

Ovde treba podsetiti da su prošle godine već predstavljeni električni A6 e-tron i A6 e-tron Avant. Ofanziva proizvoda se tako nastavlja i ove godine sa novim A6 sa SUS motorima.
Skoro pet decenija nakon debija Audija 100 Avant, spremna je nova generacija A6 i predstavlja prvoklasno putovanje u premium segmentu pune veličine.

U Audiju, ime Avant označava vozila sa sportskom i elegantnom estetikom, superiornom funkcionalnošću i izvanrednom dinamikom vožnje od 1977. godine.

Generalni direktor Gernot Dolner: „Pišemo sledeće poglavlje u našoj istoriji Avanta. Novi Audi A6 objedinjuje elegantan i dinamičan dizajn sa izuzetnom aerodinamikom. Efikasni pogonski sistemi visokih performansi i najsavremenija tehnologija vešanja kombinuju sportski duh sa visokim nivoom udobnosti, čineći putovanje u A6 prvoklasnim iskustvom.”


Sa ovim modelom, kompanija nastavlja svoju proizvodnu inicijativu započetu 2024. godine. Modernizacija i podmlađivanje portfelja deo je Audijeve agende, kojom se brend pozicionira za budućnost u uslovima pojačane konkurencije.
„Sa A6, sada obnavljamo važnu seriju modela“, potvrdio je Dolner.

Novi A6 Avant je produžen za 60 mm, pa dužina sada iznosi 499 cm. Ovo povećanje se takođe odražava na međuosovinsko rastojanje, čime je ono dostiglo 293 cm.


Automobil je širok 188 cm bez retrovizora, dok prtljažnik nudi zapreminu od 503 litra.

Zahvaljujući sedištima koja se mogu preklopiti u odnosu 40:20:40, ova zapremina se može povećati na 1534 litara.
Izvanredan koeficijent otpora od 0,25 – najbolja vrednost za Audi Avant sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem – znači visoku efikasnost i demonstrira savršenu interakciju oblika i funkcije.
A6 Avant dolazi sa 7 različitih svetlosnih potpisa, pa će privući pažnju prilagodljivim animacijama farova i zadnjih svetala.

Kako se navodi, automobil je mnogo prostraniji i udobniji nego ranije, a takođe koristi Audijev panoramski MMI sistem digitalne instrument table. Postavljen prema vozaču, ovaj zakrivljeni OLED ekran obuhvata digitalnu instrument tablu od 11,9 inča i infotainment sistem od 14,5 inča. Takođe, u putnički prostor se može dodati multimedijalni ekran od 10,9 inča. Zahvaljujući režimu privatnosti, suvozač će moći da prati sadržaj sa ovog ekrana, dok vozač neće biti ometan.
Što se tiče motora, treba reći da novi A6 Avant takođe dolazi sa Audijevom novom MHEV Plus tehnologijom.
U početku, pored 2.0 TDI četvorocilindričnog dizel motora sa 150 kW/204 KS, u prodaji će biti i 2.0 TFSI četvorocilindrični benzinac sa takođe 150 kW/204 KS, kao i 3.0 TFSI benzinac sa 270 kW/367 KS (ovaj potonji do 100 km/h ubrzava za 4,7 sekundi).
MHEV Plus sistem podržava motor sa unutrašnjim sagorevanjem, unapređuje performanse i udobnost vožnje i smanjuje emisije ugljenika. Sistem se sastoji od tri glavne komponente: baterije od 48 volti, alternator startera (BAS) i generatora pogonskog sklopa (PTG). PTG omogućava potpuno električno parkiranje i manevrisanje. A6 Avant takođe radi na električnu energiju kada se vozi sporo u gradu, u sporom saobraćaju ili van granica grada kada se kreće do sledećeg sela. Štaviše, PTG proizvodi dodatni obrtni moment do 230 Nm i do 18 kW (24 KS) snage pri startovanju ili preticanju. Prilikom usporavanja, PTG može povratiti do 25 kW energije.
Kupci će takođe moći da kupe A6 Avant sa sistemom uporavljanja na sve točkove (4WS). Ovaj sistem će povećati upravljivost pri malim brzinama i držanje puta pri velikim brzinama.
Treba napomenuti i da će se kao opcija nuditi i prilagodljivo vazdušno oslanjanje.
Novi Audi A6 Avant će u Nemačkoj biti u prodaji još tokom ovog meseca, po cenama koje kreću od 58.000 evra. Isporuke prvim kupcima su predviđene za maj.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs