
A390 je tako postao drugi potpuno električni model francuskog proizvođača, pored manjeg A290.

A390 je prethodnih meseci prolazio kroz brojne testove, pri čemu je cilj bio da se postigne nivo performansi i agilnosti koji se očekuje od Alpine modela. Posebna pažnja je poklonjena dinamičkim performansama, koje su od suštinskog značaja za razvoj bilo kog Alpine vozila.
Tu se pre svega misli na sistem sa tri elektromotora, pogon na sva četiri točka (od 20 ili 21 inča), ali i 5 režima vožnje A390, uključujući novi „Track Mode“, ili Alpine Active Torque Vectoring.
Sve to u kombinaciji sa sportskim vešanjem koje je revidirao Alpine tehnički tim da bi se osigurala dinamika vožnje dostojna imena koje nosi.

Zahvaljujući svojoj dvostrukoj ulozi sportskog i autentičnog automobila sa 5 sedišta (dužina 4615 mm, visina 1532 mm, širina 1885 mm, međuosovinsko rastojanje 2708 mm, prtljažnik 532 litra), ali i svojim vrhunskim performansama i tehnologijama, Alpine A390 će imati koristi od jedinstvenog pozicioniranja na trenutnom automobilskom tržištu.

Dizajniran da prenese emocije, A390 je predviđen za svakodnevnu upotrebu, ali je sposoban da se transformiše u pravi sportski automobil.

Sa modelom A390, brend nastoji da proširi svoje prisustvo na tržištu većim vozilom, sposobnim da kombinuje sportski duh sa raznovrsnošću modela sa pet sedišta. Ova evolucija predstavlja strateški potez za Alpine, koji ima za cilj da privuče širu publiku bez gubljenja svoje suštine.

Lansiranje ovog modela se odvija u posebnom kontekstu: proslava 70. godišnjice Alpine, koja će se održati u Diepu od 30. maja do 1. juna 2025. Izbor lokacije nije slučajan, jer Diep nije samo rodno mesto brenda, već i buduća proizvodna lokacija.

Elektrifikacija je nezaobilazna, a Alpine nastoji da se pozicionira kao merilo u ovoj niši kombinovanjem dizajna, performansi i tehnologije.

Zajedno sa drugim novim modelima, A390 bi mogao da se ponudi globalno, budući da je Alpine najavio planove za ulazak u Aziju, kao i u SAD.

Alpine navodi da novi model „kombinuje konkurentno znanje brenda i iskustvo grupe u električnim vozilima, sa svom izuzetnošću u sportskim vozilima koja definiše brend Alpine“.
Naziv A390 prati Alpine nomenklaturu, koja kombinuje slovo A praćeno sa tri broja. Broj 3 se odnosi na veličinu vozila, a 90 na višenamenska, svakodnevna vozila marke.

U unutrašnjosti se Alpine A390 može pohvaliti kvalitetnijim materijalima i sportskijim ambijentom u poređenju sa Renaultom, opravdavajući njegovo premium pozicioniranje dok odaje počast reli nasleđu brenda.

Prilikom ulaska putnika u Alpine A390, dočekuje ih vizuelna i zvučna sekvenca dobrodošlice. Atmosferski ambijent stvara impresivan zvuk zahvaljujući audio sistemu Devialet, dok se animacija sa Alpine logom završava metalnim bljeskom.
Instrument tabla od 12,3 inča iza volana i vertikalni info-zabavni ekran od 12 inča okrenut ka vozaču doprinose jedinstvenoj atmosferi svojom grafikom, interfejsima i karakteristikama.
Za pogon se brinu elektromotori sa 295 kW/400 KS odnosno 345 kW/470 KS, u zavisnosti od varijante modela. Ubrzanje od 0 do 100 km/h kod jače verzije traje 3,9 sekunde, dok je najveća brzina 220 km/h. Slabija varijanta do 100 km/h stiže za 4,8 sekundi i može do maksimalnih 200 km/h.
Baterija od 89 kWh je dovoljna za domet do 555 kilometara, a punjenje se obavlja do 190 kW.

Prodaja startuje na jesen, a cene još nisu objavljene.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs