home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Denza Z9 GT
 
BYD pravi potez u premium segmentu i zvanično uvodi svoj brend Denza u Evropu. Prvi model brenda Denza, koji će se pojaviti na evropskim putevima, biće Z9 GT, a prodaja bi trebalo da počne do kraja godine.

Brend Denza je prvobitno nastao kao rezultat saradnje kompanija BYD i Mercedes-Benz još 2011. godine, ali uprkos moći ovih giganata, dosta se mučio s prodajom te je u prvoj deceniji postojanja isporučio samo 23.000 vozila. Mercedes je počeo da se povlači 2022. godine pa je smanjio svoj udeo na samo 10 posto pre nego što je u potpunosti izašao iz partnerstva prošle godine, tako da je Denza sada potpuno pod kontrolom BYD-a.

Denza Z9 GT

Kako podseća Klix.ba, kineski proizvođač je predstavio brend Denza na specijalnom događaju u Milanu u Italiji ranije ove godine. Prema rečima specijalnog savetnika BYD-a za Evropu Alfreda Altaville, Denza će ciljati kupce tradicionalnih premium automobila i mlađe mušterije svojim fokusom na tehnologiju.

Denza Z9 GT

BYD u Kini upravlja brendom Denza uz još dva premium podbrenda, a to su Fang Cheng Bao i Yangwang. Plan BYD-a je konsolidacija Fang Cheng Baoa u liniju brenda Denza za Evropu, a prvi model koji stiže je Fang Cheng Bao Leopard 5, koji će nositi Denzinu oznaku. Ostaje nejasno da li će Yangwang modeli takođe biti "pod kišobranom" Denze za evropsko tržište.

Denza Z9 GT

Cene još nisu objavljene, ali poznato je da nakon modela Z9 GT stiže luksuzni kombi D9 krajem godine. Oba modela će se proizvoditi u Kini i izvoziti na druga tržišta, iako kompanija planira da počne proizvodnju u svojoj novoj fabrici u Mađarskoj već u oktobru ove godine.

Denza Z9 GT

Na papiru, Z9 GT će biti rival Porscheovom Taycanu Sport Turismo, iako je veći od nemačkog električnog modela. U stvari, duži je za 200 mm, dok je njegovo međuosovinsko rastojanje duže za 225 mm. Pokreću ga tri elektromotora ukupne snage 965 KS, koje napaja litijum-gvožđe-fosfatna baterija kapaciteta 100,1 kWh. U Kini kompanija takođe nudi PHEV verziju, koja kombinuje 2,0 litarski turbobenzinski motor i tri elektromotora, čija ukupna snaga iznosi 870 KS.

Denza Z9 GT

Iako performanse stavljaju Z9 GT u isti koš s Porscheovom ponudom, cene sugerišu značajno drugačiju bazu kupaca. Denzin model košta između 41.777 i 51.760 evra, dok Porschevi modeli koštaju višestruko više.

Izvor: Klix.ba / Carscoops.com

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Denza



čitanja : 586



Komentari