home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Audi A6 e-tron

Koncept Audi A6 e-tron je debitovao na sajmu Auto Shanghai 2021. kao preteča inovativne porodice potpuno električnih volumenskih modela. Audi sada lansira serijski A6 e-tron kao Sportback i Avant. Kao drugi model na PPE platformi, vozilo više srednje veličine preuzima poznate snage proizvoda performansi, dometa, efikanosti i punjenja. To je takođe prvi model platforme s konceptom ravnog poda (flat-floor concept).

Spoljašnji izgled je moćan, sportski i savršenih proporcija. Audijeva nova filozofija dizajna definiše unutrašnjost. Zavisno o nivou opreme, A6 e-tron nudi mnoge inovativne karakteristike, kao što su virtuelna spoljašnja ogledala druge generacije, panoramski stakleni krov koji postaje neproziran pritiskom na dugme i osvetljeni prstenovi pozadi. A6 e-tron i S6 e-tron mogu da se naruče od septembra ove godine kao verzije Sportback i Avant. Cene pri lansiranju na tržište su 75.600 evra za A6 Sportback e-tron performance i 99.500 evra za Audi S6 Sportback e-tron.

Audi A6 e-tron

Crna maska ​​okružuje zatvoreni i okrenuti pojedinačni okvir, odražavajući poseban jezik dizajna modela e-tron. Glavna prednja svetla i drugi funkcionalni elementi, kao što su senzori Advanced Driver Assistance System (ADAS) i otvori za vazduh, integrisani su u tamnu masku, što ih čini gotovo nevidljivim.

Audi A6 e-tron

Dinamična linija krova modela A6 e-tron počiva na snažnom temelju s malom visinom vožnje. Quattro blisters su one konture koje svojim skulpturalnim i mišićavim oblikom naglašavaju quattro pogon. Oni su ključni element DNK Audi dizajna. Avant takođe karakteriše ravna linija krova, sa D-stubom koji se strmo naginje prema napred. Ukrasi koji izgledaju kao aluminijum od A-stuba do krovnog spojlera nova su, prepoznatljiva karakteristika modela A6 Avant e-tron i stvaraju visoku prepoznatljivost.

Audi A6 e-tron

A6 e-tron nudi vrhunsku prostranost, udobnost i svakodnevnu upotrebljivost. Dugačak je 4928 mm i širok 2137 mm (uključujući retrovizore), s međuosovinskim rastojanjem od 2946 mm. Model Avant je visok 1527 mm, dok je model Sportback visok 1487 mm.

Audi A6 e-tron dolazi s 19-inčnim petokrakim dinamičkim točkovima, dizajniranim kao aero točkovi kao standard, dok S linija dobija 20-inčne 'five-spoke tripod' točkove u grafitno sivoj boji. S6 e-tron standardno dolazi s točkovima od 20 inča. Najveći točkovi od 21 inča su dostupni kao opcija. Dostupno je devet prepoznatljivih dizajna - od sportskog do elegantnog, uključujući šest od Audi Sporta.

Spoljašnji izgled Audija A6 e-tron se razlikuje između varijanti basic, S line i S modela. Pri lansiranju na tržište dostupno je do osam boja, uključujući standardnu ​​boju Magnetic siva, kao i Glacier belu metalik, Typhoon sivu metalik i Mythos crnu metalik. Dostupne su i dve plave nijanse, Plasma plava metalik i Malpelo plava metalik. Daytona grey pearl effect i Siam beige metalik su rezervisane isključivo za S line varijantu i S model.

Vrhunska aerodinamika je ključna komponenta duge istorije uspeha Audija. Aerodinamički heroji prošlosti, poput Audija 100 (C3) i Audija 80 (B3), takođe pripadaju segmentu srednje veličine.

Audi A6 e-tron Avant

U Audiju, sportski dizajn i aerodinamika nisu u suprotnosti: Optimalno osnovno ugađanje i brojne optimizacije detalja doprinose izvrsnoj aerodinamici i obezbeđuju izuzetno nisku cw vrednost od 0,21 za Sportback, što ga čini najboljim Audijem svih vremena u smislu aerodinamike i najaerodinamičnije vozilo u celoj VW grupi. Avant takođe postiže veoma dobru cw vrednost od 0,24, što ga čini jednim od najboljih u svom segmentu.

Audi A6 e-tron Avant

S novim Audijem A6 e-tron, Audi naglašava svoju vodeću ulogu u dizajnu i tehnologiji rasvete – važnom delu Audi DNK-a. Prednja i zadnja svetla imaju trodimenzionalni dizajn i nude digitalne svetlosne potpise, spajajući fizički i digitalni svet. Napred, porodica Audi A6 e-tron nudi digitalna dnevna svetla s LED tehnologijom kao opciju, kao i drugu generaciju digitalnih OLED zadnjih svetala.

S oko 45 segmenata po digitalnom OLED panelu, A6 e-tron omogućava komunikaciju između automobila i vozila i povećava bezbednost na putu. Okrećući se drugoj generaciji digitalnih OLED zadnjih svetala, deset OLED panela s 450 segmenata koriste posebno razvijen algoritam za generisanje nove slike nekoliko puta u sekundi. Aktivni digitalni svetlosni potpis takođe ukazuje na put u budućnost Audi tehnologije osvetljenja. Na prednjoj strani, aktivni digitalni svetlosni potpis se stvara interakcijom algoritma s dvanaest segmenata. Pozadi se za tu svrhu koriste svi digitalni OLED segmenti. Pojedinačni svetlosni segmenti međusobno deluju na takav način da ukupni intenzitet svetlosti svetlosnog potpisa ne varira.

Korišćena tehnologija takođe postavlja nove standarde u smislu individualizacije: s osam digitalnih svetlosnih potpisa u novodizajniranim digitalnim dnevnim svetlima Matrix LED prednjih svetala i digitalna OLED zadnja svetla 2.0, vozači mogu da personalizuju svoj A6 e-tron na potpuno novi način, zavisno od opreme.

Poseban vrhunac novog Audija A6 e-tron je osvetljenje četiri prstena na zadnjoj strani zavisno od opreme. Ovo snažno naglašava korporativni identitet Audija i novom A6 e-tronu daje vlastitu ličnost.

Audi A6 e-tron

Unutrašnjost Audija A6 e-tron je dosledno prilagođena potrebama korisnika. Trodimenzionalni dizajn s visokim kontrastom namerno postavlja elemente u prvi plan ili pozadinu, stvarajući prostornu arhitekturu prilagođenu putnicima u smislu dizajna i ergonomije. MMI panoramski ekran, sa svojim zakrivljenim dizajnom i OLED tehnologijom, sastoji se od 11,9-inčnog Audi virtuelnog kokpita i 14,5-inčnog MMI ekrana osetljivog na dodir te, zajedno s 10,9-inčnim MMI ekranom ispred suvozača.

Audi S6 e-tron

Active Privacy Mode omogućava suvozaču da uživa u zabavnom sadržaju tokom putovanja, poput gledanja filmova ili serija, bez ometanja vozača.

Audi čini značajan korak napred u tehnologiji ekrana s opcionim head-up displejom proširene stvarnosti (AR HuD), još jednim centralnim elementom digitalne pozornice.

Prtljažnik nudi 502 litra prostora u oba modela Avant i Sportback. Preklapanjem zadnje klupe se povećava kapacitet na 1422 l u Avantu i 1330 l u Sportbacku. Standardni prednji prtljažnik (frunk) ispod haube nudi dodatnih 27 l prostora, idealno za male putne torbe. Kapacitet vuče je 2100 kg.

Opcioni inovativni panoramski stakleni krov dodatno poboljšava vozila. Za razliku od prethodnih tipova, pametno staklo panoramskog krova smanjuje direktnu sunčevu svetlost i postaje neprozirno pritiskom na dugme.

Infotainment sistem koristi Android Automotive OS kao operativni sistem. A6 e-tron ažurira svoj sadržaj putem bežičnih ažuriranja. Zato su najnovije usluge Audi connect i poboljšani planer ruta e-tron, koji dolazi kao standard, uvek ažurirani. Aplikacije kao što je YouTube su dostupne putem Audi Application Store-a za aplikacije trećih strana, koji je integrisan direktno u MMI i ne zahteva pametni telefon za korišćenje.

Uz poboljšano i intuitivnije upravljanje dodirom, novi ekran i koncept upravljanja se obraćaju globalnim trendovima prema interakciji. Na primer, glasovno upravljanje je značajno prošireno i sada ima ključnu ulogu. Samoučeći glasovni asistent vozila, Audi Assistent, može da kontroliše brojne funkcije vozila.

Audi asistent ima pristup dodatnim internet sadržajima, poput vremena i opštih informacija. Preko veze na ChatGPT (omogućeno putem Microsoft Azure OpenAI usluge) korisnici mogu da komuniciraju sa svojim automobilom koristeći prirodni jezik i slušaju informacije koje bi želeli da znaju dok voze.

Bang & Olufsen Premium zvučni sistem sa zvučnicima obezbeđuje optimalan zvuk, uz 20 zvučnika snage 830 W. Četiri su integrisana u naslone za glavu prednjih sedišta, što Audiju omogućava lični surround zvuk, lične navigacijske najave i telefonske pozive jedan na jedan.

Impresivan domet i performanse punjenja

Snažni, kompaktni i visoko efikasni elektromotori i litijum-jonska baterija novorazvijena za PPE platformu koja se sastoji od dvanaest modula i 180 prizmatičnih ćelija ukupnog bruto kapaciteta 100 kWh (94,9 kWh neto) obezbeđuju domet do 756 km (A6 Sportback e-tron) i do 720 km (A6 Avant e-tron). Sa snagom do 270 kW (367 KS) u verziji A6 Sportback/Avant e-tron (potrošnja energije u kWh/100 km kombinovano: 17,0-14,0), novi Audi A6 e-tron pruža sportsko iskustvo vožnje po kojem je Audi poznat. Audi A6 e-tron performance ubrzava od nule do 100 km/h za 5,4 sekunde. Najveća brzina je 210 km/h. S6 e-tron pruža snagu sistema od 370 kW (503 KS), odnosno 405 kW (551 KS) s kontrolom pokretanja.

Audi S6 e-tron

S6 Sportback e-tron i S6 Avant e-tron ubrzavaju od 0 do 100 km/h za 3,9 sekundi (potrošnja energije u kWh/100 km kombinovano: 17,4-15,7). Najveća brzina je 240 km/h. Domet mu je do 675 km (S6 Sportback e-tron) i do 647 km (S6 Avant e-tron).

A6 e-tron performance (270 kW (367 KS)) s pogonom na zadnje i S6 e-tron (370 kW (503 KS) s quattro pogonom na sve točkove, oba kao Sportback i Avant, biće dostupni pri lansiranju.

Audi S6 e-tron

Zahvaljujući 800-voltnoj tehnologiji i maksimalnom kapacitetu punjenja od 270 kW kao standardu, s Audijem A6 e-tron moguća su kratka zaustavljanja punjenja. To znači da se A6 Sportback e-tron performance može ponovo napuniti na odgovarajućoj stanici za punjenje (High Power Charging, HPC) za domet do 310 km za samo deset minuta. Stanje napunjenosti (SoC) povećava se s 10 na 80 posto za 21 minut.

Audi S6 e-tron

Tipični Audijev DNK je vidljiv i u oslanjanju. Ovdje postoji tačno definisana filozofija postavljanja, a sistemi upravljanja oslanjanjem su međusobno precizno usklađeni.

Opciono prilagodljivo vazdušno oslanjanje daje vozilu širok raspon između visoke udobnosti vožnje i sportskog upravljanja. Zavisno o brzini i ličnim preferencijama, prilagođava se određenim uslovima na putu i reguliše visinu karoserije na četiri različita nivoa. Način rada efikasnosti u Audi drive selectu je posebna karakteristika. U efiksnom načinu rada, oslanjanje spušta karoseriju do 20 mm zavisno od brzine, čime se poboljšava aerodinamika vozila. Ovo služi za optimizaciju potrošnje energije i povećanje dometa.

Audi S6 e-tron Avant

Sa sistemima pomoći u vožnji A6 e-tron, Audi pruža širok raspon funkcija koje olakšavaju svakodnevni život i značajno povećavaju bezbednost na putu za sve učesnike u saobraćaju.

Audi S6 e-tron Avant

Adaptivni asistent za vožnju plus je nova karakteristika modela A6 e-tron. Pomaže vozaču pri ubrzavanju, kočenju, održavanju brzine i zadate udaljenosti te pri navođenju u traku. To može da poveća udobnost vožnje, posebno na dugim putovanjima.

Pomoć pri parkiranju plus, kamera za vožnju unazad, limitator brzine, prepoznavanje saobraćajnih znakova, prilagodljivi tempomat, pomoć pri parkiranju plus s prikazom udaljenosti, upozorenje o napuštanju vozne trake te upozorenje na ometanje i pospanost biće deo standardne opreme pri lansiranju na tržište.

Lansiranje na tržište i cene

A6 e-tron i S6 e-tron, oba kao Sportback i Avant, biće dostupni za narudžbine od septembra ove godine. Cene za model više srednje klase pri lansiranju na tržište su 75.600 evra za A6 Sportback e-tron performance i 77.250 evra za A6 Avant e-tron performance. S6 Sportback e-tron košta 99.500 evra, a cena za S6 Avant e-tron je 101.150 evra. Daljnji modeli sa zadnjim ili quattro pogonom uslediće kasnije, zavisno od tržišta. Model s manjom baterijom predstavljaće atraktivan ulazak u A6 e-tron porodicu.

Izvor: Tportal.hr / Audi

Foto i video: Audi









čitanja : 1655



Komentari