
Mladi brend Denza planira da evropskim kupcima ponudi model Z9 GT, električni shooting brake visokih performansi koji razvija skoro 1.000 konjskih snaga. Kinezi su se namerili da otmu deo kupaca Porsche Taycanu.
Električni karavani visokih performansi su retkost, pa je pojava novog modela, opremljenog s tri elektromotora koji razvijaju gotovo 1.000 konjskih snaga, prava novost na tržištu.

Denza, brend u vlasništvu kineskog proizvođača BYD, predstavlja model Z9 GT, rivala Porsche Taycanu Sport Turismo. Ovaj model će biti dostupan u potpuno električnoj i plug-in hibridnoj verziji, a od sledeće godine ga treba očekivati i u Evropi, piše Klix.ba.

Potpuno električna verzija Z9 GT ima tri elektromotora (po jedan za svaki zadnji točak i jedan za prednju osovinu), koji zajedno proizvode 952 konjske snage. Ako uporedimo vreme ubrzanja od 0 do 100 km/h za 3,4 sekunde, to znači da kineski shooting brake nije tako brz kao snažnije verzije Taycana.
Plug-in hibridna verzija je bazirana na 2,0 litarskom turbo motoru s četiri cilindra, koji je takođe uparen s tri elektromotora. Ima nešto više snage u odnosu na potpuno električnu verziju, ali konačna brojka još nije otkrivena.

Zahvaljujući bateriji od 38,5 kWh, Z9 GT PHEV ima električni domet od 200 km i kombinovani domet od 1.100 km.
Z9 GT EV ima mnogo veću bateriju od 100,1 kWh koja mu omogućava domet do 630 km s jednim punjenjem. Međutim, moramo uzeti u obzir da su ove brojke bazirane na kineskom ciklusu testiranja, čije su procene obično oko 30 posto veće od onih od WLTP-a.

Od opreme, Denza ima kamere koji prikazuju sliku na dva dodatna ekrana postavljena na ivicama instrument table. U Kini, Z9 GT košta između 42.500 i 53.000 evra, u zavisnosti od varijante i opcija, što ga čini veoma konkurentnim Porscheovom rivalu.

Denza planira da ovaj automobil ponudi evropskim kupcima, gde će mu cena biti znatno viša, delom zbog nedavno uvedenih uvoznih taksi, ali bi trebalo da ostane konkurentan da bi privukao kupce.
Denza brend ipak ima evropsku "vezu", jer je osnovan 2010. godine kao partnerstvo između BYD-a i Mercedes-Benza. Nemački proizvođač je smanjio svoj udeo na 10 posto 2021. godine, a BYD je ranije ovog meseca kupio preostale deonice Mercedesa.
Izvor: Klix.ba
Foto: Denza