Rivian R2, Rivian R3 & Rivian R3X

Rivian je danas i zvanično predstavio novi električni model R2 čije cene u SAD-u startuju od 45.000 dolara.
Kao što se i očekivalo, izgled Riviana R2 je u skladu sa dizajnerskim jezikom postojećih modela R1S i R1T, što znači da ima kutijasti oblik i sličan svetlosni potpis sa LED trakama pune širine na oba kraja.

U vezi dimenzija, R2 je dugačak 4715 mm i visok 1700 mm, a ima međuosovinsko rastojanje od 2935 mm.

Kao i veći modeli Rivian R1S i R1T, i novi R2 će moći da se puni na Teslinim superpunjačima jer će biti kompatibilan sa NACS i CCS portovima za punjenje. Na brzim punjačima će za punjenje od 10 do 80 odsto biti potrebno manje od 30 minuta.

Ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) kod top verzije sa tri motora po najavama fabrike traje manje od 3 sekunde.

Pored te varijante sa tri motora, Rivian takođe planira da ponudi i AWD verziju sa dva motora, kao i varijantu sa jednim motorom i zadnjim pogonom.
Bez obzira na izabranu konfiguraciju motora, domet sa jednim punjenjem će prelaziti 300 milja (483 km).
Budući da će biti opremljen sa 11 kamera i pet radarskih senzora, iz Riviana tvrde da će vozači R2 moći da skinu ruke sa volana i oči sa puta, sugerišući da će to biti autonomni sistem Nivoa 3.
Rivian nije otkrio tačnu veličinu ekrana u R2, ali postoji kompaktan, širok displej za volanom za instrumente, zajedno sa većim ekranom osetljivim na dodir na kontrolnoj tabli između prednjih sedišta.

Kako se ističe, Rivian se fokusirao na stvaranje otvorenog i prostranog okruženja u kabini. Ovo je olakšano panoramskim krovom, zajedno sa zadnjim prozorima koji se otvaraju i zadnjim vetrobranom koji se može spustiti do vrata prtljažnika. Ovi elementi ne samo da poboljšavaju protok vazduha u kabini, već pružaju i praktične prednosti, omogućavajući vlasnicima da prevoze duže predmete kao što su daske za surfovanje.
Kompanija je nagovestila i druge dodatke kao što su šator na krovu i kuhinjski paket za kampovanje.
Rivian želi da počne isporuke R2 kupcima u prvoj polovini 2026. godine, a proizvodiće ga u svojoj fabrici u Ilinoju (SAD).
Rivian R3 & R3X
Istovremeno, Rivian je danas predstavio i potpuno nove modele R3 i R3X. To su modeli koji će se u gami ove kompanije nalaziti ispod R2.

R3 ima kraće međuosovinsko rastojanje i manje dimenzije od R2. Poznato je da R3 ima međuosovinsko rastojanje od 2800 mm, što ga čini 135 mm kraćim od R2.

Rivian nije otkrio mnogo detalja, ali i R3 ima poznatu prednju masku i mali prednji prtljažnik, kao i zadnja vrata sa staklenim delom koji se može samostalno otvarati.

Unutra se nalazi minimalistička kabina sa digitalnom instrument tablom i multimedijalnim sistemom širokog ekrana.

Automobil ima i panoramski krov i sedišta u prednjem i drugom redu koja se preklapaju.
R3X model je sličan, ali treba da pruži još više performansi. Ima poznati dizajn, ali se od običnog R3 razlikuje po modifikovanim branicima, jedinstvenim točkovima i narandžastim detaljima, kao i po drugačijim sedištima i revidiranom volanu.

Rivian najavljuje da će R3 biti u ponudi sa dva različita paketa baterija i da će veći od njih obezbediti domet veći od 300 milja (483 km). Kompanija je takođe saopštila da će postojati verzije sa jednim, dva i tri motora. Potonji će imati jedan prednji motor i dva zadnja motora, što obećava vreme od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) za manje od tri sekunde.


R3 linija će koristiti severnoamerički standard punjenja (NACS) i omogućava CSS punjenje preko adaptera. Na brzom punjaču će moći da se napuni sa 10% na 80% za manje od 30 minuta.
Rivian nije otkrio cene, sem činjenice da će R3 „biti ispod R2“, dok će isporuke R3 i R3X početi nakon R2“.
Kompanija takođe navodi da će sva tri modela na kraju biti ponuđena globalno.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs