
„Sa našim novim brendom AUDI samo za Kinu, nastavljamo da pomeramo granice“, kaže Gernot Dolner, predsednik Upravnog odbora AUDI AG. „E5 Sportback nudi najbolje kvalitete Audija, ponovo osmišljene i prilagođene kupcima u Kini.”
"AUDI E5 Sportback je naš prvi model baziran na ADP (Advanced Digitized Platform) arhitekturi i ispunjava obećanje našeg brenda: najbolje iz oba sveta. Audijev DNK i inženjerska izuzetnost su pomešani sa kineskim digitalnim ekosistemom i inovacijama, posebno prilagođenim našim kupcima koji su upućeni u tehnologiju," kaže Fermin Soneira, izvršni direktor Audi i SAIC projekta saradnje.

AUDI E5 Sportback sa četvoro vrata je smeo, potpuno električni fastback sa dinamičkim proporcijama (dužina: 4.881 milimetar, širina 1.959 milimetara, visina 1.478 milimetara). Nudi izlaznu snagu do 579 kW/787 KS i maksimalni domet od 770 kilometara. Četiri različita agregata nude pogon na zadnje točkove ili auattro za dinamično iskustvo vožnje, ubrzavajući od 0 do 100 km/h za 3,4 sekunde. Izrađen na novoj, zajednički razvijenoj naprednoj digitalizovanoj platformi, E5 nudi funkcionalnost povezanog vozila sledeće generacije i bežična ažuriranja za sve sisteme vozila. Uvođenje na tržište počinje u leto 2025.

AUDI E5 Sportback nudi svežu interpretaciju Audijevog dizajnerskog jezika, ponovo zamišljajući ikonične elemente nasleđa brenda – atletske proporcije, smele lukove točkova i upečatljiv prednji i zadnji deo – sa fluidnom elegancijom i neočekivanim nagoveštajem kineskih preferencija. Oni uključuju kružne lukove točkova preko tradicionalnih quattro blatobrana i reinterpretaciju poznatog Singleframea sa novim AUDI Light Frameom.
Eksterijer balansira minimalističku eleganciju sa dinamičnom emocijom, postignutom kroz asertivnu svetlosnu grafiku, zaobljene lukove točkova i samouverenu Sportback siluetu.

Naglašavajući minimalistički etos automobila, tanki farovi i funkcionalni moduli su nevidljivo integrisani u elegantnu crnu petlju. Daljnji balans između suptilnosti i spektakla, poziciona svetla ostaju skrivena kada su neaktivna, pružajući samo očaravajući sjaj. Kada se aktivira, više od 1.000 pojedinačnih svetlosnih jedinica integriše trouglaste izvore svetlosti kako bi formirali prepoznatljiv AUDI svetlosni okvir – prepoznatljiv element koji spaja toplinu sa inženjerskom preciznošću.
Pored svog prepoznatljivog dizajna osvetljenja, AUDI E5 Sportback poseduje Audijevu prepoznatljivu Matrix LED tehnologiju farova.
Dizajnirana u jasnim horizontalnim slojevima, unutrašnjost integriše luksuzne materijale sa suptilnim karakteristikama udobnosti: impresivni zvučnici, ambijentalno prirodno osvetljenje i skriveni inteligentni otvori za vazduh dopunjeni difuzorom mirisa sa tri prepoznatljiva mirisa. Rezultat je smirujuće povlačenje usred urbane vreve kineskih megagradova.

Kabina spaja luksuz sa najsavremenijom tehnologijom, nudeći intuitivne dodirne tačke za povezivanje bez napora i promišljenu funkcionalnost. Zakrivljeni AUDI panoramski ekran koji dele vozač i suvozač je neprimetno integrisan sa digitalnim spoljašnjim retrovizorima, dok centralna konzola nudi otvoreni prostor za skladištenje dva telefona i bežično punjenje od 50 vati sa aktivnim hlađenjem. Elegantna i udobna sedišta imaju zvučnike sa naslonom za glavu.

E5 Sportback redefiniše tehnologiju u automobilu sa AUDI OS, intuitivnim, munjevitim operativnim sistemom koji se neprimetno prilagođava potrebama svakog vozača.
Zahvaljujući automobilskim čipsetom QUALCOMM Snapdragon 8295 sa preciznošću od 5 nanometara i sposobnošću da izvrši 30 milijardi operacija u sekundi, AUDI OS nudi intuitivno iskustvo dizajnirano da olakša život putnicima u vozilu.
Zapanjujući, impresivan 4K ekran od stuba do stuba od 27 inča vizuelizuje metaforički tok informacija. Prilagodljivi izgledi ekrana obezbeđuju da su važne informacije uvek prioritet u meniju najvišeg nivoa, olakšavajući brzu navigaciju putem pokreta dodirom. Svaka površina na dodir – fizička ili digitalna – pažljivo je dizajnirana da pojača osećaj smirenosti, jasnoće i lakoće.
AUDI OS se povezuje sa bogatim ekosistemom zabave i aplikacija, kojima se lako pristupa preko prodavnice u aplikacijama sa omogućenom prepoznavanjem lica koja je u potpunosti integrisana u digitalni svet Kine. Povezivanje sa pametnim telefonom je besprekorno, sinhronizacija bez napora.
U srcu automobila nalazi se AUDI Assistant, avatar koji pokreće AI, a koji ima za cilj da humanizuje digitalnu interakciju. Više od samo funkcionalnog interfejsa, digitalni pratilac oličava duh brenda: i precizan i razigran, balansirajući vrhunske inovacije sa harizmom i toplinom. Vozači mogu da kalibrišu ponašanje pomoćnika pokretom prsta i uvek imaju punu kontrolu. Interakcija u automobilu je ponovo zamišljena kao fluidan dijalog između vozača i automobila fokusiran na čoveka.
Dinamička kompjuterska snaga omogućava obradu prirodnog jezika, ličnu memoriju, izbor ponašanja (Vohico by ByteDance), haptičku povratnu informaciju i još mnogo toga.
AUDI kontrolna traka sa dodirom na centralnoj konzoli se prilagođava kontekstualno bilo kojoj funkciji ili sadržaju, kombinujući se sa ekranom da bi se formirao vrhunski komad dizajna.
AUDI 360 Assisted Driving sistem baziran na LiDAR-u podržava bezbedno i opuštajuće iskustvo vožnje koje je rigorozno testirano da bi zadovoljilo bezbednosne standarde. Vozilo je opremljeno sa 29 hardverskih jedinica za percepciju, uključujući LiDAR od 100 linija sa mogućnošću detekcije velikog dometa, tri radara sa milimetarskim talasima dugog dometa, dvanaest ultrazvučnih senzora, jedanaest kamera i nekoliko multimodalnih senzorskih jedinica. Ovaj sveobuhvatni paket senzora – koji kombinuje percepciju i vizuelne tehnologije – omogućava poboljšanu pomoć vozaču i poboljšanu bezbednost.
Adaptive Cruise Assist omogućava pomoć u vožnji na autoputu i gradskoj vožnji širom zemlje. Vozilo može pomoći kupcima da zaobiđu prepreke, identifikuju semafore, pokrenu promene trake i još mnogo toga.
Active Safety prati opasne i vanredne situacije i interveniše da spreči nesreće koliko god je to moguće. Funkcija je poboljšana za upravljanje scenarijima specifičnim za Kinu, kao što su dvotočkaši, trotočkaši i deca, kao i noćna vožnja.
Pomoć pri parkiranju podržava više tipova parking mesta (vertikalno, dijagonalno, paralelno parkiranje). Pored toga, memorijsko parkiranje na poprečnim spratovima pomaže vozačima da manevrišu vozilom do memorisanog parking mesta, a zatim parkiraju vozilo, posebno u specifičnim okruženjima kao što su stambene garaže, poslovne zgrade i parking u tržnim centrima.
AUDI E5 Sportback otelotvoruje Audijevu legendarnu dinamiku vožnje, ponovo osmišljenu za električnu eru. Ubrzavajući od 0 do 100 km/h za samo 3,4 sekunde, E5 je dostupan u četiri potpuno električne varijante sa pogonom na zadnje točkove ili quattro pogonom na sve točkove sa izlaznom snagom od 220 kW/299 KS, 300 kW/408 KS, 425 kW/578 KS ili 579 kW/787 KS.
Progresivno upravljanje na svim točkovima je podržano prilagodljivim vazdušnim oslanjanjem sa kontinuiranom kontrolom ogibljenja (CDC) za glatku, prefinjenu vožnju.
Dizajniran da uravnoteži uzbudljivu dinamiku sa svakodnevnom upotrebljivošću, kapacitet baterije do 100 kWh omogućava maksimalni domet vožnje od 770 kilometara; zahvaljujući ultra brzom punjenju od 800 volti, automobil može da dopuni domet od 370 kilometara za samo 10 minuta.
Nakon E5, još dva potpuno električna AUDI modela biće lansirana 2026. i 2027. godine, kao nastavak najveće Audijeve inicijative za proizvode. Kao novi izraz „Vorsprung durch Technik“, AUDI predstavlja uzbudljivo sledeće poglavlje i hrabar skok u budućnost mobilnosti.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs