

Ye Series gama po navodima kompanije predstavlja želju Honde da omogući svima koji voze ove modele da oslobode svoje najdublje strasti kroz radost vožnje i puste da njihova individualnost briljantno zablista.

GAC Honda GT i Dongfeng Honda GT su razvijeni kao vodeći modeli Ye Series linije sa ciljem da kupcima ponude novi osećaj zadovoljstva u vožnji. Dok svako vozilo ima „nisku i široku“ siluetu, dizajn odražava odgovarajući stil i imidž koji svaki model teži da stvori: GAC Honda GT izražava besprekoran, sofisticiran i pametan osećaj budućnosti, dok Dongfeng Honda GT izražava emocionalni osećaj budućnosti koji stimuliše ljude koji vide vozilo.
Verzija sa jednim elektromotorom ima 268 KS, dok varijanta sa dva motora raspolaže sa 469 KS. Sa jednim punjenjem CATL baterije od 89.8 kWh domet iznosi do 650 km (u verziji sa pogonom na zadnje točkove) odnosno 620 km u varijanti sa pogonom na sva četiri točka (oba podatka su po kineskom CLTC ciklusu).

Kabina vozila je dizajnirana da stvori prostor gde i vozač i suvozač mogu uživati u sopstvenom iskustvu mobilnosti. Za vozača, prostor je dizajniran da mu omogući da bude u potpunosti uronjen "u radost vožnje" dok je obavijen kokpitom nalik trkačkoj mašini. Za suvozača je usvojen displej koji pruža osećaj dubine i doživljaja se kao da gledate veliki ekran, da bi ponudio posebno iskustvo mobilnosti.

Na sajmu Auto Shanghai 2025, pored svetske premijere ovih GT modela, Honda je najavila budući pravac svog razvoja, koji će iskoristiti kineske tehnologije za brzu isporuku proizvoda koji ispunjavaju očekivanja kupaca u Kini gde tehnološke inovacije u oblastima elektrifikacije i inteligencije ubrzano napreduju.

Honda će sarađivati sa Momenta Global Limited (Momenta), kompanijom sa sedištem u Kini sa snažnom ekspertizom u naprednoj tehnologiji pomoći vozaču koja koristi veštačku inteligenciju umesto mapa visoke definicije, kako bi omogućila sistemu da vozi/upravlja vozilom nakon što je odredište postavljeno putem navigacionog sistema.
Kroz ovaj zajednički razvoj, Honda će primeniti ovu tehnologiju na svoje buduće modele. Kombinujući stručnost u razvoju vozila sa Momenta tehnologijama, Honda će nastojati da ostvari bezbedniju mobilnost u kojoj ljudi mogu da uživaju sa velikim mirom.
Honda će usvojiti AI tehnologije kompanije Hangzhou DeepSeek Artificial Intelligence Basic Technology Research Co., Ltd. (DeepSeek) kako bi podržala putnike i stvorila udobniji i prijatniji prostor za mobilnost. Svi budući modeli Ye Series će imati DeepSeek AI tehnologije.
Težeći daljem unapređenju električnih vozila sledeće generacije, Honda će sarađivati sa kompanijom Contemporary Amperex Technology Co., Limited (CATL) na zajedničkom razvoju visokoefikasne platforme sa baterijskim ćelijama postavljenim direktno u karoseriju vozila. Pored toga, Honda će zajedno sa CATL-om razviti litijum-jonsku fosfatnu (LFP) bateriju i usvojiti je za predstojeći treći set Ye Series modela.
Honda je postavila globalni cilj da do 2050. ostvari ugljeničnu neutralnost za sve proizvode i korporativne aktivnosti u koje je uključena. U tom cilju, u Kini, Honda će dalje ubrzati svoju elektrifikaciju proaktivnim korišćenjem lokalnih resursa i brzom ponudom novih proizvoda opremljenih naprednim tehnologijama.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs