i inženjerstva poput onih koji se primenjuju na najnovijim proizvodima Range Rover. Sat na centralnom delu instrumentne ploče takođe odražava drvenu strukturu ostalih karakteristika.
Classic Defender Works V8 Islay Edition koristi istu osnovu kao Classic Defender Works V8. Svako vozilo je mukotrpno obnavljano i unapređuje klasični Defender koji su istražili stručni specijalisti Land Rovera Classic.
Donatorska vozila potiču iz perioda od 2012. do 2016., a Land Rover Classic ugrađuje moderni 5,0 litarski pogonski sklop V8 s osmostepenim automatskim menjačem ZF. Performanse su besprekorne uz 405 KS i 515 Nm.
Islay Edition – kao i Works V8 – ubrzava od 0-96,6 km/h za 5,6 sekundi, dok je najveća brzina 170 km/h. Svaki primerak je posebno odabran i inženjerski obnovljen pomoću kompleta nadogradnje Defender Suspension koji sadrži jedinstveno podešeno vešanje prilagođeno za povećanu udobnost i dinamiku na putu, s poboljšanom verzijom opruga i amortizerima. Uključen je i komplet za nadogradnju upravljanja, koji pruža nadograđene kočione diskove, pločice i kočione čeljusti iz specifikacije Works V8 za poboljšanu snagu kočenja.
Cena za Defender Islay Edition iznosi od 230.000 funti (261.579 evra) za kraću verziju 90 do 245.000 funti (278.638 evra) za dužu verziju 110.
Izvor: Tportal.hr
Foto: Land Rover Classic