home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Porsche 911 Carrera GTS

Porsche je iz temelja poboljšao kultni sportski model 911. Novi model 911 Carrera GTS je prvi model 911 odobren za vožnju na putu opremljen veoma laganim hibridom. Novorazvijeni, inovativni sistem pogonskog sklopa, s 3,6 litarskim motorom, nudi značajno poboljšane performanse vožnje. 911 Carrera GTS Coupe ubrzava od 0 do 100 km/h za 3,0 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 312 km/h.

Porsche 911 Carrera

Model 911 Carrera će takođe biti dostupan odmah prilikom uvođenja novog modela. Pokreće ga izmenjeni 3,0 litarski twin-turbo boxer motor koji je snažniji od svog prethodnika. Uz to, novi model 911 dolazi s osveženim dizajnom, nudi bolju aerodinamiku, svežu unutrašnjost, poboljšanu serijsku opremu i proširene mogućnosti povezivanja.

Porsche 911 Carrera

Porsche 911 Carrera

Ponovnim uvođenjem ovog kultnog modela, Porsche je modernizovao četiri od svojih šest linija modela za samo nekoliko meseci: Panamera, Taycan, Macan i 911. „Naša ponuda proizvoda je mlađa nego ikada i veoma je atraktivna“, kaže izvršni direktor Oliver Blume. „Našim kupcima nudi još više mogućnosti individualizacije i ekskluzivna iskustva.“

Nadahnut motosportom: inovativni hibrid

Za nove modele 911 Carrera GTS, Porsche inženjeri su koristili znanje stečeno u motosportu kao osnovu za koncept dizajna hibridnog sistema. „Razvili smo i testirali veliki broj različitih ideja i pristupa i na kraju smo se odlučili za hibridni sistem koji savršeno odgovara modelu 911. Rezultat je jedinstveni pogon koji se uklapa u celokupni koncept modela 911 i značajno povećava performanse,” kaže Frank Moser, potpredsednik odgovoran za linije modela 911 i 718.

Porsche 911 Carrera GTS

Lagani i snažni T-Hybrid sistem uključuje novorazvijeni električni turbopunjač na izduvne gasove. Integrisani elektromotor, smešten između kompresora i kola turbine, brzinom munje podiže broj obrtaja turbopunjača. Elektromotor u turbopunjaču na izduvne gasove takođe funkcioniše kao generator. Generiše do 11 kW (15 KS) električne energije. Ta energija se izdvaja iz protoka izduvnih gasova. Električni turbopunjač bez wastegatea omogućava korišćenje samo jednog turbopunjača umesto prethodna dva – s poboljšanim odzivom i povećanom dinamikom.

Porsche 911 Carrera GTS

Pogonski sklop takođe uključuje sinhroni motor integrisan u novi, snažniji 8-stepeni menjač s dva kvačila (PDK). Čak i u praznom hodu, podržava boxer motor s dodatnim pogonskim momentom do 150 Nm i obezbeđuje povećanje snage do 40 kW. Porsche povezuje oba elektromotora laganom i kompaktnom visokonaponskom baterijom. Po veličini i težini odgovara uobičajenoj 12 V starter bateriji, ali ima do 1,9 kWh energije (bruto) i radi pri naponu od 400 V. Za optimizovanu ukupnu težinu, Porsche je ugradio laganu litijum-jonsku bateriju za 12 V električni sistem u vozilu.

Porsche 911 Carrera GTS

Srce T-Hybrid pogona je novorazvijeni 3,6 litarski boxer motor. Visokonaponski sistem omogućava električno pokretanje kompresora klima-uređaja i eliminaciju remenskog pogona, što motor čini mnogo kompaktnijim. Time nastaje prostor iznad jedinice za napajanje za pretvarač impulsa i DC-DC pretvarač. Motor ima VarioCam podešavanje bregaste osovine i kontrolu ventila s klackalicama. Održava idealan odnos mešavine goriva i vazduha u celom rasponu brojeva obrtaja motora.

Čak i bez električne pomoći, boxer motor isporučuje 357 kW (485 KS) i 570 Nm. Ukupna snaga sistema iznosi 398 kW (541 KS) i 610 Nm. Povećanje snage u odnosu na prethodnika iznosi 45 kW (61 KS). Novi model 911 Carrera GTS je takođe bolji od svog prethodnika u ubrzanju do 100 km/h, posebno u startnoj fazi. Hibrid efikasnih performansi postiže visokodinamične vrednosti vožnje dok istovremeno smanjuje emisije CO2 uz značajno manju dodatnu težinu u poređenju s plug-in hibridnim vozilima. Povećanje težine u odnosu na prethodnika iznosi samo 50 kilograma.

Porsche 911 Cabrio

911 Carrera i dalje dolazi s 3,0 litarskim boxer motorom s dvostrukim turbopunjačem. I taj motor je potpuno redizajniran. Između ostalog, sada je preuzeo hladnjak vazduha punjenja iz turbo modela, a on se sada nalazi direktno ispod rešetke zadnjeg poklopca, iznad motora. Turbopunjači u novom modelu 911 Carrera su bili rezervisani za GTS modele prethodnika. Tim izmenama Porsche je istovremeno postigao smanjenje emisija i povećanje snage na 290 kW (394 KS) uz maksimalni obrtni moment od 450 Nm. Novi 911 Carrera Coupe od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,1 sekundu (3,9 sekundi s paketom Sport Chrono) i može da se pohvali maksimalnom brzinom od 294 km/h. U poređenju s prethodnikom, to je poboljšanje od 0,1 sekunde odnosno 1 km/h.

Porsche 911 Cabrio

Optimizovano oslanjanje i aktivna aerodinamika

Oslanjanje modela 911 Carrera GTS je takođe potpuno izmenjeno. Po prvi put, upravljanje zadnje osovine je sada deo serijske opreme. Ono povećava stabilnost pri velikim brzinama i smanjuje krug okretanja. Porsche je integrisao Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) sistem stabilizacije protiv prevrtanja u visokonaponski sistem hibrida. To omogućava korišćenje elektrohidrauličkog upravljanja, čime sistem radi još fleksibilnije i preciznije. Sportsko oslanjanje s varijabilnim sistemom amortizera (PASM) spušteno 10 mm u vožnji obezbeđuje ponašanje tipično za GTS.

Porsche 911 Cabrio

Za novi model 911 je dostupno ukupno sedam dizajna točkova od 19/20 inča ili 20/21 inča. Prvi put u modelu 911 Carrera su dostupni točkovi Exclusive Design s karbonskim elementima koji smanjuju koeficijent otpora i time povećavaju efikasnost. Modeli 911 Carrera GTS se serijski kreću na točkovima od 21 inča, širine 11,5 inča i gumama 315/30 ZR 21 pozadi. Napred su gume 245/35 ZR 20 na točkovima od 20 inča širine 8,5 inča. U skladu sa značajno poboljšanim performansama, širi otisak zadnjih guma poboljšava dinamiku vožnje i trakciju novog modela 911 Carrera GTS.

Porsche 911 Targa

Sportski, aerodinamični spoljašnji izgled

Porsche je pojednostavio spoljašnji dizajn modela 911 pažljivo ciljanim poboljšanjima. Većina tih mera poboljšava aerodinamiku i performanse sportskog vozila. Promene uključuju nove branike specifične za model. Po prvi put, Porsche je takođe integrisao sve svetlosne funkcije u sada serijska matrix LED glavna svetla modela 911, s njihovom karakterističnom optikom u četiri tačke. Takođe je stvoren prostor za veće otvore za hlađenje u prednjem delu vozila.

Porsche 911 Targa

Na modelima 911 Carrera GTS, prednji kraj ima pet vertikalno postavljenih aktivnih poklopaca vazduha za hlađenje vidljivih spolja i dodatni sakriveni poklopac za zatvaranje sa svake strane. Po prvi put u 911, dopunjuju ih prilagodljivi prednji difuzori u podvozju. Ti elementi usmeravaju protok vazduha prema potrebi.

Opciono, Porsche nudi nova glavna svetla s funkcijom HD matrix LED s više od 32000 svetlosnih tačaka. Visokoefikasna duga svetla osvetljavaju put na udaljenosti većoj od 600 metara. Takođe nudi inovativne dodatne funkcije kao što su dinamičko svetlo za vožnju u krivinama u zavisnosti od načina vožnje, osvetljavanje kolovozne trake i duga svetla s preciznošću bez zaslepljivanja.

Redizajnirana svetlosna traka s integrisanim lukom i logotip „PORSCHE“ čine zadnji deo modela 911 vizuelno dubljim i širim. Novodizajnirana zadnja rešetka s pet letvica na svakoj strani se spaja sa zadnjim staklom i oblikuje grafičku jedinicu koja se stapa u produživi spojler ispod. Registarska tablica je postavljena više, s jasno strukturiranim zadnjim branikom. Izduvni sistemi specifični za model su elegantno integrisani u upečatljive letvice difuzora. Sportski izduvni sistem je opciono dostupan za modele 911 Carrera. Modeli 911 Carrera GTS serijski dolaze sa sportskim izduvnim sistemom specifičnim za GTS.

Opcioni aero kit dodatno poboljšava performanse 911 Coupea. Uključuje prepoznatljiv prednji branik SportDesign s jedinstvenim prednjim spojlerom, odgovarajuće bočne pragove i lakši, fiksni zadnji spojler.

Potpuno digitalni kokpit i proširene mogućnosti povezivanja

U coupe varijantama, Porsche je dizajnirao unutrašnjost novog modela 911 kao dvosed u serijskoj opremi. Konfiguracija sedišta 2+2 je dostupna kao opcija bez doplate. U kokpitu, Porsche kombinuje poznati DNK dizajna modela 911 s modernom tehnologijom: koncept upravljanja Porsche Driver Experience je usmeren na vozača i intuitivno, brže upravljanje. Osnovni kontrolni elementi su raspoređeni direktno na kolu upravljača ili oko njega. Uključuju serijski prekidač modusa vožnje, izmenjenu ručicu sistema podrške za vozača i dugme za pokretanje – levo od kola upravljača.

U pretincu za odlaganje centralne konzole se nalazi hlađeni pretinac za smartphone uređaje s funkcijom indukcijskog punjenja.

Po prvi put, model 911 ima potpuno digitalnu instrumentnu ploču. Zakrivljeni ekran od 12,6 inča se elegantno uklapa u novi koncept upravljanja i prikaza i može se potpuno individualizovati. Nudi do sedam prikaza, uključujući ekskluzivni Classic zaslon nadahnut tradicionalnim Porsche dizajnom pet brojčanika i centralnim tahometrom.

Sistemom Porsche Communication Management (PCM) i dalje se upravlja putem centralnog ekrana visoke rezolucije s dijagonalom od 10,9 inča. Međutim, prilagodljivost modusa vožnje i upravljanje sistemima podrške za vozača su značajno poboljšani. Izmenjeni model 911 takođe ima nove mogućnosti povezivanja. QR kod značajno pojednostavljuje postupak prijave na PCM s Porsche ID-om. Apple CarPlay je dublje integrisan u vozilo. Po želji prikazuje informacije na instrument ploči i omogućava upravljanje funkcijama vozila direktno u Apple ekosistemu, primera radi putem govornog asistenta Siri. Po prvi put, opciono je dostupan videostriming i dok je vozilo parkirano. Aplikacije kao što su Spotify i Apple Music mogu da se upotrebljavaju kao aplikacije u PCM-u bez povezanog smartphonea.

Sada dostupan za naručivanje od 128.700 evra

Novi 911 Carrera se sada može naručiti kao Coupe i Cabriolet sa pogonom na zadnje točkove. Za 911 Carrera GTS, takođe su dostupni pogon na sve točkove i varijanta karoserije Targa (isključivo u ponudi sa pogonom na sve točkove). Obe varijante modela su standardno opremljene PDK menjačem.

Porche nudi novi 911 Carrera kao Coupe po početnoj ceni od 128.700 evra uključujući PDV. Cene za 911 Carrera GTS Coupe počinju od 170.600 evra.

Isporuke u Nemačkoj će početi krajem leta za verziju 911 Carrera, a krajem 2024. za 911 Carrera GTS.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs

Video prilozi:







čitanja : 1339



Komentari