Bugatti je večeras i zvanično otkrio svoj novi hiperautomobil Tourbillion kojim zamenjuje Chiron, pri čemu je serija ograničena na samo 250 jedinica.
Tourbillon je snažniji i daleko brži od Chirona, a košta 3,8 miliona evra bez poreza.
Iako novi model i dalje ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem, to nije W16. Quad-turbo 8,0 litarski monstrum se dakle povlači i umesto njega je stigao 8,3 litarski V16 kao deo hibridnog pogonskog sistema sa tri elektromotora.
„Sa svakom generacijom svog hipersportskog automobila, Bugatti je pomerao merila dizajna, inženjeringa, performansi i izrade na nove visine,“ kaže se u saopštenju.
„I ove godine, osam godina od kada je Chiron otkriven, Bugatti pokazuje svetu prvu stranicu najnovijeg poglavlja u svojoj bogatoj istoriji. „Moderna linija Bugattija pozdravlja svoju najnoviju evoluciju; novi automobilski vrhunac sa V16 hibridnim pogonom u srcu.”
Prethodno je izvršni direktor Bugatti-Rimaca Mate Rimac rekao da ćemo biti „zaprepašćeni“ novim modelom. On je dalje pomenuo da će novi model dobiti „jako elektrifikovan“ pogonski sklop baziran na „veoma atraktivnom motoru sa unutrašnjim sagorevanjem“.
Pre svega - hibridni pogonski sistem raspolaže sa kombinovanih 1800 KS. Sam 8,3 litarski atmosferski V16 motor ima 1000 KS, a uz pomoć elektromotora vozaču je na raspolaganju pomenutih 1800 KS.
Ovde treba reći i da Tourbillon može da pređe 60 km samo na struju (baterije su od 25 kWh), kao i da je menjač 8-stepeni sa dvostrukim kvačilom.
Prema Bugattijevim zvaničnim podacima, Tourbillon je 0,4 sekunde brži do 100 km/h od originalnog Chirona, budući da tu brzinu postiže za tačno dve sekunde. Do 200 km/h Tourbillon stiže za manje od 5 sekundi, do 300 km/h za manje od 10 sekundi, a do 400 km/h za manje od 25 sekundi.
Najveća brzina Tourbillona iznosi 445 km/h.
Te ogromne brzine su prikazane na zadivljujućoj grupi merača, a ističu se još i dugme na konzoli koje se koristi za paljenje Tourbillona, pa električno podesive pedale (sedišta su fiksna), kao i volan sa dva kraka postavljena na 6 i 12 sati.
Iako je dizajn evolucija Chirona, Bugatti tvrdi da su šasija i struktura tela Tourbillona potpuno novi. Zahvaljujući upotrebi ugljeničnih vlakana i aluminijuma Tourbillon je težak 1.995 kg kao Chiron uprkos njegovoj dodatoj hibridnoj tehnologiji.
Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4
U vezi dimenzija, ovaj hiperautomobil je dugačak 4671 mm, širok 2051 mm, visok 1189 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2740 mm.
Kao što je već pomenuto, proizvodnja je ograničena na 250 jedinica, a prvi kupci bi trebalo da dobiju svoje automobile 2026. godine
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs