
Renault na IAA Mobility 2023 sajmu u Minhenu izlaže novu, petu generaciju Scenica, i to Scenic E-Tech.
To praktično znači da je jedan od pionira kompaktnih monovolumena sada transformisan u potpuno električni krosover, pri čemu je zadržao porodični karakter, sa fokusom na održivost i bezbednost.

Ovaj serijski model izgleda slično Vision Scenic konceptu prikazanom prošle godine, naravno sa ublaženim karakteristikama. U francuskoj kompaniji se nadaju da će ovakav krosoverski Scenic biti privlačnijim kupcima.

U svakom slučaju, Scenic E-Tech-a ima agresivno lice, futurističke aluminijumske točkove do 20 inča, spoljašnje akcente u aluminijumskom stilu i tamno zatamnjena zadnja svetla u obliku slova Y.

U vezi dimenzija, Scenic E-Tech je dugačak 4470 mm, širok 1864 mm i visok 1571 mm, sa međuosovinskim rastojanjem od 2785 mm.

Praktičnost je bila fokus za Scenic liniju i nova generacija takođe nije izuzetak, nudeći 38,7 litara za skladištenje u kabini. Vrhunac je naslon za ruke za putnike pozadi koji uključuje držače za čaše, pretinac za odlaganje, dva USB-C porta, preklopna postolja i bežično punjenje. Prtljažnik od 545 litara je manji za 27 litara od prethodne generacije Scenica, ali može narasti na 1670 litara kada su zadnja sedišta preklopljena.

Renault tvrdi da su prostor za kolena i prostor za glavu ekvivalentni „najboljim porodičnim automobilima C segmenta“.
Renault ističe da je do 24% materijala korišćenih u Scenic E-Tech reciklirano, dok se 90% njegove mase može reciklirati (uključujući bateriju). U tom kontekstu, kabina je bez kože, koristeći materijale iz bioloških izvora i ekološki prihvatljive materijale.

Kontrolna tabla je preneta sa Megana E-Tech, uključujući digitalnu instrument tablu od 12,3 inča i ekran osetljiv na dodir od 12 inča koji ima infotainment OpenR Link baziran na Androidu. Oprema uključuje do 30 ADAS-a, dok četiri Multi-Sense režima (Comfort, Sport, Eco i Perso) utiču i na unutrašnje osvetljenje.
Tu je i novi Solarbay panoramski stakleni krov sa tehnologijom AmplySky. Staklo može da ide od potpuno providnog do neprozirnog, podeljeno na dva segmenta za putnike na prednjem i zadnjem delu. Prema Renaultu, izostavljanje mehaničke roletne ima prednosti uštede težine i dodaje 30 mm dodatnog prostora za glavu.

Renault Scenic E-Tech ima CMF-EV arhitekturu kao i Megane E-Tech i Nissan Ariya. Prilikom lansiranja, model će biti dostupan u nekoliko verzija. Početni Scenic E-Tech dobija električni motor sa 125 kW/170 KS i 280 Nm obrtnog momenta kao i bateriju od 60 kWh koja omogućava WLTP domet od 418 km. Top varijanta će dobiti snažniji električni motor sa 160 kW/218 KS i 300 Nm obrtnog momenta, uz veću bateriju od 87 kWh za 610 km dometa.
Asortiman Scenic E-Tech će uključivati tri nivoa opreme; početni Techno, sportski i premijum Espirit Alpine i top varijantu Iconic. EV takođe dobija jedinstvene zvuke (upozorenje za pešake i zvučni niz dobrodošlice) kreirane u saradnji sa kompozitorom elektronske muzike Žan-Mišel Žarom.
U paleti je šest boja: Flame Red, Midnight Blue, Diamond Black, Shadow Grey Glossy, mat Shadow Grey (za Esprit Alpine paket) i Pearl White. U zavisnosti od paketa, krov i stubovi mogu da budu u kontrastnoj boji Diamond Black ili Shadow Grey.
Lansiranje Renault Scenica E-Tech na tržište u Evropi je planirano za početak 2024. Cene će biti objavljene kasnije, dok će se proizvodnja odvijati u fabrici u Douaiju u Francuskoj, koja je deo ElectriCity postrojenja Renault Grupe.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs