
Kompanija Seres, koja je partner Huaweiju, proslavlja isporuku svojih prvih električnih automobila na evropsko tržište.
Kineski proizvođač u stvari prodaje Aitove električne automobile sa svojim logotipom. Huawei i Seres proizvode automobile zajedničkim snagama već neko vreme. Ranije ove godine je Huawei demantovao glasine da se partneri razdvajaju nakon što su uočeni automobili s Huaweijevim logotipom kako napuštaju Seresovo postrojenje. Dve kompanije su zajednički osnovale brend Aito, a dva modela su već u prodaji, Aito M5 i Aito M7. Huawei u sklopu prvenstva isporučuje tehnologiju, dok Seres dizajnira i proizvodi automobile. Dve kompanije su odlučile da prodube svoje partnerstvo, piše Klix.ba.
Seres je saopštio da su njegovi prvi primerci modela SF5 Coupe SUV isporučeni u Norvešku, a reč je u stvari o modelu Aito M5 sa Seresovim logotipom. Kompanija automobile ne prodaje putem svoje vlastite mreže distributera, nego je potpisala ugovor s kompanijom Nordauto specijalizovanom za prodaju električnih vozila u Norveškoj, Estoniji i Rusiji.

Na Seres sajtu je model nazvan Seres 5, a Nordauto ga naziva Seres SF5, što dodatno zbunjuje. Čini se da je samo BEV verzija modela SF5 dostupna u Norveškoj, a dolazi s dva električna motora koja pokreću sva četiri točka te isporučuju 577 KS, a baterija kapaciteta 80 kWh je dovoljna za domet od 500 km. Cena iznosi 49.500 evra. Automobil nije dostupan s novom 90 kWh baterijom koju Seres reklamira u Kini.

Dok na Kineskom tržištu Alto M5 koristi Huaweijev operativni sistem HarmonyOS, za EU tržište je dostupan Googleov Android Auto.
Seres ima i manji crossover SF3 koji je dostupan u Holandiji i Norveškoj s osnovnom cenom od 38.900 evra. Ovaj model do "stotke" stiže za 8,9 sekundi i ubrzava do maksimalnih 155 km/h.
Izvor: Klix.ba
Foto: Seres